Sztuka zwycięstwa. Wspomnienia twórcy Nike

i

Autor: Archiwum Architektury Phil Knight, Sztuka zwycięstwa. Wspomnienia twórcy Nike, Dom Wydawniczy REBIS 2016

Sztuka zwycięstwa. Wspomnienia twórcy Nike

2018-07-27 15:15

W książce znajdziemy odpowiedzi na liczne pytania odnoszące się do tworzenia marki, m.in.: jak wzbudzić zainteresowanie towarem, którego jeszcze nie ma i wyróżnić się wśród konkurencji?; w jakich okolicznościach powstał jeden z najbardziej rozpoznawalnych na świecie znaków handlowych, charakterystyczny swoosh?. Phil Knight mówi o tym, jak marka obuwnicza i produkt stały się symbolem nie tylko handlowym, ale przede wszystkim wyznacznikiem określonego stylu życia – recenzja Rafała Przybyła.

Sztuka zwycięstwa – wciągająca biografia twórcy firmy Nike – obrazuje wiele aspektów związanych z budowaniem marki i tego, co dzisiaj nazywamy kulturą korporacyjną.

W książce znajdziemy odpowiedzi na liczne pytania odnoszące się do tworzenia marki, m.in.: jak wzbudzić zainteresowanie towarem, którego jeszcze nie ma i wyróżnić się wśród konkurencji?; w jakich okolicznościach powstał jeden z najbardziej rozpoznawalnych na świecie znaków handlowych, charakterystyczny swoosh?; co zadecydowało o ostatecznym wyborze nazwy Nike?; który z elementów obuwia firmy został wymyślony przez Billa Bowermana – trenera i propagatora sportu, biznesowego partnera Phila Knighta – dzięki eksperymentom w gofrownicy jego żony? Phil Knight mówi o tym, jak marka obuwnicza i produkt stały się symbolem nie tylko handlowym, ale przede wszystkim wyznacznikiem określonego stylu życia: Gdy w 1976 roku obserwowałem, jak z popularnego akcesorium sportowego nasze buty zmieniają się w artefakt nowej kultury, naszła mnie pewna myśl: młodzi ludzie mogliby zacząć chodzić w nich do szkoły. A starsi do biura. I do sklepu. I w ogóle, na co dzień.