Architektura MuratorRealizacjeMuzeum Polskiej Wódki na terenie zespołu Koneser w Warszawie

Muzeum Polskiej Wódki na terenie zespołu Koneser w Warszawie

W założeniu autorów dawny gmach rektyfikacji mieszczący muzeum wraz z rozbudowaną częścią gastronomiczną sam w sobie miał być dziełem sztuki: od ekspozycji zabytkowych detali, przez dizajnerski wystrój, po kulturę picia wódki i kunszt kulinarny – pisze Jerzy S. Majewski.

Muzeum Polskiej Wódki na terenie zespołu Koneser w Warszawie
Widok od placu Konesera; po lewej wejście do restauracji ZONI; Fot. Marcin Czechowicz
Przebudowa i rozbudowa budynku rektyfikacji dawnej Warszawskiej Wytwórni Wódek Koneser na obiekt usługowy wraz z Muzeum Polskiej WódkiWarszawa, plac Konesera 1 (dawna ul. Ząbkowska 27/31)
AutorzyNizio Design International, Mirosław Nizio
Autorzy wnętrz:Nizio Design International, Mirosław Nizio
Projekt ekspozycji:Nizio Design International, Mirosław Nizio
Generalny wykonawcaMAR-BUD sp. z o.o., BUDOWNICTWO sp.k.
InwestorCentrum Praskie Koneser, Dobry Wybór sp. z o.o., Koneser sp.k.
Powierzchnia zabudowy1218.0 m²
Powierzchnia użytkowa2014.0 m²
Powierzchnia całkowita4697.0 m²
Kubatura17537.0 m³
Projekt2014
Data realizacji (koniec)2018
Koszt inwestycjinie podano kosztu inwestycji
Tagi:
Muzeum Sztuki Nowoczesnej w San Francisco By zapewnić bezproblemową sekwencję działań, która umożliwiła optymalizację niemal każdego etapu projektowania, produkcji i budowy, inżynierowie i pracownicy fabryki byli zaangażowani w projekt już podczas fazy wstępnej. Ta bezpośrednia linia komunikacji między projektantem a wykonawcą umożliwiła wyprodukowanie bardzo złożonej konstrukcji elewacji, bez uszczerbku dla detali – pisze Radosław Stach.
Muzeum Luwr w Abu Zabi Nowy oddział Luwru w Abu Zabi jest jednym z obiektów tworzących Island Cultural District – zespół zabudowy rozciągający się wzdłuż brzegu wyspy Saadiyat. Muzeum składa się z wolno stojących budynków przekrytych niską kopułą o rozpiętości 180 m, której konstrukcję nośną zbudowano z kilku tysięcy niepowtarzalnych elementów ze stali nierdzewnej. To ażurowe zadaszenie ogranicza przenikanie energii słonecznej o 98%, a jednocześnie w charakterystyczny sposób przepuszcza światło, kształtując architekturę obiektu – o nowej realizacji studia Jeana Nouvela pisze Maciej Lewandowski.
Nowa Galeria Wzornictwa Polskiego Ponad 100 lat polskiego wzornictwa na 300 m2 – już od 15 grudnia można zwiedzać nową galerię w Muzeum Narodowym w Warszawie. Jej przestrzeń zaaranżowało młode biuro projektowe Matosek/Niezgoda.
Muzeum Sztuki Współczesnej Zeitz w Kapsztadzie Na siedzibę instytucji zaadaptowano dawny silos zbożowy z 1924 roku. Obiekt składał się z wieży sortowniczej oraz 42 pionowych, żelbetowych cylindrów, w których przechowywano i sortowano ziarna. W cylindrach położonych po obwodzie zlokalizowano pomieszczenia ekspozycyjne. Cylindry wewnętrzne, w połowie ich wysokości, połączono w kilkukondygnacyjne atrium powstałe z wycięcia istniejącej konstrukcji w kształt przypominający ziarno kukurydzy. Po przebudowie na 9 kondygnacjach udało się wygospodarować 9500 m2 powierzchni użytkowej, w tym 6000 m2 wystawienniczej – o nowej realizacji Heatherwick Studio pisze Maciej Lewandowski.
Konkurs na koncepcję wystawy stałej w Muzeum Rodziny Pileckich W lipcu bieżącego roku rozstrzygnięto konkurs na projekt bryły planowanego muzeum. Obecnie władze muzeum pragną wyłonić najlepszą koncepcje stałej ekspozycji.
Muzeum Tirpitz w Danii Podczas II wojny światowej w Blåvand na zachodnim brzegu Półwyspu Jutlandzkiego inżynierowie III Rzeszy realizowali stanowisko dla jednej z największych baterii artyleryjskich Wału Atlantyckiego. W nigdy nieukończonym ogromnym bunkrze działa obecnie muzeum, które w 2017 roku rozbudowano o cztery niezależnie funkcjonujące części ekspozycyjne według projektu Bjarke Ingels Group. Forma nowego obiektu przypomina układ precyzyjnych nacięć w krajobrazie, nie zakłócając widoku dominującej nad okolicą monolitycznej konstrukcji historycznego bunkra – pisze Maciej Lewandowski.
Nowy dworzec w Zakopanem
Czytaj więcej