Muzeum Tirpitz w Danii
Widok od strony wschodniej – zagłębiony w piaszczyste wydmy obiekt mieści wystawę poświęconą historii Wału Atlantyckiegoł Fot. Rasmus Hjortshoj
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Tirpitz to betonowy bunkier z czasów II wojny światowej, położony w Blåvand na Półwyspie Jutlandzkim. Jego budowę rozpoczęto w 1944 roku, w ramach realizacji Wału Atlantyckiego. Po wojnie niedokończony obiekt przekształcono w muzeum poświęcone historii nazistowskich fortyfikacji. W 2012 roku rozstrzygnięto konkurs na rozbudowę placówki, w którym zwyciężyła koncepcja pracowni Bjarke Ingels Group (BIG); Fot. Rasmus Hjortshoj
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Widok od strony południowo- -wschodniej – na pierwszym planie historyczny bunkier; Fot. Rasmus Hjortshoj
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Jedna z czterech ścieżek prowadzących do muzeum (od strony bunkra); Fot. Rasmus Hjortshoj
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Na zlokalizowany w centralnej części obiektu dziedziniec prowadzą cztery trakty; Fot. Rasmus Hjortshoj
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Architekci we wnętrzach zaproponowali wielkogabarytowe drzwi obrotowe wykonane ze szkła lub stali; Fot. Rasmus Hjortshoj
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Architekci we wnętrzach zaproponowali wielkogabarytowe drzwi obrotowe wykonane ze szkła lub stali; Fot. Rasmus Hjortshoj
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Stropodach wysunięty jest wspornikowo na 13 m; Fot. Big-Bjarke Ingels Group
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
We wnętrzach muzeum dominują żelbet o eksponowanej fakturze betonu, stal, szkło i drewno. Ściany przestrzeni ekspozycyjnych wykonano z betonu wylewanego na miejscu budowy; Fot. Rasmus Hjortshoj
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Architekci we wnętrzach zaproponowali wielkogabarytowe drzwi obrotowe wykonane ze szkła lub stali; Fot. Rasmus Hjortshoj
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
W strefie istniejącego bunkra pozostawiono historyczne, surowe, żelbetowe ściany. Wprowadzono jedynie drewniane trakty piesze z oświetleniem liniowym; Fot. Rasmus Hjortshoj
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
We wnętrzach muzeum dominują żelbet o eksponowanej fakturze betonu, stal, szkło i drewno. Ściany przestrzeni ekspozycyjnych wykonano z betonu wylewanego na miejscu budowy; Fot. Rasmus Hjortshoj
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Ściany zewnętrznych korytarzy wykonano częściowo z betonu i lustrzanych tafli; Fot. Rasmus Hjortshoj
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Budynek tworzą cztery zagłębione w ziemi żelbetowe skrzynie – ustawione na wspólnej żelbetowej płycie fundamentowej, a przekryte sprężaną płytą stropową; Fot. Ebsen Schlosser
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Stropodach obsypano piaskiem z wydm i obsadzono lokalnymi trawami; Fot. Rasmus Hjortshoj
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
W południowej części założenia znajduje się Tirpitz – bunkier z II wojny światowej, w którym zlokalizowane było dotychczasowe muzeum. Po rozbudowaniu obiektu bunkier jest nadal dostępny dla zwiedzających jako część muzeum; Fot. Rasmus Hjortshoj
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
południowej części założenia znajduje się Tirpitz – bunkier z II wojny światowej, w którym zlokalizowane było dotychczasowe muzeum. Po rozbudowaniu obiektu bunkier jest nadal dostępny dla zwiedzających jako część muzeum; Fot. Rasmus Hjortshoj
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Stropodach wysunięty jest wspornikowo na 13 m; Fot. Rasmus Hjortshoj
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Szklany łącznik na poziomie parteru; Fot. Rasmus Hjortshoj
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Ściany wzdłuż ciągów komunikacyjnych wykonano z wielkogabarytowych, szklanych tafli, bez użycia dodatkowych elementów konstrukcyjnych; Fot. Rasmus Hjortshoj
