Stacja przewojowa jest usytuowana bezpośrednio przy Zintegrowanym Centrum Studenckim PWr projektu Bogusława Wowrzeczki. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Polinka
Widok z wagonu kolejki w kierunku północnym na stację przewojową przy Wybrzeżu Wyspiańskiego i zabudowania kampusu PWr. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Polinka
Pawilony stacji mają kształt prostopadłościanów z przechylonymi dachami, które umożliwiają swobodny wjazd wagoników. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Polinka
Pawilon stacji kolejki po prawobrzeżnej stronie kampusu politechniki; w tle budynek Zintegrowanego Centrum Studenckiego projektu Bogusława Wowrzeczki. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Polinka
Przestrzeń wewnętrzna stacji jest wysoka, a dzięki otwarciom widokowym także zintegrowana z przestrzenią kampusu Politechniki Wrocławskiej. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Polinka
Stacje Polinki wykończono przemysłowymi materiałami i systemowymi elementami wyposażenia. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Polinka
Sytuacja. Oznaczenia: 1 – stacja nr 1 Na Grobli (napędowa); 2 – stacja nr 2 Wybrzeże Wyspiańskiego (przewojowa)
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Polinka
Rzut parteru stacji nr 1 (Na Grobli). Oznaczenia: 1 – sterownia; 2 – pomieszczenie techniczne; 3 – peron