Architektura MuratorArchitekci

Kto jest kim w Architekturze

Tamizo
Tamizo
Tamizo
architects group
ul. Piotrkowska 138/140
90-062 Łódź
tel. 42 209 38 80
+48 600 196 127
ul. Chełmska 9/68
00-774 Warszawa
tel. 22 244 25 92
+48 600 196 127
e-mail: info@tamizo.pl
www.tamizo.pl

Młoda łódzka pracownia tamizo zaczęła działać w 2002 roku jako nieformalna grupa projektowa założona przez Mateusza Stolarskiego (WA PŁ 2004). Młody Łodzianin urodzony w 1980 roku, ukończył WBAiIŚ PŁ. Tworzy głównie minimalistyczne projekty wnętrz i willi, których wspólnym mianownikiem jest maksyma Miesa van der Rohe – less is more. Przy tym jednak stale eksperymentuje, wychodząc daleko poza formę białych pudełek. Rozwijaja wątki neomodernizmu, także w odważnym połączeniu z architekturą tradycyjną, z wysokimi dachami krytymi strzechą, jak w projekcie skansenu wiejskiego z domem weselnym i hotelem we wsi Kamyk pod Częstochową. Tamizo od lat współpracuje z łódzką pracownią NOW Biuro architektoniczne, z którą udało się im zdobyć kilka nagród w konkursach, m.in. II miejsce równorzędne na projekt budynku Specjalnej Strefy Sztuki w Łodzi (2008), II miejsce na projekt biblioteki Politechniki Białostockiej (2008), wyróżnienie i zaproszenie do dalszej współpracy na Piotrkowska Center – kompleks dawnej fabryki Franciszka Ramischa (2008).

Mateusz Kuo Stolarski

Mateusz Kuo Stolarski

Apartamenty Marina III we Wrocławiu Nadwieszona nad wodą bryła jest ściśle dopasowana do kształtu wyspy Pomorskiej. Budynek jest rozbity na dwie części, między którymi otwiera się widok na zabytkową wieżę Uniwersytetu Wrocławskiego. Zespół ma dwukondygnacyjny garaż podwodny, co było dużym wyzwaniem realizacyjnym – pisze Aleksandra Czupkiewicz.
Rozmowa z Marcinem Majorem współautorem apartamentowca Marina III Każdy trudny temat rzucamy pracowni na pożarcie. Robimy burzę mózgów. Każdy może zabrać głos, włącznie z osobami, które nie są architektami – o kulisach realizacji Mariny III, skomplikowanych modernizacjach oraz trudnościach związanych z rozbudową zabytków z Marcinem Majorem rozmawia Maja Mozga-Górecka.
Praktyka architektoniczna w Londynie Publikujemy relację Marka Grodzickiego, studenta Wydziału Architektury Politechniki Poznańskiej, z praktyki w londyńskim oddziale pracowni Gensler oraz wywiad, jaki przeprowadził z jednym z dyrektorów biura – Łukaszem Płatkowskim.
Nowa klasyfikacja polskiej architektury Polscy historycy sztuki nadal nie wypracowali spójnej klasyfikacji rodzimej architektury. Próby systematyzacji podejmują sami projektanci – przedstawiamy jedną z nich, którą stworzył krakowski architekt Krzysztof Ingarden, posługując się metodą pozwalającą szeregować kierunki na wyobrażonej osi czasu.
Boris Kudlička – scenograf pod presją Bardzo trudno przy tylu spektaklach cały czas oszałamiać talentem. Są momenty, gdy kondycja artysty słabnie i brakuje sił na zaskakiwanie publiczności. Wiem, że ten moment nadejdzie i próbuję go wyprzedzić. Z tego powodu przerzucam się z działalności teatralnej na architektoniczną i z powrotem – o pracy na pograniczu scenografii i architektury z Borisem Kudličką, znanym słowackim scenografem, współprowadzącym warszawskie biuro WWAA, rozmawia Maja Mozga-Górecka.
Z biblioteki "A-m": Dom Y-House w Pabianicach W ciągu dekady specjalizująca się w projektach domów pracownia Tamizo zdążyła wyrobić sobie rozpoznawalną markę. Zatopiony w zieleni y-house łączy tradycyjne formy i materiały z nowoczesną estetyką.
SARP Kielce: prezentacja wyników konkursu architektonicznego na wiaty przystankowe w Kielcach Kielecki oddział Stowarzyszenia Architektów Polskich (SARP) zaprasza na prezentację prac nagrodzonych w konkursie na koncepcję architektoniczną wiat przystankowych w Kielcach
Relacja z warsztatów Architektour i seminarium naukowego ŁÓDŹ U LIKE W numerze 8/2013 miesięcznika "Architektura-murator" relacje z dwóch wydarzeń, objętych patronatem "A-m": warsztatów i seminarium naukowego. Oba odbyły się pod koniec kwietnia, a ich organizatorami byli studenci wydziałów architektury polskich uczelni
Projekt miejski: Miasto nad wodą? Wizja Wisła! Rzeka w mieście to temat wywołujący kontrowersje, trudny. Budzi raczej skojarzenia z powodziową falą kulminacyjną niż z przyjaznym obszarem centrum miasta, jak w Bilbao czy Kopenhadze. Od kilku lat trwa kampania mająca na celu symboliczne i dosłowne przywrócenie rzek miastom, podejmowana przez dziesiątki instytucji i organizacji pozarządowych.
Sclery Drewniany pawilon w kształcie elipsy został zaprojektowany na tegoroczną wystawę London Design Festival. Autor: David Adjaye