Pomorska Kolej Metropolitarna
Pomorska Kolej Metropolitarna
Pomorska Kolej Metropolitalna to 18-kilometrowa linia między Gdańskiem Wrzeszczem i Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy, dalej łączy się z istniejącym szlakiem kolejowym Gdynia – Kościerzyna; widok przystanku Gdańsk Niedźwiednik z lotu ptaka; fot. dzięki uprzejmości firmy Budimex
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Stacja Gdańsk Strzyża z lotu ptaka; fot. dzięku przejmości PKM S.A.
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Mapa przebiegu kolei. Oznaczenia stacji: 1 – stacja Gdańsk Strzyża; 2 – stacja Gdańsk Niedźwiednik; 3 – stacja Gdańsk Brętowo; 4 – stacja Gdańsk Jasień; 5 – stacja Gdańsk Kiełpinek; 6 – stacja Gdańsk Matarnia; 7 – stacja Gdańsk Port Lotniczy; 8 – stacja Gdańsk Rębiechowo
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Przystanek Gdańsk Strzyża stanowi węzeł integracyjny z linią tramwajową w ciągu ul. Wita Stwosza. Wiadukt nad ulicą nawiązuje stylistycznie do konstrukcji mostowej zrealizowanej na początku XX wieku i zburzonej w związku z realizacją Pomorskiej Kolei Metropolitalnej; fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Peron z oznakowaniami dla niewidomych. Ze względu na realizację linii na estakadzie, zastosowano tory bezpodsypkowe; fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Wnętrze wiaty. Pochwyty na różnych wysokościach będące wynikiem rozwiązań narzuconych dyrektywą unijną TSI PRM w zakresie obowiązku stosowania projektowania uniwersalnego; fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Rzut peronu stacji Gdańsk Strzyża
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Przekrój A-A prze stację Gdańsk Strzyża
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Przystanek Gdańsk Niedźwiednik powiązany jest z wiaduktem nad ulicą Słowackiego; fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Przystanek stanowi przykład całościowego rozwiązania kompozycyjnego linii PKM w zakresie architektury krajobrazu i komponowania zieleni; fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Plac przed wejściem na przystanek, po prawej lokal komercyjny zlokalizowany pod estakadą; fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Rzut peronu stacji Niedźwiednik
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Przekrój podłużny B-B
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Przekrój poprzeczny C-C
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Pierwszy w Polsce zintegrowany przystanek kolejowo-tramwajowy Gdańsk Brętowo, dzięki któremu pasażerowie na jednym peronie mogą przesiąść się z pociągu na tramwaj; fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Kompozycja perforacji na czerwonej wiacie, będąca wynikiem międzynarodowego konkursu plastycznego. Z boku widoczne zniszczenia nasypu w wyniku ulewy stulecia; fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Fragment perforacji „Czerwona wstążka” autorstwa gdańskiej artystki Anny Waligórskiej; fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Rzut peronu stacji Brętowo
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Przekrój poprzeczny D-D
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Przystanek Gdańsk Jasień komunikujący nowe osiedla mieszkaniowe z centrum miasta; fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Na pierwszym planie perony z wiatami, w głębi tereny przeznaczone pod nową zabudowę mieszkaniową i przestrzeń rekreacyjną w miejscu dawnego poligonu wojskowego; fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Detal przystanku; fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Rzut peronu stacji Jasień
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Przekrój podłużny E-E
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Przekroj poprzeczny F-F
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Główne wejście na piąty przystanek – Gdańsk Kiełpinek; fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
05-Kielpinek_015MC (Copy)
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Przystanek zrealizowany został w miejscu historycznej stacji kolejowej na trasie Kolei Kokoszkowskiej; fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Rzut peronu stacji Kiełpinek
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Przekrój poprzeczny G-G
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Przekrój podłużny H-H
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Szósty przystanek Gdańsk Matarnia powiązany jest z wiaduktem ul. Budowlanych i parkingiem zrealizowanym w systemie Park&Rail fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Stacja zlokalizowana jest na przecięciu z ulicami w celu ograniczenia do minimum dystansów pomiędzy wszystkimi przystankami komunikacji miejskiej; fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Szósty przystanek Gdańsk Matarnia powiązany jest z wiaduktem ul. Budowlanych i parkingiem zrealizowanym w systemie Park&Rail fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Rzut peronu stacji Matarnia
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Przekrój podłużny I-I
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Przystanek Gdańsk Port Lotniczy zintegrowano funkcjonalnie i architektonicznie z bryłą Terminalu Lotniczego im. Lecha Wałęsy; fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Wejście z poziomu placu przed terminalem lotniczym; fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Typowe rozwiązanie peronów stosowane na przystankach metra i kolei na całym świecie; fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Rzut antresoli stacji Port Lotniczy
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Przekrój J-J
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Przystanek Gdańsk Rębiechowo powiązano z rozległym parkingiem, zrealizowanym w systemie Park&Rail, obsługującym strefę podmiejską Trójmiasta; fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Przystanek Gdańsk Rębiechowo powiązano z rozległym parkingiem, zrealizowanym w systemie Park&Rail, obsługującym strefę podmiejską Trójmiasta; fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Kładka na przystanku; fot. Marcin Czechowicz
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Rzut peronu stacji Rębiechowo
foto: Archiwum Architektury
Pomorska Kolej Metropolitarna
Przekrój K-K
foto: Archiwum Architektury
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...