Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Kotwicę Polski Walczącej zamontowano na nowym cokole
Źródło: Krzysztof Babicki / ZZW
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Do uformowania ścian wąwozu wykorzystano gruz pozyskany podczas budowy. To nawiązanie do historii kopca, który usypano po wojnie z gruzów stolicy.
Źródło: Krzysztof Babicki / ZZW
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Wchodzący od ulicy Bartyckiej zobaczą oryginalną ekspozycję historyczną, opowiadającą o odbudowie Warszawy. W okazałych gabionach wyeksponowano tu ruiny stolicy
Źródło: Krzysztof Babicki / ZZW
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Na szczyt kopca prowadzą m.in. zbudowane od nowa wąwozy, których ściany wykonano z gruzobetonu
Źródło: Krzysztof Babicki / ZZW
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Na szczycie kopca odwiedzający mogą skorzystać z dwupoziomowej platformy widokowej z odnowionym symbolem Polski Walczącej
Źródło: Krzysztof Babicki / ZZW
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
W ramach przebudowy na terenie kopca posadzonych zostało ponad 450 młodych drzew parkowych i około 8,5 tys. sadzonek drzew leśnych
Źródło: Krzysztof Babicki / ZZW
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Przebudowa parku pod Kopcem Powstania Warszawskiego kosztowała ponad 24 mln zł.
Źródło: Krzysztof Babicki / ZZW
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
W ramach inwestycji powstała tzw. kładka wśród drzew. Można na nią wejść lub wjechać wózkiem również od strony ul. Grupy AK „Północ”
Źródło: Krzysztof Babicki / ZZW
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Nowe schody z miejscami do wypoczynku i podświetlanymi barierkami
Źródło: Krzysztof Babicki / ZZW
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Do uformowania ścian wąwozu wykorzystano gruz pozyskany podczas budowy. To nawiązanie do historii kopca, który usypano po wojnie z gruzów stolicy.
Źródło: Krzysztof Babicki / ZZW
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Park pod Kopcem Powstania Warszawskiego
Źródło: Szymon Starnawski
Dom Bezdomnych w Warszawie
Taras na piętrze został osłonięty murem z kwadratowymi otworami – symbolicznymi oknami na świat
Źródło: Marcin Czechowicz
Dom Bezdomnych w Warszawie
W budynku wyodrębniono także część colivingovą dla mieszkających tu opiekunów
Źródło: Marcin Czechowicz
Dom Bezdomnych w Warszawie
Otoczony galerią hol przypomina klasztorny dziedziniec krużgankowy
Źródło: Marcin Czechowicz
Dom Bezdomnych w Warszawie
Widok od strony ogrodu. Okna są luźno porozrzucane w całej bryle budynku, a od ogrodu jakby „wycięte” w murze
Źródło: Marcin Czechowicz
Dom Bezdomnych w Warszawie
Powiązanie z krużgankowym holem niemal wszystkich części domu wzmacnia poczucie wspólnoty
Źródło: Marcin Czechowicz
Dom Bezdomnych w Warszawie
Powiązanie z krużgankowym holem niemal wszystkich części domu wzmacnia poczucie wspólnoty
Źródło: Marcin Czechowicz
Dom Bezdomnych w Warszawie
Wejście do ośrodka. Po prawej ocalona stara grusza
Źródło: Marcin Czechowicz
Dom Bezdomnych w Warszawie
Widok od strony ogrodu. Okna są luźno porozrzucane w całej bryle budynku, a od ogrodu jakby „wycięte” w murze
Źródło: Marcin Czechowicz
Dom Bezdomnych w Warszawie
Widok znad stawu sąsiadującego z Domem Matki Bożej Serdecznej. Za nim ulica Emaliowa i teren inwestycji. W tle fragment Południowej Obwodnicy Warszawy
Źródło: Marcin Czechowicz
Dom Bezdomnych w Warszawie
