Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Charakterystyczna perforowana elewacja biurowca 0-14. Fot. Imre Solt
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Biurowiec 0-14 zlokalizowany jest w biznesowej dzielnicy Dubaju (Business Bay), gdzie do 2015 roku powstać ma około 230 wieżowców. To tam stoi już m.in. najwyższy budynek świata – Burdż Chalifa (829 m). Fot. Imre Solt
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Biurowiec 0-14 zlokalizowany jest w biznesowej dzielnicy Dubaju (Business Bay), gdzie do 2015 roku powstać ma około 230 wieżowców. To tam stoi już m.in. najwyższy budynek świata – Burdż Chalifa (829 m). Fot. Imre Solt
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Dwupiętrowe podium otaczające 22-piętrowy wieżowiec jest konstrukcyjnie od niego niezależne. Fot. Khalid Al Najjar/Reiser+Umemoto
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Niezależne konstrukcyjnie podium łączy się z wieżą za pomocą pięciu mostów przechodzących przez otwory w elewacji. Fot. Reiser+Umemoto
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Stropy pomiędzy kondygnacjami biurowymi mają grubość od 22 do 25 cm – mniej niż w klasycznych rozwiązaniach konstrukcyjnych, ponieważ przenoszą jedynie obciążenia własne i użytkowe oraz wibracje. Fot. Reiser + Umemoto
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Niezależne konstrukcyjnie podium łączy się z wieżą za pomocą pięciu mostów przechodzących przez otwory w elewacji. Fot. Nelson Garrido
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Szczelina o szerokości około 100 cm między ścianą zewnętrzną a osłonową, szklaną. Fot. Nelson Garrido
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Demontowalne elementy szalunkowe ze styropianu montowane były na zbrojeniu i usuwane już po związaniu betonu. Fot. Reiser + Umemoto
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Początkowo planowano zastosować 5 typów okien, z ościeżami wykonywanymi w oparciu o wielokrzywiznowe formy z gumy do wielokrotnego wykorzystania. Rozwiązanie było zbyt drogie, więc zaproponowano dostarczenie plików cyfrowych służących do wycięcia form ze styropianu. Ostatecznie wykonawca zdecydował się na zrobienie ich ze styropianu ale na podstawie własnych, odręcznych rysunków. Fot. Reiser + Umemoto
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Przy budowie ściany zewnętrznej wykorzystano samowznoszące rusztowania. Do szalunków wlewano beton samozagęszczalny, który wypełniał nieregularne przestrzenie pomiędzy styropianowymi kształtkami okien i prętami zbrojeniowymi. Fot. Reiser + Umemoto
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Lokalizacja otworów została tak dobrana, aby zoptymalizować przekazywanie pionowych i poziomych obciążeń na fundamenty. Fot. Reiser + Umemoto
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Otwory okienne po demontażu szalunków i zlicowaniu z płaszczyzną elewacji. Fot. Reiser + Umemoto
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Wyjście na taras na dachu dwukondygnacyjnego podium. Fot. Reiser + Umemoto
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Taras na dachu wieży. Fot. Reiser + Umemoto
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Przestrzeń biurową zaprojektowano jako open space, dzięki czemu każdy najemca może zaaranżować ją do własnych potrzeb. Fot. Reiser + Umemoto
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Przeszklony hol wejściowy, podobnie jak cały budynek utrzymany jest w bieli. Fot. Reiser + Umemoto
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
W rzucie ściana zewnętrzna przypomina prostokąt o zaokrąglonych narożnikach i wklęsłych bokach. Fot. Nelson Garrido
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Przeszklony hol wejściowy, podobnie jak cały budynek utrzymany jest w bieli. Fot. Reiser + Umemoto
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Rys. Reiser + Umemoto
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Detal przekroju przez wieżę. Oznaczenia: 1 – podłoga podniesiona, wys. 15 cm; 2 – termoizolacja twarda gr. 5 cm. Rys. Reiser + Umemoto
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Rzut parteru
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Rzut drugiego piętra
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Rzut powtarzalnej kondygnacji
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Przekrój A-A. Oznaczenia do rysunków 4-7: 1 – wejście główne; 2 – hol; 3 – przestrzeń handlowa; 4 – wjazd do parkingu podziemnego; 5 – pion komunikacyjny; 6 – toalety; 7 – przestrzeń biurowa; 8 – parking podziemny; 9 – taras. Rys. Reiser + Umemoto
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Schemat funkcjonalny. Oznaczenia: a – taras; b – pomieszczenia techniczne; c – sala do modlitwy; d – biura; e – most wewnętrzny; f – wjazd do parkingu podziemnego; g – lobby; h – przestrzeń handlowa; i – promenada; j – pion komunikacyjny; k – parking (4 kondygnacje podziemne)
foto: Archiwum Architektury
Nowy wieżowiec w Dubaju. Żelbetowa elewacja wieżowca O-14
Model 3D pokazujący rozmieszczenie poszczególnych rodzajów styropianowych kształtek. Rys. Reiser + Umemoto
foto: Archiwum Architektury
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...