Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Konstrukcję części nadziemnej oparto na czterech żelbetowo-stalowych szachtach, schodzących do poziomupo sadowienia. Fot. Richard Barnes/Guy Nordenson and Associates
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Szachty powiązano ze sobą stalową konstrukcją stropów pośrednich, które w połączeniu ze stropami stanowią pionowe elementy nośne oraz usztywniają całą konstrukcję. Fot. Richard Barnes/Guy Nordenson and Associates
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Żelbetowa konstrukcja podziemia była wylewana na miejscu. Fot. Richard Barnes/Guy Nordenson and Associates
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Montaż stalowej ramy świetlika. Fot. Richard Barnes/Guy Nordenson and Associates
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Konstrukcję części nadziemnej oparto na czterech żelbetowo-stalowych szachtach, schodzących do poziomupo sadowienia. Fot. Richard Barnes/Guy Nordenson and Associates
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Przekrój A-A. Oznaczenia do rys. 5-8, 10: 1 – płytki basen z wodą; 2 – wejście główne; 3 – hol; 4 – sklep muzealny; 5 – informacja/ kasy biletowe; 6 – schody ruchome; 7 – główne schody; 8 – toalety; 9 – wejście od Constitution Avenue; 10 – świetlik; 11 – galeria historii afroamerykańskiej; 12 – fontanna; 13 – kawiarnia; 14 – teatr im. Oprah Winfrey; 15 – strefa rozładunku; 16 – biura; 17 – biblioteka; 18 – pomieszczenie edukacyjne; 19 – galeria kultury afroamerykańskiej; 20 – stalowe zadaszenie, tzw. ganek. Rys. Adjaye Associates
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Rzut parteru. Rys. Adjaye Associates
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Rzut poziomu -1. Rys. Adjaye Associates
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Rzut poziomu +1. Rys. Adjaye Associates
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Rzut poziomu +3. Rys. Adjaye Associates
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Detal przekroju przez tzw. ganek. Oznaczenia: 1 – stalowy profil obwodowy; 2 – belka wspornikowa – profil stalowy; 3 – panel elewacyjny z betonu zbrojonego włóknem; 4 – koryto odwodnieniowe; 5 – dach zielony; 6 – okładzina ognioochronna; 7 – system asekuracyjny; 8 – blacha aluminiowa perforowana; 9 – konstrukcja z profili stalowych zimnogiętych. Rys. Adjaye Associates
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Detal przekroju przez południowy narożnik tarasu na dachu. Oznaczenia: 1 – balustrada szklana; 2 – liniowy profil mocujący balustradę; 3 – kątownik; 4 – okładzina z płyt betonowych gr. 19 mm; 5 – mocowanie okładziny szklanej; 6 – tryskacz przeciwpożarowy zlicowany z powierzchnią ściany; 7 – oprawa oświetleniowa; 8 – taras na | 15 dachu; 9 – ścianka attykowa z betonu wylewanego na miejscu; 10 – przekładka ognioochronna; 11 – orurowanie systemu tryskaczy przeciwpożarowych; 12 – wykończenie wewnętrzne. Rys. Adjaye Associates
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Przekrój przez elewację. Oznaczenia: 1 – konstrukcja wsporcza okładziny elewacyjnej; 2 – stalowa konstrukcja chodnika technicznego; 3 – panele aluminiowe z rdzeniem termoizolacjnym; 4 – dodatkowe profile (wys. 38 mm) nad drzwiami, kierujące wodę na zewnątrz od wejścia; 5 – stalowa konstrukcja ściany zewnętrznej; 6 – mechaniczna roleta przeciwsłoneczna; 7 – punkt oświetleniowy; 8 – główka tryskacza; 9 – demontowalny panel metalowy; 10 – element systemu informacji wizualnej wycięty wodą pod ciśnieniem w elewacyjnym panelu metalowym. Rys. Adjaye Associates
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Ażurową elewację podwieszono do stropodachu na poziomie piątej kondygnacji i powiązano ze stropem nad parterem. Fot. Alan Karchmer/NMAAHC
