Architektura MuratorTechnikaMuzeum Sztuki Nowoczesnej w San Francisco

Muzeum Sztuki Nowoczesnej w San Francisco

By zapewnić bezproblemową sekwencję działań, która umożliwiła optymalizację niemal każdego etapu projektowania, produkcji i budowy, inżynierowie i pracownicy fabryki byli zaangażowani w projekt już podczas fazy wstępnej. Ta bezpośrednia linia komunikacji między projektantem a wykonawcą umożliwiła wyprodukowanie bardzo złożonej konstrukcji elewacji, bez uszczerbku dla detali – pisze Radosław Stach.

Muzeum Sztuki Nowoczesnej w San Francisco
Widok od Howard Street – ze względu na bardzo ścisłą zabudowę w okolicy obiekt zaprojektowano tak, że do pewnego poziomu obrys pięter zwiększa się wraz ze wzrostem wysokości budynku; Fot. Henrik Kam
Siedziba Muzeum Sztuki Nowoczesnej SFMOMASan Francisco, Stany Zjednoczone
AutorzySnøhetta
Współpraca autorskaEHDD
KonstrukcjaMagnusson Klemencic Associates
Projekt fasady:Kreysler & Associates
Konsultant ds. zielonej ściany:Habitat Horticulture and Hyphae Design Lab
Konstrukcja fasady:ARUP; CS Caulkins
Powierzchnia całkowita:42 735 m² (21 832 m²– nowa część, 20903 m² – renowacja)
Generalny wykonawcaWebcor Builders
InwestorSFMOMA
Projekt (data)2010
Data realizacji (koniec)2016
Koszt inwestycji305 000 000 USD
Tagi:
Oddział Muzeum Wiktorii i Alberta w Dundee w Szkocji Horyzontalnie ułożone betonowe bloki o różnej długości, głębokości i nachyleniu stanowią główny element fasady i powodują grę światła, zmienną w zależności od pory roku i dnia. Charakterystyczna forma zainspirowana była klifami północno-wschodniego wybrzeża Szkocji. Wysunięcie bryły w kierunku rzeki to nie jedyny zabieg metaforyczny. Budynek nawiązuje też do łuku królewskiego, Royal Arch z 1844 roku wybudowanego w hołdzie królewskiej parze Wiktorii i Albertowi – pisze Radosław Stach.
Muzeum Polskiej Wódki na terenie zespołu Koneser w Warszawie W założeniu autorów dawny gmach rektyfikacji mieszczący muzeum wraz z rozbudowaną częścią gastronomiczną sam w sobie miał być dziełem sztuki: od ekspozycji zabytkowych detali, przez dizajnerski wystrój, po kulturę picia wódki i kunszt kulinarny – pisze Jerzy S. Majewski.
Muzeum Luwr w Abu Zabi Nowy oddział Luwru w Abu Zabi jest jednym z obiektów tworzących Island Cultural District – zespół zabudowy rozciągający się wzdłuż brzegu wyspy Saadiyat. Muzeum składa się z wolno stojących budynków przekrytych niską kopułą o rozpiętości 180 m, której konstrukcję nośną zbudowano z kilku tysięcy niepowtarzalnych elementów ze stali nierdzewnej. To ażurowe zadaszenie ogranicza przenikanie energii słonecznej o 98%, a jednocześnie w charakterystyczny sposób przepuszcza światło, kształtując architekturę obiektu – o nowej realizacji studia Jeana Nouvela pisze Maciej Lewandowski.
Nowa Galeria Wzornictwa Polskiego Ponad 100 lat polskiego wzornictwa na 300 m2 – już od 15 grudnia można zwiedzać nową galerię w Muzeum Narodowym w Warszawie. Jej przestrzeń zaaranżowało młode biuro projektowe Matosek/Niezgoda.
Muzeum Sztuki Współczesnej Zeitz w Kapsztadzie Na siedzibę instytucji zaadaptowano dawny silos zbożowy z 1924 roku. Obiekt składał się z wieży sortowniczej oraz 42 pionowych, żelbetowych cylindrów, w których przechowywano i sortowano ziarna. W cylindrach położonych po obwodzie zlokalizowano pomieszczenia ekspozycyjne. Cylindry wewnętrzne, w połowie ich wysokości, połączono w kilkukondygnacyjne atrium powstałe z wycięcia istniejącej konstrukcji w kształt przypominający ziarno kukurydzy. Po przebudowie na 9 kondygnacjach udało się wygospodarować 9500 m2 powierzchni użytkowej, w tym 6000 m2 wystawienniczej – o nowej realizacji Heatherwick Studio pisze Maciej Lewandowski.
Konkurs na koncepcję wystawy stałej w Muzeum Rodziny Pileckich W lipcu bieżącego roku rozstrzygnięto konkurs na projekt bryły planowanego muzeum. Obecnie władze muzeum pragną wyłonić najlepszą koncepcje stałej ekspozycji.