Architektura MuratorArchitekci

Kto jest kim w Architekturze

Studio Architektury Kontur
Studio Architektury Kontur
Studio Architektury Kontur
ul. Bydgoska 33/5
64-920 Piła
tel./fax 67 212 77 00
67 215 51 81
kom. 606 758 254
e-mail: biuro@kontur.pila.pl
www.kontur.pila.pl

ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
tel. 61 671 22 67
61 671 22 68
e-mail: biuro@kontur.poznan.pl
www.kontur.poznan.pl

Działająca od 1990 roku w Pile pracownia Kontur to firma rodzinna, prowadzona przez ojca i syna: Marka i Macieja Światopełk-Mirskich. Pierwszy, po dyplomie na PS (1975), doświadczenie zawodowe zdobywał w Wojewódzkim Biurze Urbanistyki i Architektury w Pile i biurze GMP w Hamburgu. Drugi, absolwent uczelni w Szczecinie i w Poznaniu (2005), na co dzień kieruje poznańskim oddziałem firmy, która większość swoich projektów realizuje obecnie na terenie Wielkopolski. W dorobku pracowni przeważają budynki oświatowe i użyteczności publicznej oraz obiekty przemysłowe, m.in. Philips w Pile i Kętrzynie, SAPA Aluminium w Trzciance i Łodzi, Recycling Park w Chodzieży, Galeria Kasztanowa w Pile, Galeria Zielona Przystań w Gorzowie Wielkopolskim.

Maciej  Światopełk-Mirski

Maciej Światopełk-Mirski

Marek  Światopełk-Mirski

Marek Światopełk-Mirski

Historia scenografii polskiej. Wystawa w Zachęcie „Zmiana ustawienia. Polska scenografia teatralna i społeczna XX i XXI wieku” jest czwartą w historii Zachęty przeglądową wystawą poświęconą scenografii teatralnej. Tym razem można zobaczyć także prace architekta Jerzego Gurawskiego, współtwórcy opolskiego Teatru 13 Rzędów.
Boris Kudlička – scenograf pod presją Bardzo trudno przy tylu spektaklach cały czas oszałamiać talentem. Są momenty, gdy kondycja artysty słabnie i brakuje sił na zaskakiwanie publiczności. Wiem, że ten moment nadejdzie i próbuję go wyprzedzić. Z tego powodu przerzucam się z działalności teatralnej na architektoniczną i z powrotem – o pracy na pograniczu scenografii i architektury z Borisem Kudličką, znanym słowackim scenografem, współprowadzącym warszawskie biuro WWAA, rozmawia Maja Mozga-Górecka.
Przedszkole Mali odkrywcy w Chróścicach Realizacja wrocławskich architektów jest świetnym przykładem design thinking, czyli wykorzystania w jednym projekcie zintegrowanej, specjalistycznej wiedzy z wielu dziedzin
Chcemy być nowocześni. Polski design 1955–1968 z kolekcji Muzeum Narodowego w Warszawie „Niekiedy udaje się nam zobaczyć dzieło techniki czy plastyki, w którym czujemy „oddech przyszłości”. Czasem będzie to „szklany dom”, […] czasem będzie to cudowny, mocny kolor i kształt drobnego wyrobu galanteryjnego, czasem ten kształt przyszłości mignie nam w błysku karoserii samochodowej”