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Model konstrukcyjny (Revit). Proj. Guy Nordenson and Associates I Silman
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Schemat konstrukcji części naziemnej, po lewej stalowe zadaszenie (ganek) przed wejściem głównym. Proj. Guy Nordenson and Associates
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Charakterystycznym elementem budynku jest ażurowa elewacja podwieszona do konstrukcji stropodachu. Fot. Alan Karchmer/NMAAHC
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Fasadę wykonano z perforowanych paneli z odlewanego aluminium w kolorze brązowym, zamontowanych na stalowych słupach i ryglach. Fot. Alan Karchmer/NMAAHC
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Łamany przekrój elewacji nawiązuje do kształtu zwieńczenia tradycyjnych, afrykańskich kolumn drewnianych. Fot. Alan Karchmer/NMAAHC
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Widok od strony północno- -zachodniej. Wokół muzeum rozciąga się ogromny obszar parkowy. Fot. Alan Karchmer/NMAAHC
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
wejście od Constitution Avenue. Fot. Alan Karchmer/NMAAHC
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Budynek zlokalizowano w pobliżu pomnika Waszyngtona w obrębie National Mall, najważniejszego w Stanach Zjednoczonych zespołu muzeów i instytucji państwowych. Jest to kolejny obiekt wchodzący w skład kompleksu Instytutu Smithsona. W pobliżu mieszczą się m.in. narodowe muzea takie jak Sztuki Afrykańskiej, Historii Amerykańskiej, Indian Amerykańskich czy Historii Naturalnej. Fot. Alan Karchmer/NMAAHC
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Widok od strony północno- -zachodniej, na pierwszym planie Biały Dom, w głębi pomnik Waszyngtona (po prawej) oraz Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej (po lewej). Fot. Alan Karchmer/NMAAHC
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Ażurowa skorupa przepuszcza do wnętrza promienie słoneczne, tworząc wzorzyste efekty świetlne. Z holu głównego do przestrzeni ekspozycyjnych na wyższych poziomach prowadzą odwiedzających ruchome schody. Fot. Alan Karchmer/NMAAHC
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Od strony Constitution Avenue nad jednym z podziemnych holi zlokalizowano zamontowany w zielonym dachu okrągły świetlik. Zintegrowany jest on z nietypową fontanną znajdującą się w przestrzeni ekspozycyjnej w podziemiu. Fot. Alan Karchmer/NMAAHC
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
W przestrzeni podziemnej zamontowano okrągły świetlik połączony z fontanną, z którego woda opada w formie cylindrycznego wodospadu. Fot. Alan Karchmer/NMAAHC
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Nad ciągami pieszymi prowadzącymi do galerii historycznej w części podziemnej zawieszono samolot dwupłatowy, wykorzystywany podczas II wojny światowej do szkolenia grupy lotnictwa myśliwskiego zwanej Tuskegee Airmen, której pilotami i mechanikami byli wyłącznie Afroamerykanie. Fot. Alan Karchmer/NMAAHC
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Obiekt jest podzielony na dwie części: 60% znajduje się pod ziemią, 40% powyżej. W części podziemnej przewidziano m.in. teatr, kawiarnię i całą galerię historyczną rozlokowaną na trzech kondygnacjach, natomiast w części nadziemnej zaplanowano biura, bibliotekę, pomieszczenia edukacyjne oraz galerię kultury afroamerykańskiej. Fot. Alan Karchmer/NMAAHC
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Historii i Kultury Afroamerykańskiej
Przeszklona elewacja, przesłonięta jedynie ażurową osłoną, umożliwia wykorzystanie światła dziennego do oświetlenia większości pomieszczeń, co zasadniczo zmniejsza zużycie energii. Fot. Alan Karchmer/NMAAHC
Źródło: Archiwum Architektury
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...