Muzeum Biesbosch w Holandii
Muzeum Biesbosch w Holandii
Widok od strony zachodniej. Fot. © Ronald Tilleman
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Założony w 1994 roku Biesbosch to jeden z największych parków narodowych w Holandii, zlokalizowany w południowo-zachodniej części kraju, około 30 km od Rotterdamu. Budynek muzeum zaprojektowano na wyspie, która powstała po wykopaniu dwóch kanałów odwadniających. Fot. © Ronald Tilleman
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Parterową część od strony południowo-zachodniej przeszklono. Fot. © Ronald Tilleman
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Głównym założeniem architektów było stworzenie obiektu mocno zintegrowanego z krajobrazem. Cały budynek, w którym zlokalizowano m.in. przestrzenie wystawowe, kawiarnię, biura czy salę kinową przekryto falującym, zielonym dachem. Fot. © Ronald Tilleman
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Kładka widokowa meandrująca wśród pagórków zielonego dachu. Fot. © Ronald Tilleman
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Głównym założeniem architektów było stworzenie obiektu mocno zintegrowanego z krajobrazem. Cały budynek, w którym zlokalizowano m.in. przestrzenie wystawowe, kawiarnię, biura czy salę kinową przekryto falującym, zielonym dachem. Fot. © Ronald Tilleman
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Budynek przekryto ogólnodostępnym zielonym dachem, tworzącym pagórkowaty krajobraz z punktami widokowymi. Dzięki temu można go odczytywać nie tylko jako wyrazistą formę architektoniczną, lecz również jako land art. Fot. © Ronald Tilleman
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Taras przed budynkiem od strony południowo-zachodniej. Fot. © Ronald Tilleman
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Istniejący i nowy budynek pokryto papą klejoną na gorąco, obsypano ziemią i przekryto zielonym dachem. Fot. © Ronald Tilleman
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Głównym założeniem architektów było stworzenie obiektu mocno zintegrowanego z krajobrazem. Cały budynek, w którym zlokalizowano m.in. przestrzenie wystawowe, kawiarnię, biura czy salę kinową przekryto falującym, zielonym dachem. Fot. © Ronald Tilleman
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Nowe skrzydło jest mocno przeszklone i otwiera się na ogród wokół budynku, który również stanowi część muzealnej ekspozycji. Zieleń wprowadzono także do wnętrza. Fot. © Ronald Tilleman
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Strumień wpływający do wnętrza muzeum. Fot. © Ronald Tilleman
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Nowe skrzydło jest mocno przeszklone i otwiera się na ogród wokół budynku, który również stanowi część muzealnej ekspozycji. Zieleń wprowadzono także do wnętrza. Fot. © Ronald Tilleman
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Wystawa stała poświęcona historii wikliniarstwa. Fot. © Ronald Tilleman
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Wystawa stała poświęcona rolnictwu – w przestrzeniach ekspozycyjnych starano się również wykorzystać trawę, którą zastosowano na dachu budynku. Fot. © Ronald Tilleman
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Muzeum przed przebudową. Fot.
©BIESBOSCH
MUSEUMEILAND
©Biesboschmuseumeiland
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Istniejący i nowy budynek pokryto papą klejoną na gorąco, obsypano ziemią i przekryto zielonym dachem. Fot. Studio Marco Vermeulen
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Istniejący i nowy budynek pokryto papą klejoną na gorąco, obsypano ziemią i przekryto zielonym dachem. Fot. Studio Marco Vermeulen
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Istniejący i nowy budynek pokryto papą klejoną na gorąco, obsypano ziemią i przekryto zielonym dachem. Fot. Studio Marco Vermeulen
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Nową część zbudowano w oparciu o heksagonalny układ konstrukcyjny – ten sam co istniejący budynek. Fot. Studio Marco Vermeulen
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Nową część zbudowano w oparciu o heksagonalny układ konstrukcyjny – ten sam co istniejący budynek. Fot. Studio Marco Vermeulen
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Schemat sytuacyjny. Oznaczenia: 1 – budynek muzeum; 2 – parking; 3 – przystań; 4 – taras; 5 – ścieżka edukacyjna; 6 – strumień; 7 – zatoka dla bobrów; 8 – schronienie dla owadów; 9 – zatoka dla kaczek. Rys. Studio Marco Vermeulen
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Schemat ekologicznych rozwiązań zastosowanych w budynku. Oznaczenia: 1 – konstrukcja stalowa wykorzystana powtórnie; 2 – dach zielony; 3 – szkło termoizolacyjne; 4 – ogrzewanie/chłodzenie podłogowe; 5 – kocioł grzewczy na biomasę; 6 – turbina wodna – generator energii elektrycznej; 7 – wodna pompa ciepła; 8 – oczyszczalnia biologiczna (wierzby); 9 – ściana fundamentowa jako bufor termiczny. Rys. Studio Marco Vermeulen
