Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Muzeum zlokalizowano w północnej części parku miejskiego, na obrzeżu gmin San Andrés de Cholula i Puebla w środkowym Meksyku. Założeniem architektów było stworzenie obiektu, który swoją formą nawiązywałby w sposób abstrakcyjny do architektury i sztuki barokowej. Miał przy tym spełniać trzy zasady – rozbijać sztywną, regularną siatkę podziałów, wykorzystywać symbolikę światła oraz rozwiązania ekologiczne. Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Widok od strony południowej. Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Widok od strony zachodniej – od północy i zachodu budynek otacza płytki staw połączony z naturalnym jeziorem, znajdującym się w głębi od strony południowej. Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Widok od strony północnej, gdzie zlokalizowano wejście główne. Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Widok od strony południowo- -wschodniej – wysunięty nad wodę taras na parterze. Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Oprócz głównego patio w budynku zaprojektowano także trzy tarasy widokowe na drugiej kondygnacji. Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Nad wejściem głównym architekci zaproponowali zadaszenie, które nie tylko chroni przed słońcem, ale stanowi także ekran do wyświetlania różnych projekcji w porze wieczornej. Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Dziedziniec z fontanną (motyw płynącej wody często powraca w sztuce baroku). Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Doświetlone od góry patio łączące poszczególne sale wystawowe. Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

W centralnej części holu głównego zaprojektowano ogromne schody wachlarzowe, które pną się do góry bez widocznego wspornika. Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Charakterystyczną, lekko powyginaną fasadę zaprojektowano tak, aby łączenia prefabrykatów były widoczne. Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Na przeszło 7000 m² parteru zaplanowano m.in. sklep z pamiątkami, informację turystyczną, hol wejściowy oraz sale ekspozycyjne i audytorium. Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Prefabrykowane elementy ścian zewnętrznych transportowano na plac budowy, gdzie łączono je ze sobą. Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Prefabrykowane elementy ścian zewnętrznych transportowano na plac budowy, gdzie łączono je ze sobą. Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

W projektowaniu budynku ważną rolę odgrywa światło. Poszczególne sale połączono ze sobą doświetlonymi od góry patiami. Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Pomiędzy kondygnacjami zastosowano lekki strop kompozytowy o grubości 70 cm, wypełniany kulami z polietylenu użytymi w celu zredukowanie masy stropu. Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Pomiędzy kondygnacjami zastosowano lekki strop kompozytowy o grubości 70 cm, wypełniany kulami z polietylenu użytymi w celu zredukowanie masy stropu. Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Pomiędzy kondygnacjami zastosowano lekki strop kompozytowy o grubości 70 cm, wypełniany kulami z polietylenu użytymi w celu zredukowanie masy stropu. Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Prefabrykowane elementy ścian zewnętrznych transportowano na plac budowy, gdzie łączono je ze sobą. Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Prefabrykowane elementy ścian zewnętrznych transportowano na plac budowy, gdzie łączono je ze sobą. Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

