Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Widok od strony wschodniej; fot. ©Tim Fisher
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Antwerpia jest drugim co do wielkości portem handlowym w Europie, przyjmującym 15 000 statków i 60 000 barek śródlądowych rocznie. Nową siedzibę administracji portu zlokalizowano w samym jego centrum, w doku Kattendijk położonym w północnej części śródmieścia; fot. © Tim Fisher
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Pięciokondygnacyjna bryła nadbudowy nawiązuje do geometrii kadłuba statku; fot. © Helene Binet
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Widok od strony południowej – ogromny filar, w którym zlokalizowano ewakuacyjną klatkę schodową przechodzi w obudowaną kładkę z tarasem widokowym; ©Helene Binet
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Widok od strony zachodniej – nadbudowa ma 111 m długości, 24 m szerokości i 21 m wysokości; fot. © Hufton+Crow
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Nad istniejącym, zabytkowym budynkiem remizy strażackiej nadbudowano nowoczesną bryłę; fot. © Hufton+Crow
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Architekci wyeksponowali fasadę dawnego budynku remizy strażackiej, poprzez ujednolicenie elewacji nadbudowy; ©Hufton+Crow
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Od strony południowej zaprojektowano ogromny, żelbetowy filar mieszczący ewakuacyjną klatkę schodową; fot. ©Helene Binet
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Architekci wyeksponowali fasadę dawnego budynku remizy strażackiej, poprzez ujednolicenie elewacji nadbudowy; ©Hufton+Crow
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Od strony południowej zaprojektowano ogromny, żelbetowy filar mieszczący ewakuacyjną klatkę schodową; fot. ©Tim Fisher
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Pomiędzy poziomem dachu istniejącego budynku a nową kubaturą zlokalizowano obudowaną kładkę z pionami komunikacyjnymi, pełniącą też funkcję tarasu widokowego; fot. ©Tim Fisher
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Trzecią podporę konstrukcji nowego budynku stanowią cztery pochylone, stalowe kolumny o długości dochodzącej do 46 m, wykonane ze stali o grubości 45 mm; fot. ©Filip Dujardin
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Trzecią podporę konstrukcji nowego budynku stanowią cztery pochylone, stalowe kolumny o długości dochodzącej do 46 m, wykonane ze stali o grubości 45 mm; fot. ©Filip Dujardin
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Trzecią podporę konstrukcji nowego budynku stanowią cztery pochylone, stalowe kolumny o długości dochodzącej do 46 m, wykonane ze stali o grubości 45 mm; fot. ©Filip Dujardin
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Atrium przekryto szklanym zadaszeniem, którego konstrukcję stanowią spawane teowniki o różnych wysokościach. Jego podparcie na ścianach istniejącego budynku zrealizowano poprzez wieniec z profilu rurowego; fot. ©Tim Fisher
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Aby uzyskać otwartą przestrzeń biurową typu open space, pomiędzy kondygnacjami zastosowano pochyłe słupy; fot. ©Tim Fisher
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Fasadę zbudowano z elementów trójkątnych, co pozwoliło na uzyskanie bryły o miękkim kształcie; ©Hufton+Crow
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Na fasadzie wykorzystano szklane elementy trójkątne; fot. ©Hufton+Crow
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Dzięki dużym przeszkleniom zapewniono odpowiednią ilość światła dziennego. Wnętrza utrzymano dodatkowo w jasnej kolorystyce; fot. ©Hufton+Crow
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
W budynku historycznym (na dolnych piętrach) zlokalizowano funkcje biurowe; fot. ©Hufton+Crow
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Na dolnej kondygnacji nadbudowy usytuowano m.in. restaurację; ©Hufton+Crow
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Stalowa konstrukcja nośna powstała z sześciu części, złożonych poza placem budowy. Prefabrykaty łączono ze sobą za pomocą spawania; fot. dzięki uprzejmości Studieburo Mouton
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Konstrukcja trzech górnych kondygnacji została wykonana ze stalowych kratownic o wysokości od 12 do 16 m, do których podwieszono konstrukcję dolnej kondygnacji nadbudowy; fot. dzięki uprzejmości Studieburo Mouton
