Architektura bulwarów nad Wisłą
Architektura bulwarów nad Wisłą
Fragment bulwaru Pattona pomiędzy Centrum Nauki Kopernik a pawilonem Muzeum Sztuki Nowoczesnej to największa otwarta przestrzeń wzdłuż nowego odcinka. Tu odbywa się większość imprez; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Fragment bulwarów przy Centrum Nauki Kopernik z zachowanymi starymi drzewami; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Fragment bulwaru na wysokości Parku Odkrywców przy Centrum Nauki Kopernik. W tarasowo ukształtowanych, żelbetowych donicach posadzono naturalnie występującą tu roślinność nadrzeczną. W tle most Śląsko-Dąbrowski; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Fragment bulwarów przy Centrum Nauki Kopernik z zachowanymi starymi drzewami; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Fragment bulwaru przy Koperniku; w tle mosty: Świętokrzyski, średnicowy i Siekierkowski; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Fragment bulwarów przy Centrum Nauki Kopernik z zachowanymi starymi drzewami; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Z bulwarów roztacza się malowniczy widok na półdziki, praski brzeg Wisły; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Przejście podziemne pod Wisłostradą na przedłużeniu ul. Bednarskiej; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Wykrój przejścia podziemnego pod Wisłostradą kojarzy się z warszawskimi kanałami z czasów Lindleya. W pobliżu ul. Karowej do roku 1939 wznosiły się ceglane budynki stacji pomp rzecznych, podobny przekrój ma też przejście przy dworcu Warszawa Stadion z końca lat 50. XX wieku. W przejściu pod Wisłostradą zawieszone są ekspozytory, na których prezentowana była wystawa Nowe inwestycje publiczne Warszawy; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Bulwar na wysokości BUW-u. Przed remontem był to najbardziej zaniedbany fragment nabrzeża na śródmiejskim odcinku Wisły. Z prawej rząd pawilonów z lokalami gastronomicznymi do wynajęcia; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Najniższy poziom bulwarów służy do cumowania statków, środkowy przeznaczony jest dla pieszych i rowerzystów. Na najwyższym, powstałym już w 1912 roku, znajdują się jezdnie Wisłostrady, które pomiędzy Karową a Jaracza biegną w tunelu; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Schodki wiodące na najniższy poziom bulwarów; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Na całej długości bulwaru środkowy taras tworzą trzy pasy: ścieżka rowerowa bliżej muru oporowego, pas rekreacyjny z zielenią, ławkami i pergolami oraz pas spacerowy; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Wzdłuż bulwaru zaprojektowano specjalne pawilony ekspozycyjne. Do końca października prezentowano w nich m.in. ekspozycję Polska.Architecture przygotowaną przez redakcję „A-m”oraz Departament Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej MSZ; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Wzdłuż bulwaru zaprojektowano specjalne pawilony ekspozycyjne. Do końca października prezentowano w nich m.in. ekspozycję Polska.Architecture przygotowaną przez redakcję „A-m”oraz Departament Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej MSZ; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Amfiteatralnie ukształtowane betonowe schody na wysokości skweru Stanisława Skibniewskiego „Cubryny” podczas imprez mogą pełnić funkcje widowni. W tle Centrum Nauki Kopernik; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Betonowe ławy i głazy narzutowe w pasie rekreacji na wysokości Parku Odkrywców przy Centrum Nauki Kopernik; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Na bulwarze Pattona u wylotu ul. Lipowej stanęły latarnie żagle podobne do tych w pierwszej części bulwaru ukończonej w 2015 roku. Z lewej widoczny tymczasowy pawilon Muzeum Sztuki Nowoczesnej; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Na bulwarze Pattona u wylotu ul. Lipowej stanęły latarnie żagle, znane z ukończonego wcześniej odcinka przy Podzamczu. W tle most Świętokrzyski i Stadion Narodowy na drugim brzegu Wisły; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Na głównym poziomie bulwaru od strony Wisły architekci zaaranżowali niewielkie plaże; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Podobnie jak przy części bulwaru ukończonej w 2015 roku, na nowo oddanym odcinku ustawiono pergole z drewnianymi szezlongami i membranowymi przesłonami chroniącymi przed deszczem; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Nowy odcinek bulwaru zaskakuje liczbą rozwiązań. Tu drewniane leżanki, z których szczególnie chętnie korzystają dzieci; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Nowy odcinek bulwaru zaskakuje liczbą rozwiązań. Tu drewniane leżanki, z których szczególnie chętnie korzystają dzieci; Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Oznaczenie szlaku; Fot. Jędrzej Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Słupy kilometrażowe wyposażono dodatkowo w metalowe elementy służące do ćwiczeń; Fot. Jędrzej Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
System identyfikacyjny wprowadzono na 32-kilometrowym odcinku warszawskiej Wisły, po obu jej stronach. Obejmuje m.in. wyjścia nad rzekę znajdujące się w miejscach styku głównych ciągów komunikacyjnych. Tzw. bramy, oprócz nazw określających lokalizację, zawierają informację o kilometrażu rzeki oraz ważnych obiektach i funkcjach; Fot. Jędrzej Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Słupy kilometrażowe wyposażono dodatkowo w metalowe elementy służące do ćwiczeń; Fot. Jędrzej Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Informacja miejscowa; Fot. Jędrzej Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Informacja miejscowa; Fot. Jędrzej Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Węzeł komunikacyjny; Fot. Jędrzej Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Informacja miejscowa; Fot. Jędrzej Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
MuzeumKatynskie-089MC
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Zagospodarowanie bulwarów. Oznaczenia: 1 – plaża miejska; 2 – plaża dla dzieci; 3 – stanowiska ekspozycyjne; 4 – stanowiska ekspozycyjne; 5 – pawilon typu B (z częścią gastronomiczną, toaletą publiczną, natryskami i wypożyczalnią leżaków plażowych ); 6 – pawilon gastronomiczny typu CC (odbicie lustrzane pawilonu typu C); 7 – pawilon galerii, typ D (mieszczący salę ekspozycyjną, sanitariaty i zaplecze); 8 – pawilon gastronomiczny typu C (mieszczący salę konsumpcyjną, sanitariaty i zaplecze kuchenne); 9 – pergola
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Rzut pawilonu plażowego typu B. Oznaczenia: 1 – bar; 2 – toaleta publiczna; 3 – natryski; 4 – wypożyczalnia leżaków
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Przekrój A-A przez pawilon
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Przekrój B-B przez pawilon
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Przekrój C-C przez bulwary
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Przekrój D-D przez bulwary
foto: Archiwum Architektury
Architektura bulwarów nad Wisłą
Przekrój E-E przez bulwary
foto: Archiwum Architektury
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...