W centralnej części budynku zaprojektowano dziedziniec z fontanną o nieregularnym kształcie. Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Pomiędzy kondygnacjami zastosowano lekki strop kompozytowy o grubości 70 cm, wypełniany kulami z polietylenu użytymi w celu zredukowanie masy stropu. Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Ściany zewnętrzne zbudowane są z dwóch paneli z białego betonu o gr. 65 mm, połączonych w element warstwowy ze szczeliną pośrodku. Fot. Toyo Ito & Associates, Architects. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Prefabrykowane elementy ścian zewnętrznych transportowano na plac budowy, gdzie łączono je ze sobą. Fot. Toyo Ito & Associates, Architects. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Sytuacja. Oznaczenia: 1 – wejście główne; 2 – staw; 3 – jezioro; 4 – parking. Rys. Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Rzut parteru. Rys. Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Rzut pierwszego piętra. Rys. Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Przekrój B-B. Oznaczenia do rys. 7-10: 1 – wejście główne; 2 – hol wejściowy; 3 – winda; 4 – lobby; 5 – pokój pierwszej pomocy; 6 – szatnia; 7 – hol przy sali ekspozycyjnej; 8 – ekspozycja tymczasowa; 9 – kolekcja specjalna; 10 – ekspozycja stała; 11 – strefa rozładunku; 12 – pokój kwarantanny; 13 – pomieszczenie techniczne; 14 – winda towarowa; 15 – dziedziniec; 16 – taras; 17 – jezioro; 18 – sklep muzealny; 19 – kulisy; 20 – audytorium; 21 – hol przy audytorium; 22 – staw; 23 – przestrzeń edukacyjna; 24 – biura; 25 – serwerownia; 26 – przechowalnia; 27 – pracownia renowacji; 28 – magazyn; 29 – pracownia malarska; 30 – pracownia; 31 – biblioteka; 32 – restauracja; 33 – kawiarnia; 34 – kuchnia; 35 – sala konferencyjna; 36 – sala spotkań; 37 – parking. Rys. Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Schemat konstrukcyjny. Rys. Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Przekrój A-A. Rys. Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Detal przekroju przez elewację i strop: od strony stawu (11); od strony patio (12); od strony jednego z wejść (18). Oznaczenia: 1 – koryto odwodnieniowe; 2 – rura spustowa wewnątrz ściany; 3 – wylot rury spustowej; 4 – zbrojenie strefy podparcia stropu na ścianie; 5 – prefabrykowany panel żelbetowy; 6 – posadzka z płyt trawertynu; 7 – konstrukcja podłogi podniesionej; 8 – hydroizolacja; 9 – warstwa spadkowa; 10 – lekki strop żelbetowy z wypełnieniem z kul polietylenowych; 11 – oświetlenie liniowe LED; 12 – żaluzja. ze stali nierdzewnej; 13 – konstrukcja sufitu podwieszonego; 14 – płyta żelbetowa; 15 – woda; 16 – żwir; 17 – drenaż pod płytą; 18 – drenaż opaskowy; 19 – zbrojenie; 20 – startery ścian zewnętrznych; 21 – element montażowy ścian; 22 – ubity piach; 23 – żelbetowa ława fundamentowa; 24 – odsadzka ławy fundamentowej; 25 – chudy beton; 26 – termoizolacja; 27 – wykończenie z płyt g-k; 28 – warstwa absorbująca fale akustyczne; 29 – izolacja akustyczna; 30 – płyta g-k perforowana; 31 – wykładzina; 32 – rama ze stali nierdzewnej; 33 – okno uchylne; 34 – blat drewniany; 35 – płyty chodnikowe; 36 – świetlik (szkło klejone, bezpieczne); 37 – szkło klejone przeciwsłoneczne; 38 – rygiel ściany kurtynowej 13-15, 17, 19 | Prefabrykowane elementy ścian zewnętrznych transportowano na plac budowy, gdzie łączono je ze sobą 16 | Schemat konstrukcyjny 20 | Ściany zewnętrzne zbudowane są z dwóch paneli z białego betonu o gr. 65 mm, połączonych w element warstwowy ze szczeliną pośrodku Rys. Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Detal przekroju przez elewację i strop: od strony stawu (11); od strony patio (12); od strony jednego z wejść (18). Oznaczenia: 1 – koryto odwodnieniowe; 2 – rura spustowa wewnątrz ściany; 3 – wylot rury spustowej; 4 – zbrojenie strefy podparcia stropu na ścianie; 5 – prefabrykowany panel żelbetowy; 6 – posadzka z płyt trawertynu; 7 – konstrukcja podłogi podniesionej; 8 – hydroizolacja; 9 – warstwa spadkowa; 10 – lekki strop żelbetowy z wypełnieniem z kul polietylenowych; 11 – oświetlenie liniowe LED; 12 – żaluzja ze stali nierdzewnej; 13 – konstrukcja sufitu podwieszonego; 14 – płyta żelbetowa; 15 – woda; 16 – żwir; 17 – drenaż pod płytą; 18 – drenaż opaskowy; 19 – zbrojenie; 20 – startery ścian zewnętrznych; 21 – element montażowy ścian; 22 – ubity piach; 23 – żelbetowa ława fundamentowa; 24 – odsadzka ławy fundamentowej; 25 – chudy beton; 26 – termoizolacja; 27 – wykończenie z płyt g-k; 28 – warstwa absorbująca fale akustyczne; 29 – izolacja akustyczna; 30 – płyta g-k perforowana; 31 – wykładzina; 32 – rama ze stali nierdzewnej; 33 – okno uchylne; 34 – blat drewniany; 35 – płyty chodnikowe; 36 – świetlik (szkło klejone, bezpieczne); 37 – szkło klejone przeciwsłoneczne; 38 – rygiel ściany kurtynowej 13-15, 17, 19 | Prefabrykowane elementy ścian zewnętrznych transportowano na plac budowy, gdzie łączono je ze sobą 16 | Schemat konstrukcyjny 20 | Ściany zewnętrzne zbudowane są z dwóch paneli z białego betonu o gr. 65 mm, połączonych w element warstwowy ze szczeliną pośrodku Rys. Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Baroku

Muzeum Baroku

Schemat przedstawiający niektóre formy ścian zastosowane w budynku, w całym obiekcie wykorzystano ich 55 rodzajów. Rys. Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń

Muzeum Baroku

Muzeum zlokalizowano w północnej części parku miejskiego, na obrzeżu gmin San Andrés de Cholula i Puebla w środkowym Meksyku. Założeniem architektów było stworzenie obiektu, który swoją formą nawiązywałby w sposób abstrakcyjny do architektury i sztuki barokowej. Miał przy tym spełniać trzy zasady – rozbijać sztywną, regularną siatkę podziałów, wykorzystywać symbolikę światła oraz rozwiązania ekologiczne. Fot. Patrick Lopez Jaimes/DANSTEK. Zdjęcia dzięki uprzejmości firmy DANSTEK i pracowni Toyo Ito & Associates, Architects
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Powrót
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Muzeum Baroku
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...
powiększone zdjęcie
email