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Konstrukcja trzech górnych kondygnacji została wykonana ze stalowych kratownic o wysokości od 12 do 16 m, do których podwieszono konstrukcję dolnej kondygnacji nadbudowy; fot. ©Filip Dujardin
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Budowa kondygnacji z tarasem widokowym, znajdującej się nad poziomem dachu remizy strażackiej; fot. ©Filip Dujardin
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Stropy zaprojektowano jako kompozytowe, z betonu wylewanego na płytach trapezowych opartych na stalowych belkach ażurowych; ©Filip Dujardin
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Aby uzyskać otwartą przestrzeń biurową typu open space, pomiędzy kondygnacjami zastosowano pochyłe słupy; fot. ©Filip Dujardin
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Od strony południowej zaprojektowano ogromny, żelbetowy filar mieszczący ewakuacyjną klatkę schodową; fot. dzięki uprzejmości Studieburo Mouton
foto: Archiwum Architektury
totbld naakte structuur c FD (Copy)
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Schemat konstrukcji nadbudowy; il. Studieburo Mouton
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Schemat konstrukcji nadbudowy z widocznymi trzema podporami. Oznaczenia: 1 – stalowa konstrukcja; 2 – żelbetowy filar z ewakuacyjną klatką schodową (od południa); 3 – obudowana kładka; 4 – filar z pionem komunikacyjnym, windą towarową i klatką schodową (od północy); 5 – grupa czterech pochylonych, stalowych kolumn; il. Studieburo Mouton
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Schemat kształtowania jednej z podpór – grupy czterech pochylonych stalowych kolumn; il. Zaha Hadid Architects
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Szkic systemu podpór; il. Studieburo Mouton
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Aksonometria podpory składającej się z grupy czterech stalowych kolumn; il. Studieburo Mouton
foto: Archiwum Architektury
ZHA_Port House Antwerp_SITE PLAN copy (Copy)
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Rzut parteru. Oznaczenia: 1 – wejście główne; 2 – hol; 3 – dziedziniec; 4 – pion komunikacyjny, z windą towarową i klatką schodową; 5 – przestrzeń biurowa w istniejącym budynku; 6 – ewakuacyjna klatka schodowa; 7 – kładka / taras widokowy; 8 – audytorium; 9 – przestrzeń biurowa typu open space; 10 – sala spotkań; 11 – parking; 12 – restauracja; il. Zaha Hadid Architects
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Rzut poziomu +5. Oznaczenia: 1 – wejście główne; 2 – hol; 3 – dziedziniec; 4 – pion komunikacyjny, z windą towarową i klatką schodową; 5 – przestrzeń biurowa w istniejącym budynku; 6 – ewakuacyjna klatka schodowa; 7 – kładka / taras widokowy; 8 – audytorium; 9 – przestrzeń biurowa typu open space; 10 – sala spotkań; 11 – parking; 12 – restauracja; il. Zaha Hadid Architects
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Rzut poziomu +7. Oznaczenia: 1 – wejście główne; 2 – hol; 3 – dziedziniec; 4 – pion komunikacyjny, z windą towarową i klatką schodową; 5 – przestrzeń biurowa w istniejącym budynku; 6 – ewakuacyjna klatka schodowa; 7 – kładka / taras widokowy; 8 – audytorium; 9 – przestrzeń biurowa typu open space; 10 – sala spotkań; 11 – parking; 12 – restauracja; il. Zaha Hadid Architects
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Przekrój A-A. Oznaczenia: 1 – wejście główne; 2 – hol; 3 – dziedziniec; 4 – pion komunikacyjny, z windą towarową i klatką schodową; 5 – przestrzeń biurowa w istniejącym budynku; 6 – ewakuacyjna klatka schodowa; 7 – kładka / taras widokowy; 8 – audytorium; 9 – przestrzeń biurowa typu open space; 10 – sala spotkań; 11 – parking; 12 – restauracja; il. Zaha Hadid Architects
foto: Archiwum Architektury
Budynek administracyjny portu w Antwerpii
Przekrój B-B. Oznaczenia: 1 – wejście główne; 2 – hol; 3 – dziedziniec; 4 – pion komunikacyjny, z windą towarową i klatką schodową; 5 – przestrzeń biurowa w istniejącym budynku; 6 – ewakuacyjna klatka schodowa; 7 – kładka / taras widokowy; 8 – audytorium; 9 – przestrzeń biurowa typu open space; 10 – sala spotkań; 11 – parking; 12 – ; il. Zaha Hadid Architects
foto: Archiwum Architektury
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...