Główne wejście do budynku zaprojektowano od strony placu Wolności. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM
Budynek od strony fosy miejskiej „rozpada się”, odsłaniając pokrytą złocistą blachą bryłę sali głównej. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM
Widok masywnej bryły budynku od strony fosy miejskiej. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM
Zlokalizowane na południowozachodniej elewacji schody zewnętrzne, służą jako wejście dla VIP-ów. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM
Schody zewnętrzne o perfekcyjnie opracowanym detalu. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM
Budynek pokryto fornirem, który swoim ceglanym odcieniem ma nawiązywać nie tylko do architektury Wrocławia, ale również do drewnianych instrumentów muzycznych. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM
Poziome pasy okien nadają masywnej bryle lekkości. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM
NFM od strony placu Wolności, pod którym zlokalizowano parking na 600 miejsc postojowych. W tle wieża Sądu Okręgowego. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM
Foyer sali czerwonej i czarnej zlokalizowane na poziomie -3. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM
W grafitowych ścianach okalających salę powyżej parteru znajdują się wnęki komór regulacji akustycznej. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM
III nagroda w konkursie na salę koncertową, autorzy: Maćków Pracownia Projektowa. Il., dzięki uprzejmości pracowni
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM
Główna sala koncertowa na 1822 miejsca to najważniejsza przestrzeń w budynku. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM
Główna scena budynku – nad nią umieszczono panele akustyczne canopy, które mają zasadniczy wpływ na ustalenie właściwej równowagi muzycznej między sekcjami orkiestry oraz między orkiestrą a solistą.
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM
Biała linia balkonów mocno kontrastuje z ciemnymi ścianami sal. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM
Identyfikacja wizualna. W głębi foyer budynku. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM
W wystroju części holi i korytarzy zastosowano elementy nawiązujące kolorystycznie do fasady. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM
Spiętrzenie widowni na wzór włoskich teatrów operowych pozwoliło uzyskać pożądaną równowagę między podporządkowaniem widza otaczającej przestrzeni, skłonieniem do uroczystego nastroju a jednocześnie zdemokratyzowaniem audytorium. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM
Foyer potraktowano jako przedłużenie placu przed budynkiem. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM
Klatki schodowe piętrzące się po obu stronach foyer połączono kładkami, z którch można podziwiać panoramę placu. Fot. Juliusz Sokołowski
Klimat foyer został zbudowany w oparciu o kontrast pomiędzy miękką linią białych schodów a czarną, odbijającą ścianą. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM
Kotary akustyczne w sali czerwonej. We wszystkich salach kameralnych zastosowano dwupoziomowy układ kotar akustycznych do kształtowania różnych warunków pogłosu. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM
Sala czerwona o powierzchni 400 m2, licząca od 300 do 400 miejsc. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM
W grafitowych ścianach okalających salę powyżej parteru znajdują się wnęki komór regulacji akustycznej. Fot. Marcin Czechowicz
Źródło: Archiwum Architektury
Rozwiń
NFM
Komory akustyczne zapewniają regulację nagłośnienia, czystości i siły dźwięku oraz czasu trwania jego odbicia zależnie od rodzaju koncertu. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM
Foyer sal kameralnych utrzymano w tej samej tonacji, w której wykończono główny hol. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM
Sala czarna o powierzchni 230 m2 usytuowana na poziomie -3. Dzięki mobilnym elementom widowni może liczyć od 100 do 200 miejsc. W niej odbywają się koncerty jazzowe, muzyki współczesnej, rozrywkowej i tzw. muzyki świata. Wszystkie trzy sale kameralne zostały zaprojektowane jako uniwersalne, z płaskimi podłogami. Fot. Juliusz Sokołowski
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
NFM
Konstrukcję głównej sali koncertowej (i dwóch sal kameralnych zlokalizowanych w podziemiach) wykonano w systemie „pudło w pudle”. Fot. Juliusz Sokołowski