Centrum Dialogu Przełomy
Centrum Dialogu Przełomy
Projekt CDP minimalistyczną formą wpisuje się w symboliczną przestrzeń miasta. Wypłaszczenia placu tworzą przedpola przed kościołem pw. św. Piotra i św. Pawła i Filharmonią Szczecińską. Fot. Jarosław Syrek
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Centrum Dialogu Przełomy to pierwszy nowoczesny obiekt wystawowy w Szczecinie, zlokalizowany w przeważającej części pod placem Solidarności; po prawej pomnik Anioła Wolności autorstwa Czesława Dźwigaja, wykonany ze spiżowego brązu, upamiętniający wydarzenia Grudnia ̕70; w głębi XV-wieczny kościół pw. św. Piotra i św. Pawła. Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Wejście do muzeum od strony placu. Prowadzi do niego rampa wyłożona betonowymi płytami. Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Budynek muzeum znajduje się w jednym z dwóch uniesionych narożnikach placu, a dach stanowi kontynuację betonowej posadzki placu. Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Odsunięte od krawędzi balustrady oraz mobilne fragmenty elewacji podczas zamknięcia muzeum tworzą monolityczne ściany. Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
W czasie godzin otwarcia muzeum, zewnętrzne płyty parteru są obrócone i tworzą podcień jednego z wejść. Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Widok od ulicy T. Mazowieckiego; dodatkową rolą mobilnych płyt jest zaakcentowanie wejścia do muzeum. Fot. Jakub Certowicz
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Widok od ulicy T. Mazowieckiego, po prawej Filharmonia Szczecińska; podcień wejściowy do muzeum znajduje się między moblinymi płytami elewacji a przeszklonymi ścianami przestrzeni parteru. Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Wejście od ulicy Małopolskiej prowadzące do kawiarni na parterze muzeum. Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Wejście od strony placu w czasie otwarcia muzeum; w głębi widoczny przeszklony hol wejściowy. Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Schody prowadzące do części ekspozycyjnej muzeum. Granica pomiędzy przestrzenią ogólną i wystawienniczą została przez autorów wyraźnie zaznaczona czarnym kolorem. Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Wystawa stała, instalacja składająca się z muralu Blok Grzegorza Hańderka, który w zakrzywionej, zaburzającej błędnik perspektywie przedstawił typowe blokowisko oraz dźwiękowego komentarza Michała Libery. Jakub Certowicz
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Po lewej schody prowadzące do holu wejściowego; po prawej monumentalny fotokolaż Kobasa Laksy, Das Ende des Traums — Koniec marzeń, Stettin ’45, który otwiera wystawę; przestrzeń wystawową zorganizowano wzdłuż wijącej się na posadzce podświetlanej linii. Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Po lewej zdjęcie Teresy Murak, Wielkanoc 1981, Gdańsk, 1981; po prawej w głębi neon Huberta Czerepoka, Przyszłość nie jest już tym, czym kiedyś była, układający się w zarys mapy Polski oraz rzeźbiarska atrapa ZOMO-wskiego transportera autorstwa Wojciecha Zasadniego. Fot. Jakub Certowicz
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Wyjście z sali ekspozycyjnej; architekci kolorystycznie podkreślili granicę między częścią ogólną a ekspozycyjną. Fot. Juliusz Sokołowski
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Filharmonia i plac Solidarności podczas rocznicy Sierpnia ’80. Fot. Tomasz Sachanowicz
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Nietypowo ukształtowana posadzka placu pozwala na różnorodne jego wykorzystanie. Fot. Sebastian Wołosz
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
W czasie zimy plac zamienia się w górkę do jazdy na sankach. Fot. Robert Konieczny
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Uroczystość patriotyczna odbywająca się na placu z okazji 45. rocznicy wydarzeń Grudnia ’70. Fot. Aneta Popławska-Suś
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Sytuacja. Oznaczenia: 1 – plac Solidarności; 2 – wejście do Centrum Dialogu Przełomy; 3 – Filharmonia Szczecińska; 4 – Komenda Wojewódzka Policji; 5 – kościół pw. św. Piotra i św. Pawła; 6 – Brama Królewska
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Schematy przedstawiające jak zmieniała się przestrzeń placu od 1944 do 2012 roku
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Schemat formowania placu z oznaczonymi miejscami, w których teren się wypiętrza
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Rzut parteru. Oznaczenia: 1 – hol wejściowy; 2 – kawiarnia; 3 – sala konferencyjna; 4 – rampa wejściowa
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Rzut poziomu -1. Oznaczenia: 1 – ekspozycja; 2 – przestrzeń wystaw czasowych; 3 – księgarnia
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Przekrój A-A
foto: Archiwum Architektury
Centrum Dialogu Przełomy
Przekrój B-B
foto: Archiwum Architektury
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...