Widok w stronę budynku dworca autobusowego (w głębi); po prawej szklana kopuła nowego dworca kolejowego. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Dworzec Warszawa Zachodnia
Halę nowego dworca przekryto szklaną strukturą o kształcie dwóch przecinających się elipsoid sprawiającą, że wnętrze jest przestronne z naturalnym doświetleniem. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Dworzec Warszawa Zachodnia
Sprężona konstrukcja żelbetowa i stalowo-szklana struktura są nawiązaniem do konstruktywistycznych projektów dworców z lat 60. – stacji Ochota i Powiśle. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Dworzec Warszawa Zachodnia
Wszystkie funkcje obsługi podróżnych (kasy biletowe, restauracja, toalety) oraz dojścia do peronów zlokalizowano na poziomie -1. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Dworzec Warszawa Zachodnia
Sytuacja. Oznaczenia: 1 – dworzec kolejowy Warszawa Zachodnia; 2 – biurowiec (w fazie budowy); 3 – dworzec autobusowy Warszawa Zachdnia
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Dworzec Warszawa Zachodnia
Rzut parteru z zagospodarowaniem terenu
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Dworzec Warszawa Zachodnia
Rzut poziomu -1. Oznaczenia: 1 – hol główny; 2 – kasy biletowe; 3 – lokal usługowy; 4 – restauracja; 5 – przejscie podziemne