Siedziba The Software House w Gliwicach: między tradycją a nowoczesnością

i

Autor: Archiwum Architektury Biuro firmy The Software House w Gliwicach, proj. Zalewski Architecture Group; fot. Tomasz Zakrzewski/Archifolio

Siedziba The Software House w Gliwicach: między tradycją a nowoczesnością

2018-08-29 20:00

Pracownia Zalewski Architecture Group zaprojektowała przestrzeń biurową dla gliwickiej spółki The Software House, jednej z najlepiej rozwijających się firm IT w Europie Środkowej. Śląscy informatycy postanowili zostać w rodzinnym mieście i na siedzibę spółki zaadaptować 1600 m2 w zabytkowym budynku poczty głównej w centrum.

Nazwa obiektuSiedziba firmy The Software House
Adres obiektuGliwice, ul. Dolnych Wałów 8
AutorzyZalewski Architecture Group, architekci Krzysztof Zalewski, Adam Gil
InwestorThe Software House
Powierzchnia użytkowa1576.0 m²
Data realizacji (koniec)2017

Spółka The Software House według rankingu Deloitte Technology Fast 50 należy do najlepiej rozwijających się firm IT w Środkowej Europie. Od założenia w 2012 roku osiągnęła wzrost na poziomie 705%. Współpracuje z kontrahentami z całego świata: od USA po Kuwejt. Mogłaby bez problemu zlokalizować swoją siedzibę w każdym miejscu w Europie, na ten cel postanowiła jednak zaadaptować dwa piętra historycznego budynku poczty przy ul. Dolnych Wałów w Gliwicach. Projekt aranżacji wnętrz zleciła lokalnej pracowni Zalewski Architecture Group. Łączenie starego z nowym odbywa się tu na wielu poziomach. Wnętrze sprzyja zachowaniom prospołecznym i dynamice pracy kreatywnej. Architekci zaproponowali dużą przestrzeń wspólną z antresolami i kuchnią, coś na pograniczu kawiarni i bawialni, czyli chilllout-room. Miejsce, w którym można zarówno pracować, jak i produktywnie spędzić wolne chwile. Z tej przestrzeni dostępny jest 500-metrowy prywatny taras położony w patio starego budynku poczty.

Pomieszczenia biurowe to współczesna odpowiedź na open space. Przestrzeń jest niby-otwarta, ale podzielona ściankami ze sklejki na mniejsze aneksy. Całość uzupełnia naturalna zieleń. Rośliny pną się po ścianach i zwisają z sufitów. To celowy zabieg mający poprawić nie tylko estetykę, ale także klimat wnętrz. Architektura biura to „język”, którym mówi marka. Powiemy, że biuro jest wizytówką firmy - pierwszym wrażeniem, jakiego doznaje klient oraz pracownik, który także do pewnego stopnia jest... klientem. Nie mniej ważne jest drugie wrażenie, czyli jak przestrzeń biurowa sprzyja pracy, dobrej atmosferze, jak wyraża filozofię i wartości firmy. Ta rozmowa prowadzona jest za pośrednictwem architektury – tłumaczy Krzysztof Zalewski, właściciel Zalewski Architecture Group.