NFM - Architektura-Murator
NFM

NFM

Główne wejście do budynku zaprojektowano od strony placu Wolności. Fot. Marcin Czechowicz
Autor: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM

NFM

Budynek od strony fosy miejskiej „rozpada się”, odsłaniając pokrytą złocistą blachą bryłę sali głównej. Fot. Marcin Czechowicz
Autor: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM

NFM

Widok masywnej bryły budynku od strony fosy miejskiej. Fot. Marcin Czechowicz
Autor: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM

NFM

Zlokalizowane na południowozachodniej elewacji schody zewnętrzne, służą jako wejście dla VIP-ów. Fot. Marcin Czechowicz
Autor: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM

NFM

Schody zewnętrzne o perfekcyjnie opracowanym detalu. Fot. Marcin Czechowicz
Autor: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM

NFM

Budynek pokryto fornirem, który swoim ceglanym odcieniem ma nawiązywać nie tylko do architektury Wrocławia, ale również do drewnianych instrumentów muzycznych. Fot. Marcin Czechowicz
Autor: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM

NFM

Poziome pasy okien nadają masywnej bryle lekkości. Fot. Marcin Czechowicz
Autor: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM

NFM

NFM od strony placu Wolności, pod którym zlokalizowano parking na 600 miejsc postojowych. W tle wieża Sądu Okręgowego. Fot. Marcin Czechowicz
Autor: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM

NFM

Foyer sali czerwonej i czarnej zlokalizowane na poziomie -3. Fot. Marcin Czechowicz
Autor: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM

NFM

W grafitowych ścianach okalających salę powyżej parteru znajdują się wnęki komór regulacji akustycznej. Fot. Marcin Czechowicz
Autor: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM

NFM

III nagroda w konkursie na salę koncertową, autorzy: Maćków Pracownia Projektowa. Il., dzięki uprzejmości pracowni
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Główna sala koncertowa na 1822 miejsca to najważniejsza przestrzeń w budynku. Fot. Marcin Czechowicz
Autor: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM

NFM

Główna scena budynku – nad nią umieszczono panele akustyczne canopy, które mają zasadniczy wpływ na ustalenie właściwej równowagi muzycznej między sekcjami orkiestry oraz między orkiestrą a solistą.
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Biała linia balkonów mocno kontrastuje z ciemnymi ścianami sal. Fot. Juliusz Sokołowski
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Identyfikacja wizualna. W głębi foyer budynku. Fot. Marcin Czechowicz
Autor: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM

NFM

W wystroju części holi i korytarzy zastosowano elementy nawiązujące kolorystycznie do fasady. Fot. Marcin Czechowicz
Autor: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM

NFM

Spiętrzenie widowni na wzór włoskich teatrów operowych pozwoliło uzyskać pożądaną równowagę między podporządkowaniem widza otaczającej przestrzeni, skłonieniem do uroczystego nastroju a jednocześnie zdemokratyzowaniem audytorium. Fot. Juliusz Sokołowski
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Foyer potraktowano jako przedłużenie placu przed budynkiem. Fot. Juliusz Sokołowski
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Klatki schodowe piętrzące się po obu stronach foyer połączono kładkami, z którch można podziwiać panoramę placu. Fot. Juliusz Sokołowski
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Czarno-białe wnętrze foyer budzi skojarzenie z fortepianową klawiaturą. Fot. Juliusz Sokołowski
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Klimat foyer został zbudowany w oparciu o kontrast pomiędzy miękką linią białych schodów a czarną, odbijającą ścianą. Fot. Juliusz Sokołowski
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Kotary akustyczne w sali czerwonej. We wszystkich salach kameralnych zastosowano dwupoziomowy układ kotar akustycznych do kształtowania różnych warunków pogłosu. Fot. Juliusz Sokołowski
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Sala czerwona o powierzchni 400 m2, licząca od 300 do 400 miejsc. Fot. Juliusz Sokołowski
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

W grafitowych ścianach okalających salę powyżej parteru znajdują się wnęki komór regulacji akustycznej. Fot. Marcin Czechowicz
Autor: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM

NFM

Komory akustyczne zapewniają regulację nagłośnienia, czystości i siły dźwięku oraz czasu trwania jego odbicia zależnie od rodzaju koncertu. Fot. Juliusz Sokołowski
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Foyer sal kameralnych utrzymano w tej samej tonacji, w której wykończono główny hol. Fot. Juliusz Sokołowski
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Sala czarna o powierzchni 230 m2 usytuowana na poziomie -3. Dzięki mobilnym elementom widowni może liczyć od 100 do 200 miejsc. W niej odbywają się koncerty jazzowe, muzyki współczesnej, rozrywkowej i tzw. muzyki świata. Wszystkie trzy sale kameralne zostały zaprojektowane jako uniwersalne, z płaskimi podłogami. Fot. Juliusz Sokołowski
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Konstrukcję głównej sali koncertowej (i dwóch sal kameralnych zlokalizowanych w podziemiach) wykonano w systemie „pudło w pudle”. Fot. Juliusz Sokołowski
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Wnętrze mniejszego foyer pokryte jest betonem modyfikowanym zbrojonym włóknem szklanym. Fot. Juliusz Sokołowski
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Detal oświetlenia sali czarnej. Fot. Juliusz Sokołowski
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Sala koncertowa została wyposażona w 1882 fotele zaprojektowane przez firmę Nowy Styl. Fot. Juliusz Sokołowski
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Parter sali wykończono jasnym drewnem. Fot. Marcin Czechowicz
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Znajdujące się pod widownią plenum, czyli przestrzeń z systemami wentylacji. Il., dzięki uprzejmości pracowni Kuryłowicz&Associates
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Wibroizolatory. Il., dzięki uprzejmości pracowni Kuryłowicz&associates
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Przekrój B-B
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Rzut trzeciego piętra. Oznaczenia: 1 – pomieszczenie akustyczne; 2 – pomieszczenie reflektora; 3 – sala kameralna; 4 – pomost
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Sytuacja. Oznaczenia: 1 – NFM; 2 – plac Wolności
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Przekrój C-C
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Rzut poziomu -1. Oznaczenia: 1 – główna sala koncertowa; 2 – miejsce przygotowań orkiestry; 3 – foyer; 4 – sala czarna; 5 – sala czerwona; 6 – parking
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Przekrój A-A
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM

NFM

Rzut parteru. Oznaczenia: 1 – główna sala koncertowa; 2 – foyer; 3 – przestrzeń akustyczna; 4 – miejsce przygotowań chóru; 5 – pomieszczenie projekcyjne
Autor: Archiwum serwisu
Rozwiń

NFM

Główne wejście do budynku zaprojektowano od strony placu Wolności. Fot. Marcin Czechowicz
Autor: Archiwum Architektury
Rozwiń
Powrót
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
NFM
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...
powiększone zdjęcie
email