Architektura MuratorProjektyMałopolskie Centrum Nauki w Krakowie

Małopolskie Centrum Nauki w Krakowie

Pracownia Heinle, Wischer und Partner Architekci wygrała w międzynarodowym konkursie na projekt Centrum Nauki na krakowskich Czyżynach.

MCN
Architekci zaprojektowali budynek na planie trójkąta, przekryty jednospadowym, zielonym dachem, który, schodząc aż do poziomu terenu, tworzyłby jednocześnie widownię dla organizowanych tu plenerowych wydarzeń
Tagi:
Planeta Lem: międzynarodowy konkurs na centrum literackie w Krakowie Krakowskie Biuro Festiwalowe we współpracy z lokalnym SARP-em ogłosiło dwuetapowy konkurs na projekt Centrum Literatury i Języka – Planeta Lem. W jury pod przewodnictwem Piotra Lewickiego między innymi Marcin Brataniec, Zbigniew Maćków i Alberto Veiga.
Osiedle Spacerowa w Krakowie Biuro AMC – Andrzej M. Chołdzyński zwyciężyło w konkursie na kolejne osiedle w ramach programu Miesz-kanie Plus.
Dom i pracownia artystów w Krakowie Na sąsiadujących parcelach w willowej dzielnicy Krakowa powstały dwa budynki dla pary artystów: dom i pracownia. Nic nie jest tu jednak tym, czym się wydaje. Projekt, choć z pozoru racjonalny, okazuje się pełen postmodernistycznych paradoksów – pisze Marcin Kwietowicz.
Wormhouse w Zabłociu Najważniejsze ogniwo w procesie projektowym to nie architekt, lecz inwestor. To on umożliwia projektantom kreowanie niekonwencjonalnych rozwiązań – pisze Piotr Kuczia, autor domu o elewacjach przekrytych częściowo elastyczną membraną.
Tworzymy Kraków. Konkurs Fundacja Tworzymy Kraków czeka na projekt Kapsuły Czasu - oryginalnej, małej lub średniej formy architektonicznej, która ma zostać zrealizowana w Krakowie przy ulicy Dolnych Młynów 10.
Sztuczna topografia – o hali Cracovii Bartosz Haduch Nowy obiekt, począwszy od płynnego wpisania w zróżnicowaną rzeźbę terenu, poprzez otwarcia widokowe na malowniczą panoramę Krakowa, aż po surową „materialność”, stymuluje dialog między architekturą a naturą. „Integruje” również przylegające do hali rozległe krakowskie Błonia oraz bulwary nad Rudawą. Sam obszar wokół budynku (a częściowo również we wnętrzu) potraktowano jako „sztuczną topografię”, pełną zróżnicowanych poziomów, pochylni i schodów – pisze Bartosz Haduch.