Krzyż na placu przed wejściem ustawiony na osi przejścia między górnym a dolnym poziomem muzeum. Na wystawie obecne są symbole religii katolickiej, prawosławnej i żydowskiej. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Muzeum Katyńskie
Na pierwszym planie budynek działobitni, w którym mieszczą się tablice z nazwiskami pomordowanych. Za działobitnią widoczny wał Cytadeli rozcięty przejściem na górny poziom muzeum. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Muzeum Katyńskie
Pomieszczenia administracyjne muzeum zlokalizowano na poddaszu budynku kaponiery – w miejscu pierwotnie przykrytym ziemią. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Muzeum Katyńskie
Aleja nieobecnych z ustawionymi wzdłuż niej pustymi cokołami prowadzi pomiędzy murem a wałem Cytadeli do tablic z nazwiskami ofiar w budynku działobitni. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Muzeum Katyńskie
Wbite w ziemny wał Cytadeli schody oraz dojście do wind łączą koniec ekspozycji z placem przed wejściem do muzeum. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Muzeum Katyńskie
Z zamykającego wystawę budynku działobitni odwiedzający prowadzeni są schodami w wysokiej i wąskiej szczelinie rozcinającej wał cytadeli na położony ponad 8 metrów wyżej plac przed wejściem do muzeum. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Muzeum Katyńskie
Tunel śmierci zaprojektowany przy wyjściu z kaponiery przez Jerzego Kalinę. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Muzeum Katyńskie
Tunel śmierci zaprojektowany przy wyjściu z kaponiery przez Jerzego Kalinę. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Muzeum Katyńskie
Przejście pomiędzy budynkiem działobitni a placem przed wejściem do muzeum. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Katyńskie
Ekspozycja w kolebkowych wnętrzach kaponiery. Instalacje poziome ukryto w warstwach podłogi, zaś piony w przewiertach w grubości murów. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Muzeum Katyńskie
Klatka schodowa spinająca oba poziomy wystawy i piętro administracyjne w budynku kaponiery. Wszystkie interwencje konstrukcyjne w zabytkową strukturę wykonano w betonie architektonicznym barwionym w masie na kolor cegły, przez co wyciszono wizualnie współczesne formy. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Muzeum Katyńskie
Relikwiarze na dolnym poziomie wystawy – setki ceramicznych urn z wydobytymi z masowych grobów przedmiotami. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Muzeum Katyńskie
Odciśnięte orzełki z rogatywek, guziki z mundurów i niewielkie ryngrafy pojawiają się na elementach wykonanych w betonie architektonicznym. Motyw ten stosowany jest bardzo oszczędnie, dzięki czemu nie dewaluuje treści samej wystawy. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
Muzeum Katyńskie
Odlew listu ze Starobielska na ścianie zewnętrznej kaponiery. Fot. Andzia Moes
Rzut pierwszego piętra. Oznaczenia: 1 – ekspozycja; 2 – hol
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Katyńskie
Przekrój A-A
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Muzeum Katyńskie
Krzyż na placu przed wejściem ustawiony na osi przejścia między górnym a dolnym poziomem muzeum. Na wystawie obecne są symbole religii katolickiej, prawosławnej i żydowskiej. Fot. Marcin Czechowicz