Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Decumanus i Piazza Italia z rzeźbami projektu Daniela Libeskinda. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Brama Expo przy Piazza Cairoli, proj. Scandurra Studio. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Pawilon Austrii należy do najbardziej spójnych koncepcji wystawienniczych na tegorocznym Expo, proj. Klaus K Loenhart, pracownia terrain:. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Pawilon Francji, proj. XTU Architects. Wystawę zaprezentowano w otworach drewnianej kratownicy tworzącej konstrukcję, a jednocześnie wnętrze pawilonu. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Do budowy pawilonu Monako wykorzystano kontenery. Na warstwie torfowca na dachu uprawiane są rośliny. Po zakończeniu Expo obiekt otrzyma misja Czerwonego Krzyża w Burkina Faso, proj. Enrico Pollini. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Pawilon Francji, proj. XTU Architects. Wystawę zaprezentowano w otworach drewnianej kratownicy tworzącej konstrukcję, a jednocześnie wnętrze pawilonu. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Pawilon Austrii należy do najbardziej spójnych koncepcji wystawienniczych na tegorocznym Expo, proj. Klaus K Loenhart, pracownia terrain:. Fot: Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Pawilon Austrii należy do najbardziej spójnych koncepcji wystawienniczych na tegorocznym Expo, proj. Klaus K Loenhart, pracownia terrain:. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Ekologia w wersji pop – Stany Zjednoczone przyciągają zwiedzających wertykalnymi uprawami i amerykańską flagą z zastawą zamiast gwiazdek, proj. James Biber. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Dzięki przewiewności struktury, zacienieniu i mikroogrodom z egzotycznymi roślinami, pawilon Bahrajnu stał się niewielką oazą, w której można było schronić się przed mediolańskim upałem, proj. Studio Anne Holtrop i Anouk Vogel. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Pawilon Slow Food, proj. Herzog & de Meuron. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Dzięki przewiewności struktury, zacienieniu i mikroogrodom z egzotycznymi roślinami, pawilon Bahrajnu stał się niewielką oazą, w której można było schronić się przed mediolańskim upałem, proj. Studio Anne Holtrop i Anouk Vogel. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Pawilon firmy Vanke, proj. Daniel Libeskind. Elewację spiralnej bryly pokryto lakierowanymi na czerwono ceramicznymi płytkami. Fot: Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Rdzawy kolor kortenu, z którego zbudowano otwartą część pawilonu Brazylii nawiązuje do odcienia tamtejszej ziemi, proj. Studio Arthur Casas oraz Atelier Marko Brajovic. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Drzewo Życia, proj. Marco Balich i Studio Gio Forma. W oddali Palazzo Italia, proj. Nemesi & Partners. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Rdzawy kolor kortenu, z którego zbudowano otwartą część pawilonu Brazylii nawiązuje do odcienia tamtejszej ziemi, proj. Studio Arthur Casas oraz Atelier Marko Brajovic. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Pawilon Japonii reprezentuje typowe dla tego kraju połączenie tradycji z nowoczesnoością. Drewniana konstrukcja, stosowana już w VII wieku, mieści prezentacje współczesnych artystów, proj. Atsushi Kitagawara. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Rdzawy kolor kortenu, z którego zbudowano otwartą część pawilonu Brazylii nawiązuje do odcienia tamtejszej ziemi, proj. Studio Arthur Casas oraz Atelier Marko Brajovic. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Pawilon Japonii reprezentuje typowe dla tego kraju połączenie tradycji z nowoczesnoością. Drewniana konstrukcja, stosowana już w VII wieku, mieści prezentacje współczesnych artystów, proj. Atsushi Kitagawara. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Inspiracją dla pawilonu Korei Południowej była tradycyjna ceramika tzw. waza księżycowa służąca do przechowywania fermentowanej żywności, proj. Archiban. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Pawilon Japonii reprezentuje typowe dla tego kraju połączenie tradycji z nowoczesnością. Drewniana konstrukcja, stosowana już w VII wieku, mieści prezentacje współczesnych artystów, proj. Atsushi Kitagawara. Fot: Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Najciekawszym elementem pawilonu Wielkiej Brytanii jest kopuła zbudowana z 180 000 aluminiowych elementów. Zamontowane w jej wnętrzu ledowe żarówki zapalają się i gasną za sprawą ruchu pszczół w oddalonych o kilka tysięcy kilometrów ulach, proj. Wolfgang Buttress, Tristan Simmons i BDP. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Koncepcja zagospodarowania Expo 2015 z 2009 roku. Komitet doradczy ds. Architektury: Herzog & de Meuron, Stefano Boeri, Ricky Burdett, William McDonough, il. © Herzog & de Meuron
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Koncepcja zagospodarowania Expo 2015 z 2009 roku. Komitet doradczy ds. Architektury: Herzog & de Meuron, Stefano Boeri, Ricky Burdett, William McDonough, il. © Herzog & de meuron
foto: Archiwum Architektury
Expo 2015 – architektura globalnej uczty
Najciekawszym elementem pawilonu Wielkiej Brytanii jest kopuła zbudowana z 180 000 aluminiowych elementów. Zamontowane w jej wnętrzu ledowe żarówki zapalają się i gasną za sprawą ruchu pszczół w oddalonych o kilka tysięcy kilometrów ulach, proj. Wolfgang Buttress, Tristan Simmons i BDP. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...