Łódź Fabryczna
Łódź Fabryczna
Łódź Fabryczna z poziomu zintegrowanych przystanków
Widok dworca z poziomu zintegrowanych przystanków autobusowo-tramwajowych; od lewej wejścia dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna - "up and down"
Budynek wykonywano metodą up and down (jednoczesne prowadzenie prac nadziemnych i podziemnych). Fot. Dzięki uprzejmości generalnego wykonawcy NLF Torpol Astaldi S.C.
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna od zachodu
Główne wejście do dworca od strony zachodniej, w głębi widoczna Specjalna Strefa Kultury EC1. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna od strony wschodniej
Łódź Fabryczna od strony wschodniej, z widokiem na wielopoziomowy układ drogowy przy ul. Nowowęglowej, obsługujący dworzec autobusowy i parkingi podziemne. W północnej fasadzie widoczny odtworzony obrys dworca projektu Adolfa Schimmelpfenniga. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Nowe Centrum Łodzi z najnowszymi realizacjami
Nowe Centrum Łodzi z najnowszymi realizacjami: dworcem Łódź Fabryczna, biurowcem Nowa Fabryczna (proj. medusagroup), ul. Nowoskładową i zintegrowanymi przystankami autobusowo-tramwajowymi. Po prawej plac budowy przyszłego kompleksu handlowo-hotelowo-biurowego, którego inwestorem jest należąca do Grupy PKP S.A. spółka Xcity Investment. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna, wyjście wschodnie
Wschodnie wyjście główne, z mało czytelnymi powiązaniami pieszymi w kierunku miasta i widokiem na obsługującą dworzec infrastrukturę drogową. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna, węzeł drogowy
Dworzec od strony wschodniej; na pierwszym planie węzeł drogowy przy ul. Nowowęglowej i Nowoskładowej, obsługujący dworzec autobusowy i parkingi podziemne. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna od strony ul. Targowej
Przestrzeń publiczna od strony ul. Targowej. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Przestrzeń publiczna od strony ul. Targowej
Przestrzeń publiczna od strony ul. Targowej. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna. Plac dworcowy
Plac dworcowy z wejściem głównym od strony centrum miasta ze schodami w kierunku przystanków miejskich i ozdobnymi, betonowymi kubikami. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna. Pierzeja dworca
Wschodnia hala kasowa z odtworzoną pierzeją dawnego dworca. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna. Budowa
Łódź Fabryczna. Budowa. Fot. dzięki uprzejmości generalnego wykonawcy NLF Torpol Astaldi S.C
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna w trakcie budowy
Łódź Fabryczna w trakcie budowy. Fot. dzięki uprzejmości Mariusza Szefera
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna. Wnętrze zachodniej hali kasowej
Wnętrze zachodniej hali kasowej, po prawej schody prowadzące do zintegrowanych przystanków autobusowo-tramwajowych. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna. Prefabrykowane przekrycie na poziomie 0
Prefabrykowane przekrycie na poziomie 0; na nim w przyszłości zostaną osadzone wieżowce. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Widok z poziomu 0 na wschodnią halę kasową
Widok z poziomu 0 na wschodnią halę kasową z odtworzoną, zdublowaną pierzeją dawnego dworca. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Wnętrze zachodniej hali, w głębi pawilon kasowo-informacyjny
Wnętrze zachodniej hali, w głębi pawilon kasowo-informacyjny. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna. Szklane ścianki
Trójkątne motywy dekoracyjne na szkle, powtarzające się w różnych wariacjach na obszarze całego dworca. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna. Windy
Windy łączące hol przy ul. Targowej na poziomie 0 z zachodnią halą kasową na poziomie -1. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna. Poczekalnia
Poczekalnia ozdobiona muralem autorstwa Katarzyny Boguckiej, absolwentki Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna, hala kasowa
Na podstawie wytycznych konserwatorskich wschodnia hala kasowa uzyskała wewnętrzne elewacje z odtworzonych fasad historycznego dworca. Pomysł na wkomponowanie starego budynku w nowy projekt wydaje się powtórzeniem idei centrum handlowo-rozrywkowego Bálna Budapest projektu Kasa Oosterhuisa. Fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna. Sytuacja
Sytuacja. Oznaczenia: 1 – Dworzec Łódź Fabryczna; 2 – EC1; 3 – park im. Stanisława Moniuszki
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna. Poziom 0
Rzut poziomu 0. Oznaczenia: 1 – hala wejścia zachodniego; 2 – przestrzeń publiczna
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna. Poziom -1
Rzut poziomu -1 (-8 m). Oznaczenia: 1 – hala dworca; 2 – kasy; 3 – dworzec autobusowy; 4 – poczekalnia; 5 – kawiarnia; 6 – pomieszczenie usługowe; 7 – pomieszczenie techniczne
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna. Poziom -2
Rzut poziomu -2 (-16,5 m). Oznaczenia: 1 – peron 1; 2 – peron 2; 3 – peron 3; 4 – peron 4; 5 – garaż; 6 – pomieszczenia techniczne
foto: Archiwum Architektury
Schemat konstrukcji dworca wraz z budynkami wieżowymi
Schemat konstrukcji dworca wraz z budynkami wieżowymi; il. dzięki uprzejmości GSBK
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna, przekrój A-A
Łódź Fabryczna, przekrój A-A
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna, przekrój B-B
Łódź Fabryczna, przekrój B-B
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna, przekrój C-C
Łódź Fabryczna, przekrój C-C
foto: Archiwum Architektury
Łódź Fabryczna. Detal łączenia barety z płytą denną
Detal łączenia barety z płytą denną. Oznaczenia: 1 – bareta; 2 – zbrojenie środkowe; 3 – zbrojenie przegłębienia; 4 – startery; 5 – zbrojenie górne płyty; 6 – zbrojenie dolne płyty; 7 – zbrojenie barety
foto: Archiwum Architektury
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...