Nauka i zabawa. O szkole przy Zaruby w Warszawie: Sonia Prószyńska
Elementy konstrukcyjne i instalacyjne budynku szkolnego pozostawiono na widoku, także we wnętrzach. Ich wyeksponowanie ma intrygować, skłaniać do zadawania pytań i poszukiwania odpowiedzi – o najnowszej realizacji pracowni Macieja Siudy, zespole szkolno-przedszkolnym na warszawskim Ursynowie, pisze Sonia Prószyńska.
Dom Kultury Krzemień / Szczecin
Budynek – niewątpliwie współczesny i nowoczesny – bardziej inspiruje i otwiera przed użytkownikami możliwości, niż epatuje swoim wyrazem. O nowej realizacji pracowni Grid architekci pisze Marek Sietnicki.
Szkoła Podstawowa nr 174 w Warszawie
Zaproponowana przez architektów z xystudio forma nie kojarzy się z instytucją hierarchiczną, lecz jest materializacją zasad otwartości i dostępności – pisze Magdalena Pios.
Wydział Architektury Politechniki Poznańskiej
Dzięki laboratoriom diagnostyczno-pomiarowym i systemowi BMS budynek Wydziału Architektury stanowi swego rodzaju obiekt badawczy, w którym studenci mają okazję doświadczać, jak funkcjonują najnowocześniejsze systemy technologiczne – o tym, dlaczego warto studiować architekturę na Politechnice Poznańskiej pisze Klaudia Grześkowiak. W ramach cyklu Wydziały Architektury w Polsce prezentujemy Wydział Architektury Politechniki Poznańskiej.
Piwnice Pałacu Kazimierzowskiego: wyniki konkursu dla studentów architektury Politechniki Śląskiej
Prezentujemy wyniki konkursu na projekt rewitalizacji zabytkowych piwnic Pałacu Kazimierzowskiego w Warszawie wraz z komentarzami pomysłodawczyni, prof. Magdaleny Żmudzińskiej-Nowak, oraz przewodniczącego jury Michała Krasuckiego, stołecznego konserwatora zabytków.