Autostrady - architektura dużych prędkości
Obwód Utrzymania Autostrady (OUA) Nieborów. Projekt: Foroom, Konstruktornia. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
Jedna z kolistych stacji wytwarzania solanki, projekt i wykonawstwo: Dome International. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
Węzeł autostrad Łódź – Północ (dawniej zwany Stryków). Trzy centralne wiadukty drogowe w ciągu autostrady A1 nad autostradą A2 zbudowano w technologii extradosed. Projekt: Mosty Gdańsk, Andrzej Berger. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
MOP kategorii I Głowno. Budynek toalety. Tu też znajdują się wiaty piknikowe (il. 4, str. 29). Projekt: Foroom, Tadeusz Cybulski, Konstruktornia. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
Wiaty piknikowie – element Miejsca Obsługi Pasażera Głowno na A1, projekt: Foroom – architekci Bartłomiej Grotte, Rafał Jedliński. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
Stacja Poboru Opłat (SPO) Kowal. Projekt: Foroom, Henryk Zobel, Przemysław Mossakowski, Marcin Wróbel, Konstruktornia. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
Plac Poboru Opłat (PPO) Lądek. Jeden z sześciu wzdłuż A2. Między Koninem i Poznaniem A2 ma charakter otwarty – kierowca uiszcza opłatę za przejazd całym odcinkiem, niezależnie od liczby kilometrów. Projekt wiaty: architekt Maciej Matyja, Wojciech Murkowski. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
Budynek biura zarządzania autostradą na terenie Obwodu Utrzymania Autostrady Kotowo. Projekt: architekt Grzegorz Czerwiński. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
Dolne przejście ekologiczne dla dużych ssaków zespolone z mostem nad Suchą Nidą. Projekt: Mosty Katowice, Dariusz Szymanek. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
Górne przejście ekologiczne dla dużych ssaków. Wzdłuż A2 zrealizowano największe na świecie przejścia dla zwierząt wykonane jako gruntowo-stalowe z blach falistych podatnych i gruntu zbrojonego. Projekt odcinka Konin – Koło: Zenon Ryż, Stanisław Dobranowski. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
Przejścia bramowe dla nietoperzy. W gminie Międzyrzecz i Lubrza znajduje się jedyny w Polsce rezerwat nietoperzy. Projekt przejść: Waldemar Krzeszewski, Jan Sękowski, Rafał Kołodziejczyk. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP) kategorii II – Rogoziniec, Chociszewo. Pawilon restauracji i kawiarni fast food (projekt: Proinwest, projekt wnętrz: Robert Dyduch). Ekotoalety na tutejszej stacji benzynowej wyposażone są w pisuary bezwodne odseparowujące mocz od reszty ścieków i oszczędzające energię suszarki do rąk. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
Tęczowy most pod Kościelcem. Jedna z najoptymistyczniejszych budowli drogowych w Polsce. Projekt odcinka Konin – Koło: Zenon Ryż, Stanisław Dobranowski. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
Estakada o dł. 1540 m nad rozlewiskami Bzury – obszarem Natura 2000. Projekt: Stahler & Knopik. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
Most w Mszanie. Prawdopodobnie najszerszy – 40 m – na świecie most typu extradosed , oparty na centralnym rzędzie pylonów. Projekt: Stefan Jendrzejek. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
A1 w okolicach Mszany. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
A1 w pobliżu Wodzisławia Śląskiego. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
Węzeł autostrad A1 i A2 Łódż Północ (dawniej Stryków). Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
Wzorzyste osłony akustyczne, A1 – Piątek Stryków. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
Legenda
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
Osłony akustyczne przy osiedlu Bródno w Warszawie. Projekt: Foroom, Transprojekt Warszawa. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
Miejsce Obsługi Podróżnych Nowostawy na A2. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
MOP kategorii I – Bolimów i Mogiły. Projekt: Foroom, Konstruktornia. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Autostrady - architektura dużych prędkości
Obwód Utrzymania Autostrady Nieborów na A2, projekt: Foroom – architekci Bartłomiej Grotte, Rafał Jedliński, Maria Śmigielska, Konrad Waligóra. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...