Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
Modernizacja i rozbudowa dwóch domów w Oropesie w prowincji Toledo, proj. Paredes Pedrosa Arquitectos, główna nagroda w kategorii Architektura w konkursie Premios Cerámica. Zabytkowa konstrukcja nigdy niedokończonego kamiennego mostu biegnie przez centrum miasteczka i jest obudowana licznymi domami. Fot. © Luis Asin
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
Modernizacja i rozbudowa dwóch domów w Oropesie w prowincji Toledo, proj. Paredes Pedrosa Arquitectos, główna nagroda w kategorii Architektura w konkursie Premios Cerámica. Zabytkowa konstrukcja nigdy niedokończonego kamiennego mostu biegnie przez centrum miasteczka i jest obudowana licznymi domami. Fot. © Luis Asin
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
Góra: na terenie posesji znajdowały się trzy małe domy podzielone na wiele niefunkcjonalnych pomieszczeń. Wszystkie budynki charakteryzowały się przy tym niewielką liczbą okien; Dół: w ramach rozbudowy powstały dwa domy o zbliżonej powierzchni użytkowej (166 m2 i 150 m2); il. dzięki uprzejmości pracowni
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
Widok z patio na XIV-wieczny kościół. Z uwagi na ochronę konserwatorską architekci jedynie oczyścili i zabezpieczyli zachowaną cegłę; płytki ceramiczne pojawiają się w miejscach bardzo zniszczonych i nowo wybudowanych. Fot. © Luis Asin
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
MM House w Palma de Mallorca, proj. Ohlab, wyróżnienie w kategorii Architektura w konkursie Premios Cerámica. Budynek zrealizowano w standardzie domów pasywnych. Płytki ceramiczne w formacie 15 x 15 cm odgrywają tu nie tylko rolę estetyczną, ale ułatwiają też utrzymanie dachów w czystości, co jest o tyle istotne, że zamontowano tam urządzenia do zbierania deszczówki; fot. José Hevia
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
Przestrzeń gastronomiczna w Centrum Kultury Współczesnej Tabakalera w San Sebastián, proj. Ibon Salaberria, główna nagroda w kategorii Projekt wnętrz w konkursie Premios Cerámica. Oprócz ceramiki architekt wykorzystał tu także naturalne drewno; fot. Mikel Eskauriaza
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
Przestrzeń gastronomiczna w Centrum Kultury Współczesnej Tabakalera w San Sebastián, proj. Ibon Salaberria, główna nagroda w kategorii Projekt wnętrz w konkursie Premios Cerámica. Oprócz ceramiki architekt wykorzystał tu także naturalne drewno; fot. Mikel Eskauriaza
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
Modernizacja mieszkania na poddaszu jednego z bloków w zabytkowej części Pampeluny, proj. Rue Arquitectos, wyróżnienie w kategorii Projekt wnętrz w konkursie Premios Cerámica. Przestrzenie takie jak hol, kuchnia, łazienka i garderoba, wykończono białymi płytkami w formacie 20 x 20 cm; fot. Olaia Olveira
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
Długie i wąskie mieszkanie składało się pierwotnie z wielu małych, niedostatecznie doświetlonych pokoi. Architekci zaproponowali nowy układ, z wyraźnie wydzieloną strefą dzienną od strony ulicy i nocną od podwórza
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
In situ, główna nagroda w kategorii Projekt dyplomowy w konkursie Premios Cerámica, którą otrzymał Wesam Al Asali. Pomysł opiera się na realizacji niewielkich obiektów w formie łukowych sklepień, które mogłyby służyć jako tymczasowe schronienie syryjskim przesiedleńcom. Autorowi zależało, aby mieszkańcy mogli wznosić je samodzielnie, szybko i – co najważniejsze – za pomocą materiałów dostępnych na miejscu; fot. materiały prasowe
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
In situ, główna nagroda w kategorii Projekt dyplomowy w konkursie Premios Cerámica, którą otrzymał Wesam Al Asali. Pomysł opiera się na realizacji niewielkich obiektów w formie łukowych sklepień, które mogłyby służyć jako tymczasowe schronienie syryjskim przesiedleńcom. Autorowi zależało, aby mieszkańcy mogli wznosić je samodzielnie, szybko i – co najważniejsze – za pomocą materiałów dostępnych na miejscu; fot. materiały prasowe
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
Płytki ścienne Eleusine z serii Harmony firmy Peronda (15 x 15 cm). Ich projekt opracował japoński dizajner Jin Kuramoto; fot. materiały prasowe
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
Płytki ścienne Bowl z serii Harmony firmy Peronda (12 x 12 cm), według projektu pracowni Stone Designs, można wykorzystywać w wielu konfiguracjach, tworząc na powierzchni różne kompozycje; fot. materiały prasowe
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
Płytki ceramiczne Sfera marki Equipe (śr. 43 cm) wykorzystano m.in. przy modernizacji nadmorskiej promenady w Benidorm, proj. OAB (Office of Architecture Barcelona); fot. materiały prasowe
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
Jedna z ceramicznych kształtek wydrukowanych w technologii 3D przez grupę MaP+S z Harvard Graduate School of Design; fot. Tomasz Żylski
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
W serii Interni firmy Saloni Ceramica dostępny jest duży wybór płytek strukturalnych w różnych formatach i kolorach; fot. materiały prasowe
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama 2017
Ceramiczne płytki ścienne Lanjaron Jet firmy Elmolino (33 x 66 cm) produkowane są w pięciu kolorach: perłowym, kości słoniowej, szarym, ciemnoszarym i antracytowym; fot. materiały prasowe
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
Płytki Escama z serii Art firmy Natucer oferowane są w trzech kolorach i czterech różnych wykończeniach, również o teksturze przypominającej dzianinę; fot. materiały prasowe
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
Płytki stylizowane na lastryko mieli w tym roku w swojej ofercie prawie wszyscy wystawcy, tu gres Portofino firmy Vives; fot. materiały prasowe
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
Płytki Chevron Wall (18 x 5 cm) i Scale Hexagon (12 x 12 cm) firma Equipe oferuje w wielu kolorach; fot. materiały prasowe
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
Stylizowane na ręcznie wytwarzane płytki Mallorca Black (10 x 10 cm) firmy Equipe; fot. materiały prasowe
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
Ręcznie wytwarzane płytki terakotowe firmy Decorativa (30 x 30 cm); tu wykorzystane w projekcie aranżacji domu w Walencji (proj. El fabricante de Esferas), który zdobył wyróżnienie w konkursie w ubiegłym roku; fot. materiały prasowe
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
Płytki gresowe Mars firmy Geotiles, dostępne w wielu metalicznych wykończeniach oraz w formatach 20 × 120 cm i 60 × 120 cm; fot. materiały prasowe
Źródło: Archiwum Architektury
Ceramika architektoniczna dziś. Relacja z targów Cevisama
Wielkoformatowe płytki z serii Blaze firma Levantina oferuje w trzech kolorach (białym, jasnoi ciemnoszarym) oraz w sześciu formatach (100 x 300, 100 x 150, 100 x 100, 50 x 100, 50 x 50, 30 x 50 cm); fot. materiały prasowe
Źródło: Archiwum Architektury
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...