NFM
Główne wejście do budynku zaprojektowano od strony placu Wolności. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Budynek od strony fosy miejskiej „rozpada się”, odsłaniając pokrytą złocistą blachą bryłę sali głównej. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Widok masywnej bryły budynku od strony fosy miejskiej. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Zlokalizowane na południowozachodniej elewacji schody zewnętrzne, służą jako wejście dla VIP-ów. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Schody zewnętrzne o perfekcyjnie opracowanym detalu. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Budynek pokryto fornirem, który swoim ceglanym odcieniem ma nawiązywać nie tylko do architektury Wrocławia, ale również do drewnianych instrumentów muzycznych. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Poziome pasy okien nadają masywnej bryle lekkości. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
NFM od strony placu Wolności, pod którym zlokalizowano parking na 600 miejsc postojowych. W tle wieża Sądu Okręgowego. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Foyer sali czerwonej i czarnej zlokalizowane na poziomie -3. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
W grafitowych ścianach okalających salę powyżej parteru znajdują się wnęki komór regulacji akustycznej. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
III nagroda w konkursie na salę koncertową, autorzy: Maćków Pracownia Projektowa. Il., dzięki uprzejmości pracowni
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Główna sala koncertowa na 1822 miejsca to najważniejsza przestrzeń w budynku. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Główna scena budynku – nad nią umieszczono panele akustyczne canopy, które mają zasadniczy wpływ na ustalenie właściwej równowagi muzycznej między sekcjami orkiestry oraz między orkiestrą a solistą.
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Biała linia balkonów mocno kontrastuje z ciemnymi ścianami sal. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Identyfikacja wizualna. W głębi foyer budynku. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
W wystroju części holi i korytarzy zastosowano elementy nawiązujące kolorystycznie do fasady. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Spiętrzenie widowni na wzór włoskich teatrów operowych pozwoliło uzyskać pożądaną równowagę między podporządkowaniem widza otaczającej przestrzeni, skłonieniem do uroczystego nastroju a jednocześnie zdemokratyzowaniem audytorium. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Foyer potraktowano jako przedłużenie placu przed budynkiem. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Klatki schodowe piętrzące się po obu stronach foyer połączono kładkami, z którch można podziwiać panoramę placu. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Czarno-białe wnętrze foyer budzi skojarzenie z fortepianową klawiaturą. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Klimat foyer został zbudowany w oparciu o kontrast pomiędzy miękką linią białych schodów a czarną, odbijającą ścianą. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Kotary akustyczne w sali czerwonej. We wszystkich salach kameralnych zastosowano dwupoziomowy układ kotar akustycznych do kształtowania różnych warunków pogłosu. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Sala czerwona o powierzchni 400 m2, licząca od 300 do 400 miejsc. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
W grafitowych ścianach okalających salę powyżej parteru znajdują się wnęki komór regulacji akustycznej. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Komory akustyczne zapewniają regulację nagłośnienia, czystości i siły dźwięku oraz czasu trwania jego odbicia zależnie od rodzaju koncertu. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Foyer sal kameralnych utrzymano w tej samej tonacji, w której wykończono główny hol. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Sala czarna o powierzchni 230 m2 usytuowana na poziomie -3. Dzięki mobilnym elementom widowni może liczyć od 100 do 200 miejsc. W niej odbywają się koncerty jazzowe, muzyki współczesnej, rozrywkowej i tzw. muzyki świata. Wszystkie trzy sale kameralne zostały zaprojektowane jako uniwersalne, z płaskimi podłogami. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Konstrukcję głównej sali koncertowej (i dwóch sal kameralnych zlokalizowanych w podziemiach) wykonano w systemie „pudło w pudle”. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Wnętrze mniejszego foyer pokryte jest betonem modyfikowanym zbrojonym włóknem szklanym. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Detal oświetlenia sali czarnej. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Sala koncertowa została wyposażona w 1882 fotele zaprojektowane przez firmę Nowy Styl. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Parter sali wykończono jasnym drewnem. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Znajdujące się pod widownią plenum, czyli przestrzeń z systemami wentylacji. Il., dzięki uprzejmości pracowni Kuryłowicz&Associates
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Wibroizolatory. Il., dzięki uprzejmości pracowni Kuryłowicz&associates
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Przekrój B-B
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Rzut trzeciego piętra. Oznaczenia: 1 – pomieszczenie akustyczne; 2 – pomieszczenie reflektora; 3 – sala kameralna; 4 – pomost
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Sytuacja. Oznaczenia: 1 – NFM; 2 – plac Wolności
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Przekrój C-C
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Rzut poziomu -1. Oznaczenia: 1 – główna sala koncertowa; 2 – miejsce przygotowań orkiestry; 3 – foyer; 4 – sala czarna; 5 – sala czerwona; 6 – parking
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Przekrój A-A
Źródło: Archiwum Architektury
NFM
Rzut parteru. Oznaczenia: 1 – główna sala koncertowa; 2 – foyer; 3 – przestrzeń akustyczna; 4 – miejsce przygotowań chóru; 5 – pomieszczenie projekcyjne
Źródło: Archiwum Architektury
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...