Architektura MuratorRealizacjeMuzeum Braci Grimm w Kassel

Muzeum Braci Grimm w Kassel

Formę budynku zdeterminowało jego położenie na tarasowo ukształtowanym wzniesieniu. Wspinaczka po zboczach dawnej winnicy kończy się na dachu muzeum, skąd rozciągają się widoki na panoramę miasta. Projekt powstał w pracowni Kadawittfeldarchitektur.

Muzeum Braci Grimm
Fot. Jan Bitter
Tagi:
Nowa Galeria Wzornictwa Polskiego Ponad 100 lat polskiego wzornictwa na 300 m2 – już od 15 grudnia można zwiedzać nową galerię w Muzeum Narodowym w Warszawie. Jej przestrzeń zaaranżowało młode biuro projektowe Matosek/Niezgoda.
Muzeum Sztuki Współczesnej Zeitz w Kapsztadzie Na siedzibę instytucji zaadaptowano dawny silos zbożowy z 1924 roku. Obiekt składał się z wieży sortowniczej oraz 42 pionowych, żelbetowych cylindrów, w których przechowywano i sortowano ziarna. W cylindrach położonych po obwodzie zlokalizowano pomieszczenia ekspozycyjne. Cylindry wewnętrzne, w połowie ich wysokości, połączono w kilkukondygnacyjne atrium powstałe z wycięcia istniejącej konstrukcji w kształt przypominający ziarno kukurydzy. Po przebudowie na 9 kondygnacjach udało się wygospodarować 9500 m2 powierzchni użytkowej, w tym 6000 m2 wystawienniczej – o nowej realizacji Heatherwick Studio pisze Maciej Lewandowski.
Konkurs na koncepcję wystawy stałej w Muzeum Rodziny Pileckich W lipcu bieżącego roku rozstrzygnięto konkurs na projekt bryły planowanego muzeum. Obecnie władze muzeum pragną wyłonić najlepszą koncepcje stałej ekspozycji.
Muzeum Tirpitz w Danii Podczas II wojny światowej w Blåvand na zachodnim brzegu Półwyspu Jutlandzkiego inżynierowie III Rzeszy realizowali stanowisko dla jednej z największych baterii artyleryjskich Wału Atlantyckiego. W nigdy nieukończonym ogromnym bunkrze działa obecnie muzeum, które w 2017 roku rozbudowano o cztery niezależnie funkcjonujące części ekspozycyjne według projektu Bjarke Ingels Group. Forma nowego obiektu przypomina układ precyzyjnych nacięć w krajobrazie, nie zakłócając widoku dominującej nad okolicą monolitycznej konstrukcji historycznego bunkra – pisze Maciej Lewandowski.
Muzeum Polskiej Wódki Koneser w Warszawie Architekci starali się zachować jak najwięcej historycznych elementów dawnego budynku rektyfikacji – w muzeum wyeksponowano oryginalną ceglaną ścianę z kotłami, kadzie czy stągiewkę – o adaptacji na funkcje muzealne jednego z zabytkowych budynków na terenie XIX-wiecznej fabryki wódek na warszawskiej Pradze pisze Mirosław Nizio.
Dziedziniec Muzeum Wiktorii i Alberta w Londynie To największe przedsięwzięcie budowlane tej instytucji od czasu jej otwarcia w 1909 roku. Dzięki realizacji udało się w dosłownym sensie otworzyć muzeum na przestrzeń miasta. Bogato zdobione ogrodzenie frontowe, o formie kolumnady z wysokim, murowanym cokołem, pierwotnie zasłaniało elementy techniczne. W ramach przebudowy pełne elementy cokołu zamieniono na stalowe, perforowane panele otwierane za dnia i zamykane po godzinach pracy muzeum. Dziedziniec przed wejściem do budynku wyłożono płytkami porcelanowymi, a pod nim ulokowano całkowicie nową przestrzeń wystawiennicza. Pozbawiona podpór pośrednich sala ma wymiary 30 x 38 m i wysokość dochodzącą do 10,5 m – pisze Maciej Lewandowski.