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Schemat konstrukcyjny. Rys. Studio Marco Vermeulen
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Rzut parteru. Oznaczenia: 1 – wejście główne; 2 – toalety; 3 – szatnia; 4 – kasa/informacja turystyczna; 5 – sklep z pamiątkami; 6 – restauracja; 7 – taras; 8 – staw; 9 – biblioteka/pokój konferencyjny; 10 – wystawa tymczasowa; 11 – wystawa stała; 12 – wielofunkcyjna sala kinowa; 13 – biuro; 14 – punkt widokowy; 15 – ogólnodostępny zielony dach. Rys. Studio Marco Vermeulen
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Rzut pierwszego piętra. Oznaczenia: 1 – wejście główne; 2 – toalety; 3 – szatnia; 4 – kasa/informacja turystyczna; 5 – sklep z pamiątkami; 6 – restauracja; 7 – taras; 8 – staw; 9 – biblioteka/pokój konferencyjny; 10 – wystawa tymczasowa; 11 – wystawa stała; 12 – wielofunkcyjna sala kinowa; 13 – biuro; 14 – punkt widokowy; 15 – ogólnodostępny zielony dach. Rys. Studio Marco Vermeulen
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Przekrój A-A. Oznaczenia: 1 – wejście główne; 2 – toalety; 3 – szatnia; 4 – kasa/informacja turystyczna; 5 – sklep z pamiątkami; 6 – restauracja; 7 – taras; 8 – staw; 9 – biblioteka/pokój konferencyjny; 10 – wystawa tymczasowa; 11 – wystawa stała; 12 – wielofunkcyjna sala kinowa; 13 – biuro; 14 – punkt widokowy; 15 – ogólnodostępny zielony dach. Rys. Studio Marco Vermeulen
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Przekrój B-B. Oznaczenia: 1 – wejście główne; 2 – toalety; 3 – szatnia; 4 – kasa/informacja turystyczna; 5 – sklep z pamiątkami; 6 – restauracja; 7 – taras; 8 – staw; 9 – biblioteka/pokój konferencyjny; 10 – wystawa tymczasowa; 11 – wystawa stała; 12 – wielofunkcyjna sala kinowa; 13 – biuro; 14 – punkt widokowy; 15 – ogólnodostępny zielony dach. Rys. Studio Marco Vermeulen
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Detale przekroju przez fasadę. Oznaczenia: 1 – nasadzenia; 2 – substrat; 3 – 2 x papa klejona na gorąco; 4 – płyta warstwowa z termoizolacją, gr. 13 cm; 5 – dwuteownik stalowy HEA 160; 6 – pianka PIR, gr. 4 cm; 7 – linoleum; 8 – podbudowa z płyty pilśniowej; 9 – belki 96 x 221 mm; 10 – stalowa konstrukcja wsporcza zabezpieczona przed przenoszeniem drgań; 11 – płyta z wełny mineralnej kamiennej, gr. 75 mm; 12 – 2 x płyta g-k, gr. 12,5 mm; 13 – tynk gipsowy; 14 – obróbka aluminiowa; 15 – folia PS; 16 – izolacja stropu z płyty XPS; 17 – nowa konstrukcja – profil stalowy HEA180; 18 – środnik, gr. 18 mm; | 13 | 12 | 11 19 – izolacja przeciwwilgociowa; 20 – środnik, gr. 9 mm; 21 – nowa konstrukcja – profil stalowy IPE 550; 22 – metalowa konstrukcja wsporcza sufitu akustycznego; 23 – płyta o wysokiej izolacyjności akustycznej, zbrojona włóknami szklanymi; 24 – ściana działowa o klasie odporności pożarowej 30 min.; 25 – konstrukcja, gr. 75 mm, w tym 40 mm wełny mineralnej kamiennej; 26 – płyta OSB, gr. 15 mm; 27 – płyta g-k, gr. 12,5 mm; 28 – posadzka z tworzywa sztucznego z cokolikiem, wys. 10 cm; 29 – konstrukcja stropu – płyta kanałowa; 30 – termoizolacja płyty kanałowej; 31 – kątownik 120 x 120 x 15; 32 – zestaw szklany; 33 – konstrukcja skrzynkowa wypełniana kamienną wełną mineralną; 34 – izolacja odporna na przerost korzeni; 35 – okładzina cokołu – głazy bazaltowe. Rys. Studio Marco Vermeulen
foto: Archiwum Architektury
Muzeum Biesbosch w Holandii
Detale przekroju przez fasadę. Oznaczenia: 1 – nasadzenia; 2 – substrat; 3 – 2 x papa klejona na gorąco; 4 – płyta warstwowa z termoizolacją, gr. 13 cm; 5 – dwuteownik stalowy HEA 160; 6 – pianka PIR, gr. 4 cm; 7 – linoleum; 8 – podbudowa z płyty pilśniowej; 9 – belki 96 x 221 mm; 10 – stalowa konstrukcja wsporcza zabezpieczona przed przenoszeniem drgań; 11 – płyta z wełny mineralnej kamiennej, gr. 75 mm; 12 – 2 x płyta g-k, gr. 12,5 mm; 13 – tynk gipsowy; 14 – obróbka aluminiowa; 15 – folia PS; 16 – izolacja stropu z płyty XPS; 17 – nowa konstrukcja – profil stalowy HEA180; 18 – środnik, gr. 18 mm; | 13 | 12 | 11 19 – izolacja przeciwwilgociowa; 20 – środnik, gr. 9 mm; 21 – nowa konstrukcja – profil stalowy IPE 550; 22 – metalowa konstrukcja wsporcza sufitu akustycznego; 23 – płyta o wysokiej izolacyjności akustycznej, zbrojona włóknami szklanymi; 24 – ściana działowa o klasie odporności pożarowej 30 min.; 25 – konstrukcja, gr. 75 mm, w tym 40 mm wełny mineralnej kamiennej; 26 – płyta OSB, gr. 15 mm; 27 – płyta g-k, gr. 12,5 mm; 28 – posadzka z tworzywa sztucznego z cokolikiem, wys. 10 cm; 29 – konstrukcja stropu – płyta kanałowa; 30 – termoizolacja płyty kanałowej; 31 – kątownik 120 x 120 x 15; 32 – zestaw szklany; 33 – konstrukcja skrzynkowa wypełniana kamienną wełną mineralną; 34 – izolacja odporna na przerost korzeni; 35 – okładzina cokołu – głazy bazaltowe. Rys. Studio Marco Vermeulen
foto: Archiwum Architektury
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...