Wystawa ukazuje portret pokolenia trzydziestolatków stworzony na podstawie wnętrz, w których mieszkają i przedmiotów, które lubią. Jej bohaterowie są beneficjentami i ofiarami czasów transformacji. Ambitni, stanowią o sobie, zdobyli wykształcenie i dobrze płatną pracę. To oni są grupą docelową dla reklamodawców i sprzedawców. Kupili mieszkania na kredyt we frankach i urządzili swój nowy świat nie oglądając się na wcześniejsze pokolenie. Boleśnie doświadczeni przez kryzys, osamotnieni. Wychodzą z niego ostrożniejsi, dojrzalsi. Dom i przedmioty ujawniają ich aspiracje.
Kuratorki zestawiają sesje zdjęciowe magazynu „M jak mieszkanie” z sesjami wnętrz z lat 60., 70. i 80. Wnętrze mieszkań teraz i dawniej są idealizowane, uporządkowane na potrzeby sesji zdjęciowej, świadczą o statusie właścicieli, podążają za modą. W każdej z epok opowiadają o popularnym rozumieniu nowoczesności.
Na wystawie, zaplanowanej jako trzy symultaniczne projekcje w przestrzeni ograniczonej trzema ścianami, obrazom wnętrz towarzyszą komentarze: ekspertów nauk humanistycznych, przedstawicieli pokolenia, ale także oceny internautów. Prezentacje zostaną dopełnione przez filmowe wywiady poświęcone prognozom przyszłości grupy mieszkającej i żyjącej na kredyt.
Kuratorki: Agnieszka Gruszczyńska-Hyc, Dominika Olszyna Autorzy: Marcin Czechowicz, Mariusz Bykowski, Konrad Kalbarczyk, Piotr Gęsicki, Łukasz Zandecki, Michał Przeździk-Buczkowski, Tymoteusz Piotrowski