Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci. Napis „dworzec” oraz kilka elementów świetlików dachowych zostało odwzorowanych i umieszczonych w ich pierwotnym miejscu. Oryginalne elementy przekazano do Muzeum „Polska na Kołach” w Busku Zdrój
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci. Zachowanie oryginalnego wyglądu dworca było głównym zadaniem generalnego wykonawcy
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci; autorzy założyli minimalną ingerencję w zewnętrzną formę obiektu, skupiając się na wyeliminowaniu mankamentów formalnych, funkcjonalnych oraz materiałowych wynikających bezpośrednio z niedostatków okresu realizacji dworca
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci; futurystycznej bryła kontrastuje ze strzelistą formą neogotyckiego kościoła Świętego Krzyża
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci; nowe centrum komunikacyjne w Kielcach będzie węzłem przesiadkowym dla podróżnych korzystających z autobusów miejskich, podmiejskich i transportu samochodowego
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci; autorzyli zdecydowali się na przywrócenie pierwotnych założeń projektowych, nie tylko tych zrealizowanych, ale również tych, których w ówczesnych kryzysowych czasach zaniechano
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci; obiekt oddano do użytku 22 lipca 1984 roku. Był przystosowany do obsługi 1500 autobusów i 24 000 podróżnych dziennie
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci; Poszukując świetlików, które spełniałyby aktualne wymogi, a jednocześnie odwzorowywałyby te historyczne, architekci nawiązali kontakt z firmą Fakro
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci; na kupule zamontowano 196 indywidualnych świetlików o bardzo dobrych parametrach termoizolacyjnych i wiernym odwzorowaniu pierwotnego elementu
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci; za jedno z najbardziej innowacyjnych rozwiązań uważa się zaproponowany przez Mieczysława Kubalę wyspowy schemat komunikacji, w którym pojazdy poruszają się wokół dworca
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci; za główną ideę przyjęto powrót do maksymalnej transparentności bryły dworca, umożliwiającej podróżnym niezakłócony wgląd na perony
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci; fasada ma kształt walca, każdy następny panel IGU jest więc odchylony o 3° od poprzedniego
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci; podczas prac usunięto punkty handlowe zakłócające komunikację wewnątrz dworca
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci; w wyniku oszczędności zrezygnowano z zaplanowanej w formie lapidarium strefy z charakterystycznymi elementami wystroju pierwotnego (kamerą monitoringu, fragmentami zegara, ławkami, ścianą pokrytą stłuczką ceramiczną czy literą z dworcowego neonu)
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci; ikoniczna bryła wpisana jest do gminnej ewidencji zabytków
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci; w ramach prac odnowiono także charakterystyczne słupy pokryte lastriko
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci; we wnętrzu pojawia się szereg nawiązań do estetyki lat 60.
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci; w projekcie zastosowano szkło elektrochromatyczne SageGlass Saint-Gobain. Charakteryzuje się ono regulowaną przeziernością w zakresie od 63% do 2%
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci; kopuła z charakterystycznymi świetlikami
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci; konstrukcję budynku stanowiły dwa odrębne elementy – stalowe podpory łukowe, na których oparto kopułę oraz żelbetowa struktura ścian i stropów
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci; układ komunikacyjny dworca wyspowego został uznany przez Urząd Patentowy PRL za unikatowy w świetle dostępnej do roku 1973 zagranicznej literatury. Było to podstawą wydania patentu nr 79048 (gdzie udziałowcami są: Mieczysław Kubala – 50%, Edward Modrzejewski – 30% i Tadeusz Borkowski – 20%)
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci; autorzy starali się dokonywać jedynie takich zmian w projekcie pierwotnym, jakich dokonaliby projektanci dworca, gdyby mieli dostęp do dzisiejszych technologii i materiałów
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci; jak informuje wykonawca, firma Budimex, na budowie każdego dnia pracuje średnio ponad 100 osób
Źródło: Archiwum Architektury
Dworzec autobusowy w Kielcach: fotospacer po zmodernizowanym obiekcie
Dworzec autobusowy w Kielcach, proj. przebudowy: Kamiński Bojarowicz Architekci; elewacja zaprojektowana została w oparciu o tzw. żebro szklane z łącznikami punktowymi
Źródło: Archiwum Architektury
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...