Architektura MuratorFilmyObrotowa kładka nową atrakcją Gdańska [FILM]

Obrotowa kładka nową atrakcją Gdańska [FILM]

Kładka zaprojektowana przez Cezarego Bednarskiego połączy Wyspę Spichrzów z Długim Pobrzeżem i Głównym Miastem w Gdańsku. Architekt zaproponował obiekt o prostej formie, który nie konkurowałby z otaczającą zabudową. Zobacz, jak nowa przeprawa będzie prezentować się w kontekście miasta i w jaki sposób zaplanowano otwieranie przęsła.

Zespół biurowy w Gdańsku projektu medusagroup Po odwołujących się do industrialnej przeszłości realizacjach w Katowicach, Bytomiu, Gliwicach i Łodzi, przyszła kolej na Gdańsk. Tym razem architekci zaprojektowali budynki inspirowane rytmiczną kompozycją portowych składów kontenerowych.
Nowe przestrzenie publiczne dla Gdańska Prezentujemy koncepcje rewitalizacji wybranych przestrzeni Gdańska przygotowane przez studentów tamtejszej ASP we współpracy ze stowarzyszenia FRAG.
Zabudowa półwyspu Drewnica w Gdańsku Pracownia JEMS Architekci stworzyła koncepcję zagospodarowania kolejnej części Młodego Miasta w Gdańsku.
Znaczenie tożsamości miejsca. Konferencja, seminarium, warsztaty Jak wspomóc mieszkańców miast w budowaniu lokalnych społeczności? Od 5 do 11 maja Wydział Architektury Politechniki Gdańskiej zaprasza na konferencję, seminarium oraz studenckie warsztaty.
W duchu HafenCity – o gdańskim Garnizonie Daniel Załuski Realizacja Garnizonu jest prowadzona w duchu najlepszych, wielkoskalowych projektów śródmiejskich, takich jak Aker Brygge w Oslo, HafenCity w Hamburgu czy Rotermanni kvartal w Tallinie. Nowoczesna zabudowa nanizana jest na dawny układ ulic z pojedynczymi, ale emblematycznymi obiektami poprzemysłowymi lub powojskowymi – pisze Daniel Załuski.
Samowystarczalna część miasta – o gdańskim Garnizonie Jerzy S. Majewski Projekt realizowanej tu od 2007 roku nowej dzielnicy jest próbą stworzenia fragmentu miasta, do pewnego stopnia tradycyjnego i samowystarczalnego. Miasta z zabudową w ludzkiej skali, ogólnodostępnymi placami, deptakami dla pieszych oraz siatką ulic z ograniczonym ruchem samochodowym i pierzejami domów o handlowych parterach z podcieniami. Ważnym elementem dzielnicy jest też starannie zaprojektowana, choć nie zawsze dobrze utrzymana zieleń i mała architektura – pisze Jerzy S. Majewski.