Centrum Żydowskie Oszpicin
Trójkątne kształty rzutów opisywanych elementów symbolizują zdeformowane ramiona Gwiazdy Dawida, a kierunki wskazywane przez poszczególne formy określają miejsca emigracji narodu żydowskiego. Obiekty te są również na zewnątrz Centrum. W przyszłości elementy nawiązujące do aranżacji wnętrz mają pojawić się również na placu ks. Jana Skarbka i w ogrodzie, rozszerzając zakres działania Centrum Żydowskiego w Oświęcimiu; fot. Bartosz Haduch
Źródło: Archiwum Architektury
Centrum Żydowskie Oszpicin
Eksponaty związane z częściami „Galicja” i „Między Wojnami” umieszczono w podłużnych gablotach, dostosowanych kolorystycznie do historycznej drewnianej posadzki; fot. Jakub Certowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Centrum Żydowskie Oszpicin
Graniastosłupy trójkątne z miedzi i zardzewiałej blachy sugerują kierunek zwiedzania, akcentują też początek i koniec ekspozycji. Oprócz elementów architektonicznych, specjalnie na potrzeby nowej aranżacji wnętrz Centrum zaprojektowano wszystkie gabloty, meble, elementy graficzne i detale. W części z nich wykorzystano zjawiska optyczne, z użyciem szkieł i soczewek (np. w drzwiach wejściowych); fot. Bartosz Haduch
Źródło: Archiwum Architektury
Centrum Żydowskie Oszpicin
Graniastosłupy trójkątne z miedzi i zardzewiałej blachy sugerują kierunek zwiedzania, akcentują też początek i koniec ekspozycji. Oprócz elementów architektonicznych, specjalnie na potrzeby nowej aranżacji wnętrz Centrum zaprojektowano wszystkie gabloty, meble, elementy graficzne i detale. W części z nich wykorzystano zjawiska optyczne, z użyciem szkieł i soczewek (np. w drzwiach wejściowych); fot. Bartosz Haduch
Źródło: Archiwum Architektury
Centrum Żydowskie Oszpicin
Smuga przeszlifowana w miedzi na wysokości wzroku ukazuje poszczególne fazy starzenia się materiału – od matowego seledynu, poprzez brąz, złoto, po refleksyjną płaszczyznę przypominającą lustro. Inspiracją dla takiego potraktowania materiału były historyczne eksponaty znajdujące się w kolekcji Centrum – kandelabry, menory itp.; fot. Jakub Certowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Centrum Żydowskie Oszpicin
Smuga przeszlifowana w miedzi na wysokości wzroku ukazuje poszczególne fazy starzenia się materiału – od matowego seledynu, poprzez brąz, złoto, po refleksyjną płaszczyznę przypominającą lustro. Inspiracją dla takiego potraktowania materiału były historyczne eksponaty znajdujące się w kolekcji Centrum – kandelabry, menory itp.; fot. Jakub Certowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Centrum Żydowskie Oszpicin
Część ścian poprzecinano pasmami wykorzystującymi różne sposoby ekspozycji (historyczne przedmioty i dokumenty, fotografie, filmy, projekcje itp.); fot. Jakub Certowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Centrum Żydowskie Oszpicin
Część ścian poprzecinano pasmami wykorzystującymi różne sposoby ekspozycji (historyczne przedmioty i dokumenty, fotografie, filmy, projekcje itp.); fot. Jakub Certowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Centrum Żydowskie Oszpicin
Rzut kondygnacji. Oznaczenia: 1 – graniastosłup trójkątny z miedzi sugerujący kierunek zwiedzania; 2 – ekspozycja multimedialna; 3 – sanitariaty; 4 – obeliski/ekspozytory; 5, 6 – ekspozycje historyczne wnętrz dawnej synagogi
Źródło: Archiwum Architektury
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...