Powrót do Greg Lynn. Architekt w poszukiwaniu innowacji

Greg Lynn. Architekt w poszukiwaniu innowacji

Pełen ekran
Greg Lynn. Architekt w poszukiwaniu innowacji
Slajd: 16/16
Greg Lynn. Architekt w poszukiwaniu innowacji Greg Lynn. Architekt w poszukiwaniu innowacji Greg Lynn. Architekt w poszukiwaniu innowacji Greg Lynn. Architekt w poszukiwaniu innowacji Greg Lynn. Architekt w poszukiwaniu innowacji Greg Lynn. Architekt w poszukiwaniu innowacji Greg Lynn. Architekt w poszukiwaniu innowacji Greg Lynn. Architekt w poszukiwaniu innowacji Greg Lynn. Architekt w poszukiwaniu innowacji Greg Lynn. Architekt w poszukiwaniu innowacji Greg Lynn. Architekt w poszukiwaniu innowacji Greg Lynn. Architekt w poszukiwaniu innowacji Greg Lynn. Architekt w poszukiwaniu innowacji Greg Lynn. Architekt w poszukiwaniu innowacji Greg Lynn. Architekt w poszukiwaniu innowacji Greg Lynn. Architekt w poszukiwaniu innowacji

Zobacz więcej miniatur

GF42 trimaran – jacht Grega Lynna Autorzy: Greg Lynn FORM Realizacja: 2014 Zainteresowanie Lynna kompozytami sięga początku XXI wieku (np. wspomniany już Bloom House), ale jego najpełniejsza manifestacja to wybudowany w 2014 roku na własne potrzeby jacht żaglowy o długości 12,8 i szerokości 9,75 metra. Zrealizowany przez marinę Westerly, został odlany przy użyciu frezowanych 3d form (czyli wyciętych za pomocą frezarki, która może obracać się w trzech osiach). Według Lynna kompozyty będą niebawem bardzo popularnym materiałem w architekturze. Pozwalają na umieszczenie tworzywa dokładnie tam, gdzie jest potrzebne w związku z występującymi w danej formie naprężeniami i siłami. Do wykonania takiego projektu, niezbędne jest użycie algorytmicznego wspomagania projektowania, w którym indywidualnie opracowany kod przeprowadzi analizę strukturalną. Jej końcowym efektem jest precyzyjne wyliczenie sił w tysiącach punktów kontrolnych na zadanej powierzchni. Dlatego w niektórych miejscach jacht Lynna może składać się tylko z 6 warstw kompozytu, a w innych musi ich być 120. Wszystko zależy od tego, ile materiału potrzeba w danym punkcie, by przenieść obciążenia podczas rejsu. Lynn nie ukrywa, że stworzył trimaran między innymi po to, by wygrać wyścig z Frankiem Gehrym, z którym pływa od wielu lat. Projekt ma też podłoże komercyjne. W planach założonej niedawno firmy Greg Lynn Yacht są kolejne jednostki o długości 17 i 21 metrów; FOT. GREG LYNN FORM

Tweetnij