Architektura MuratorRealizacjeBudynek jak kod kreskowy - Centrum Ekspozycyjno-Kongresowe w Chinach

Budynek jak kod kreskowy - Centrum Ekspozycyjno-Kongresowe w Chinach

W zamyśle architektów elewacje nowego Centrum Ekspozycyjno-Kongresowego w chińskim mieście Lianyungang mają sygnalizować handlową funkcję budynku.

Budynek jak kod kreskowy - Centrum Ekspozycyjno-Kongresowe w Chinach
Fot. © Christian Gahl
Centrum wystawiennicze The HUB w Szanghaju Monochromatyczne, oszczędne wnętrza centrum wystawienniczego The HUB dają wytchnienie od nadmiaru wizualnych bodźców, charakterystycznego dla przestrzeni miejskiej Szanghaju. Projekt wnętrz opracowała chińska pracownia Studio Neri&Hu.
SkyCity Challenge 17 SkyCity Challenge 2017 to nietypowy konkurs, w którym organizatorzy czekają na projekty zagospodarowania 17 pustych dziedzińców nieużytkowanego chińskiego wieżowca. Ma się on stać "laboratorium” mieszkalnictwa przyszłości.
Architektura Chin - biblioteka i centrum kulturalne w Pekinie W Pekinie trwa wielka modernizacja hutongów. Rząd wyznaczył 25 historycznych obszarów, które mają zostać zachowane i poddane rewitalizacji. Jednak wyremontowane domy zajmowane są często przez ekskluzywne sklepy, restauracje i galerie. Architekci z pracowni ZAO, projektując przebudowę jednego z nich, zaproponowali zmiany, dzięki którym zyskali mieszkańcy hutongu, ich sąsiedzi oraz dzieci z pobliskiej szkoły.
Pawilon herbaciany w Pekinie Pawilon herbaciany projektu Arch Studio to jeden z przykładów udanej adaptacji tradycyjnej chińskiej architektury do nowych funkcji. Wartościowy tym bardziej, że wiele starych domów wyburza się pod nowoczesną zabudowę.
Podniebny spacer - szklane kładki w Chinach Zaprezentowany niedawno projekt zespołu szklanych kładek i pawilonów w Chinach to prawdziwa architektoniczna ekwilibrystyka. W przeciwieństwie do publikowanych często utopijnych wizji, te mają szansę na realizację.  
Pawilon-chmura od Schmidt Hammer Lassen Duńska pracownia Schmidt Hammer Lassen ukończyła realizację pawilonu wystawowego w Szanghaju. Pomiędzy dwiema prostokątnymi płaszczyznami i gęstym lasem stalowych kolumn zaprojektowano przeszkloną powierzchnię ekspozycyjną na planie rysunkowej chmury.