W głębi kaplicy znajduje się malowidło ścienne autorstwa Anny Wardęgi-Czai i Marcina Czai
Źródło: Marcin Czechowicz
Kolumbarium Radom
Zespół kolumbariów nanizany jest na główną oś cmentarza
Źródło: Jakub Certowicz
Kolumbarium Radom
Zarówno na placu jak i we wnętrzach komnat istotną rolę odgrywa zieleń
Źródło: Jakub Certowicz
Kolumbarium Radom
Wnętrze komnat z czterema rzędami nisz na urny. Na zdjęciu są one jeszcze puste
Źródło: Jakub Certowicz
siedziba ING Ruda Śląska
Widok od południowego-wschodu z masywem wielkiego pieca w tle
Źródło: Bartek Barczyk
siedziba ING Ruda Śląska
Patio widoczne od wschodu
Źródło: Bartek Barczyk
siedziba ING Ruda Śląska
Wjazd gospodarczy do przyziemia i ceramiczna fakturowa okładzina elewacji
Źródło: Bartek Barczyk
Muzea na terenie cytadeli Muzeum Wojska Polskiego
Jedna z dwóch wysp zieleni na placu Gwardii, pomiędzy zrealizowanym skrzydłem Muzeum Wojska Polskiego a Muzeum Historii Polski
Źródło: Marcin Czechowicz
Muzea na terenie cytadeli Muzeum Wojska Polskiego
Gmach Muzeum Wojska Polskiego widziany od strony południowo-zachodniej
Źródło: Marcin Czechowicz
Muzea na terenie cytadeli Muzeum Wojska Polskiego
O plastycznym wyrazie surowych wnętrz decydują barwione w masie betonowe ściany z motywem szewronu oraz liczne elementy wykonane z blachy miedzianej oraz kompozytów w kolorze miedzi
Źródło: Marcin Czechowicz
Muzea na terenie cytadeli Muzeum Historii Polski
Fragment dachu budynku z łąką oraz przeszkloną wiatą nad głównym wyjściem
Źródło: Marcin Czechowicz
Muzea na terenie cytadeli Muzeum Historii Polski
Gmach Muzeum Wojska Polskiego widziany od strony południowo-zachodniej
Źródło: Marcin Czechowicz
Grand Hotel w Łodzi
Źródło: Holding Liwa
Grand Hotel w Łodzi
Poddany konserwatorskim zabiegom i uwspółcześniony hotel znów jest jednym z najelegantszych w mieście – jak w czasach, gdy z tutejszego balkonu śpiewał dla łodzian Jan Kiepura – pisze w majowym wydaniu AM Iwona Ławecka-Marczewska o projekcie wnętrz Grażyny Grzybek, Dariusza Maryszewskiego, Leszka Likusa
Źródło: Łukasz Goczkowski i Małgorzata Górecka
Grand Hotel w Łodzi
Wejście od ul. Piotrkowskiej
Źródło: Holding Liwa
Grand Hotel w Łodzi
Wnętrza zróżnicowane są pod względem wielkości, ale także charakteru – od apartamentów z historycznymi stiukami, fragmentami kolumn, i odkrytymi warstwami malowania ścian po minimalistyczne w formie, ale wykończone szlachetnymi materiałami pokoje typu standard. W każdym zastosowano parkiety z dębu lub jesionu, które korespondują z wełnianymi dywanami polskiej firmy Agnella, działającej nieprzerwanie od 1975 roku
Źródło: Holding Liwa
Grand Hotel w Łodzi
Podobnie jak na elewacjach od strony dziedzińca również we wnętrzach udało się wyeksponować elementy zabytkowej konstrukcji ścian
Źródło: Holding Liwa
Grand Hotel w Łodzi
Wnętrza pokoi
Źródło: Holding Liwa
Grand Hotel w Łodzi
Sala Malinowa przeszła ogromną metamorfozę – krakowscy konserwatorzy wykonali drobiazgową i czasochłonną renowację. Charakterystycznym elementem wnętrza jest minimalistyczne oświetlenie marki Davide Groppi
Źródło: Holding Liwa
Grand Hotel w Łodzi
W sali Malinowej nietypowym zabiegiem jest zestawienie monumentalnych barokowych wnętrz z nieco industrialnym sufitem, w postaci ogromnego świetlika z widoczną konstrukcją
Źródło: Holding Liwa
Grand Hotel w Łodzi
Ozdobę foyer stanowi oryginalny żyrandol z filmu Glass Onion: Film z serii Na noże, w reżyserii Riana Johnsona
Źródło: Holding Liwa
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...