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Schemat przedstawiający kolejne fazy powstawania projektu; Rys. Big-Bjarke Ingels Group
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Schemat przedstawiający kolejne fazy powstawania projektu; Rys. Big-Bjarke Ingels Group
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Schemat przedstawiający kolejne fazy powstawania projektu; Rys. Big-Bjarke Ingels Group
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Schemat przedstawiający kolejne fazy powstawania projektu; Rys. Big-Bjarke Ingels Group
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Schemat przedstawiający kolejne fazy powstawania projektu; Rys. Big-Bjarke Ingels Group
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Schemat przedstawiający kolejne fazy powstawania projektu; Rys. Big-Bjarke Ingels Group
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Schemat przedstawiający kolejne fazy powstawania projektu; Rys. Big-Bjarke Ingels Group
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Schemat przedstawiający kolejne fazy powstawania projektu; Rys. Big-Bjarke Ingels Group
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Schemat przedstawiający kolejne fazy powstawania projektu; Rys. Big-Bjarke Ingels Group
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Schemat przedstawiający kolejne fazy powstawania projektu; Rys. Big-Bjarke Ingels Group
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Sytuacja. Oznaczenia: 1 – budynek muzeum; 2 – bunkier; 3 – parking; Rys. Big-Bjarke Ingels Group
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Przekrój B-B; Rys. Big-Bjarke Ingels Group
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Przekrój C-C. Oznaczenia do rys. 7-11: 1 – dziedziniec; 2 – wejście; 3 – kawiarnia/ kasy/sklep muzealny; 4 – winda; 5 – kuchnia; 6 – toaleta; 7 – biuro; 8 – trakt; 9 – bunkier; 10 – przestrzeń ekspozycyjna; 11 – szatnia; 12 – pracownia; 13 – magazyn; 14 – zaplecze; 15 – pomieszczenie techniczne; 16 – przestrzeń wystawowa w bunkrze; 17 – przejście techniczne; 18 – wejście od zaplecza; 19 – punkt odbioru śmieci
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Rzut parteru; Rys. Big-Bjarke Ingels Group
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Rzut poziomu -1; Rys. Big-Bjarke Ingels Group
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Przekrój A-A; Rys. Big-Bjarke Ingels Group
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Detal strefy cokołowej elewacji. Oznaczenia: 1 – ekran akustyczny na profilach walcowanych na gorąco; 2 – zasłony przeciwsłoneczne z mechanizmem sterującym; 3 – przeszklona elewacja; 4 – profile konstrukcyjne elewacji; 5 – dachowe koryto odwodnieniowe z aluminium odpornym na działanie słonej wody; 6 – membrana dachowa; 7 – termoizolacja; 8 – beton o powierzchni szczotkowanej wylewany na miejscu; 9 – strop żelbetowy; 10 – belka żelbetowa; 11 – sufit podwieszany o konstrukcji z profili walcowanych na gorąco; 12 – konsola montażowa sufitu podwieszonego; 13 – oświetlenie LED; Rys. Big-Bjarke Ingels Group
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Detal górnej krawędzi elewacji. Oznaczenia: 1 – stalowa balustrada; 2 – piasek i trawy; 3 – profil zamykający z kortenu; 4 – membrana dachowa odporna na przerastanie korzeni; 5 – płaskownik zamykający z kortenu; 6 – płyta z materiału odpornego na działanie wilgoci; 7 – termoizolacja; 8 – teleskopowy system mocujący; 9 – strop żelbetowy wylewany na miejscu; 10 – przeszklona elewacja; Rys. Big-Bjarke Ingels Group
Źródło: Archiwum Architektury
Muzeum Tirpitz w Danii
Detal przekroju przez szklaną ścianę działową pomiędzy kawiarnią a salą ekspozycyjną. Oznaczenia: 1 – żelbetowa płyta wylewana na miejscu; 2 – profil mocujący; 3 – przeszklona ściana; 4 – podłoga z walcowanej na gorąco stalowej blachy ze zintegrowanym systemem wentylacji; 5 – warstwy posadzkowe; 6 – profil stalowy walcowany na gorąco; 7 – ściana z betonu wylewana na miejscu; 8 – żelbetowa płyta stropowa; Rys. Big-Bjarke Ingels Group
Źródło: Archiwum Architektury
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...