Architektura MuratorRealizacjeMikroświat pełen autorskich rozwiązań – o hotelu Renaissance Adam Orlewicz

Mikroświat pełen autorskich rozwiązań – o hotelu Renaissance Adam Orlewicz

Na przestrzeni dziewięciu lat od ogłoszenia wyników konkursu architektonicznego na hotel na Okęciu do jego otwarcia, w projekcie wnętrz hotelowych zaszły znaczące zmiany. Sieć słynęła dotąd z budzących poczucie bezpieczeństwa przestrzeni o niemal identycznym charakterze w każdym kraju. Dziś w swoich wyspecjalizo-wanych segmentach o podwyższonym standardzie zdaje się gonić klientów poszukujących coraz częściej lo-kalnego, nieco kameralnego, nieformalnego stylu – pisze Adam Orlewicz.

Hotel Renaissance
Toalety strefy SPA; grafitowe lastryko pokrywa wielkopłytową podłogę, korpus i blat umywalni; Fot. Juliusz Sokołowski
Hotel Renaissance Warsaw Airport sieci MarriottWarszawa, ul. Żwirki i Wigury 1
AutorzyJEMS Architekci, architekci Olgierd Jagiełło, Paweł Majkusiak, Maciej Miłobędzki, Marek Moskal, Marcin Sadowski, Andrzej Sidorowicz (architekt prowadzący), Jerzy Szczepanik-Dzikowski, Wojciech Zych
Projekt konkursowy:JEMS Architekci, architekci Maciej Rydz, Paweł Majkusiak
Zespół projektowyarchitekci Grzegorz Artymiński, Katarzyna Bogusławska- -Bradley, Jan Damięcki, Daniel Drynkowski, Ewa Kozieł-Jurowska, Maria Mermer, Tomasz Napieralski, Piotr Sołowiej, Marta Świątek-Piziorska, Anna Wojcieszek, Marcin Zadrożny, Małgorzata Zmysłowska, Urszula Zych
Architektura wnętrz parteru oraz foyer sali balowej:JEMS Architekci, architekci Andrzej Sidorowicz, Marcin Sadowski; zespół projektowy: architekci Tomasz Napieralski, Magdalena Kandyba, Agnieszka Suchocka, Weronika Szycht-Tokarska, Nina Wójcicka, Zofia Zuchowicz
Architektura wnętrz hotelowych (sale konferencyjne, strefa SPA, sala balowa, pokoje hotelowe, loungeTowarzystwo Projektowe, projektanci: Grzegorz Niwiński, Jerzy Porębski; zespół projektowy: Barbara Dobrzyńska, Maciej Siczek, Julita Zembrowska
Techniczny projekt elewacji:Biuro Techniczne Tuscher
Architektura krajobrazuRS Architektura krajobrazu
KonstrukcjaLGL
Generalny wykonawcaAlpine Bau Gmbh, PORR
InwestorPrzedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze
Powierzchnia terenu140896.0 m²
Powierzchnia zabudowy3943.0 m²
Powierzchnia użytkowa16453.0 m²
Powierzchnia całkowita21792.0 m²
Kubatura74781.0 m³
Liczba pokoi hotelowych:225
Projekt konkursowy:2009
Projekt (data)2009-2017
Data realizacji (koniec)2018
Koszt inwestycjinie podano kosztu inwestycji
Tagi:
Autor: Adam Orlewicz
Architektura państwowa – o budynku Komisji Sejmowych Grzegorz Stiasny Mamy tu do czynienia z architekturą służącą państwu, a nie sprzedaży i te jej cechy chyba warto podkreślać. Gdy obiekt nie musi się sprzedać, to nie musi też konkurować na rynku z pomysłami na przyciągającą uwagę bryłę i bardziej błyszczącą fasadę – pisze Grzegorz Stiasny
Budynek Komisji Sejmowych w Warszawie Ten znaczący budynek można potraktować jako próbę znalezienia języka oficjalnej architektury państwowej – o kolejnej rozbudowie kompleksu sejmowego, którą poprzedził szereg uzgodnień ze służbami konserwator-skimi, piszą Jerzy S. Majewski i Grzegorz Stiasny. W numerze także wypowiedź konstruktora budynku, Włodzimierza Wójtowicza, poruszająca jeden z ciekawszych aspektów projektu – podziemny łącznik z Nowym Domem Poselskim po drugiej stronie ulicy Wiejskiej. Historię zabudowań Sejmu, rozpoczynającą się w 1918 roku, opisuje Tomasz Żylski.
Przyszkolna hala sportowa w Warszawie W konkursie na projekt hali przy szkole podstawowej nr 73 w Warszawie zwyciężyła pracownia DreamWorlds.
Butelkownia w Centrum Praskim Koneser w Warszawie Charakterystycznym elementem budynku jest elewacja zaprojektowana jako przemysłowa, żelbetowa kratownica oddylatowana od konstrukcji nośnej w celu zmniejszenia naprężeń termicznych – o jednym z ostatnich budynków aktualnie realizowanych na terenie dawnej wytwórni wódek Koneser na warszawskiej Pradze pisze Sławomir Stankiewicz.
Projekt o długiej historii – o budynku Komisji Sejmowych Jerzy S. Majewski Pomimo interwencji konserwatorskich budynek jest jednoznacznie nowoczesny, zaprojektowany z zachowa-niem oszczędnych środków formalnych. Na pozór to klasyczny biurowiec, odtwarzający układ przestrzenny narożnika ulic zniszczonych przez wojnę. W rzeczywistości jednak obiekt jest skomplikowany zarówno funk-cjonalnie, jak i konstrukcyjnie – pisze Jerzy S. Majewski.
Architektura demokracji. Demokracja architektury – o koncepcji budynku Komisji Sejmowych Bolesław Stelmach Budowanie domu to czytanie lokalnych uwarunkowań. Są nimi także, oprócz wymagań funkcjonalnych i budżetowych (nawet materiałowych) inwestora, formalne wytyczne konserwatorskie związane z dyskusjami z urzędnikami. To taka sama okoliczność jak nasłonecznienie, krajobraz czy przepisy budowlane. Muszą być uwzględnione i – tak jak wszystkie pozostałe – zmieniają projekt w trakcie jego powstawania – pisze Bolesław Stelmach.