Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Stacja metra Nowy Świat-Uniwersytet

Stacja metra Nowy Świat-Uniwersytet

Źródło: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Stacja metra Bemowo

Stacja metra Bemowo

Otwarta 30 czerwca 2022 r. Zlokalizowana pod ul. Górczewską w pobliżu jej skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich. Stację zaprojektowało konsorcjum biur Metroprojekt i AMC Andrzej M. Chołdzyński. Obecnie jest to pierwsza stacja linii M2, ale docelowo będzie stacją numer 4 (linię zaczęto budować od środka). Stacja ma ściany zatorowe ze stali kortenowskiej, która wraz z upływem czasu będzie stopniowo przybierać rdzawą barwę, co jest celowym efektem. Następną stacją jest Ulrychów.

Źródło: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Stacja metra Ulrychów

Stacja metra Ulrychów

Otwarta 30 czerwca 2022 r. Zlokalizowana pod ul. Górczewską w pobliżu centrum handlowego Wola Park. Stację zaprojektowało konsorcjum biur Metroprojekt i AMC Andrzej M. Chołdzyński. Stacja ma bardzo podobny wystrój do stacji Bemowo, jednak różni się detalami (m.in. układ kasetonów na suficie). Następna stacja to Księcia Janusza.

Źródło: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Stacja metra Księcia Janusza

Stacja metra Księcia Janusza

Otwarta 4 kwietnia 2020 r. Zlokalizowana przy skrzyżowaniu ul. Górczewskiej i Księcia Janusza. Stację zaprojektowało biuro projektów „Metroprojekt”. To jedna z zaledwie kilku w warszawskim metrze stacji z dekoracyjnymi neonami. Zielony kolor stacji nawiązuje do pobliskich parków. Następna stacja to Młynów.

Źródło: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Stacja metra Młynów

Stacja metra Młynów

Otwarta 4 kwietnia 2020 r. Zlokalizowana pod ul. Górczewską w pobliżu centrum handlowego Wola Park. Stację zaprojektowało biuro projektów „Metroprojekt”. To jedna z zaledwie kilku w warszawskim metrze stacji z dekoracyjnymi neonami. Niebieski neon i koliste motywy dekoracyjne to nawiązania do wody i bąbelków powietrza, które mają kojarzyć się z pobliską pływalnią na Moczydle. Następna stacja to Płocka.

Źródło: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Stacja metra Płocka

Stacja metra Płocka

Otwarta 4 kwietnia 2020 r. Zlokalizowana w pobliżu skrzyżowania ul. Wolskiej z Płocką. Stację zaprojektowało biuro projektów „Metroprojekt”. To jedna z kilku w warszawskim metrze stacji z dekoracyjnymi neonami. Wystrój stacji nawiązuje do układów scalonych, co ma nawiązywać do przemysłowej przeszłości tej części miasta (m.in. zakładów produkujących elektronikę). W podłodze stacji wyeksponowane są repliki kości prehistorycznego słonia leśnego, które znaleziono tu podczas budowy. Następna stacja to Rondo Daszyńskiego.

Źródło: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Stacja metra Rondo Daszyńskiego

Stacja metra Rondo Daszyńskiego

Otwarta 8 marca 2015 r. Zlokalizowana pod ul. Prostą, na zachód od Ronda Daszyńskiego. Projektantem generalnym stacji jest Andrzej Chołdzyński, zaś autorem opracowania graficznego jest Wojciech Fangor. To jedna ze stacji centralnego odcinka 2. linii metra, który powstał jako pierwszy i wyróżnia się podobnym wyglądem wszystkich przystanków. Następna stacja to Rondo ONZ.

Źródło: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Stacja metra Rondo ONZ

Stacja metra Rondo ONZ

Otwarta 8 marca 2015 r. Zlokalizowana pod rondem ONZ. Projektantem generalnym stacji jest Andrzej Chołdzyński, zaś autorem opracowania graficznego jest Wojciech Fangor. To jedna ze stacji centralnego odcinka 2. linii metra, wyróżniających się m.in. charakterystycznymi wejściami z daszkami w kształcie litery M. Stacja utrzymana jest w białej kolorystyce. Następna stacja to Świętokrzyska.

Źródło: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Stacja metra Świętokrzyska

Stacja metra Świętokrzyska

Otwarta 8 marca 2015 r. Zlokalizowana pod skrzyżowaniem ul. Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej. Projektantem generalnym stacji jest Andrzej Chołdzyński, zaś autorem opracowania graficznego jest Wojciech Fangor. To obecnie jedyna w całej sieci warszawskiego metra stacja przesiadkowa (na linię M1). Stacja linii M2 jest położona pod stacją M1. Następna stacja to Nowy Świat-Uniwersytet.

Źródło: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Stacja metra Nowy Świat-Uniwersytet

Stacja metra Nowy Świat-Uniwersytet

Otwarta 8 marca 2015 r. Zlokalizowana pod ul. Świętokrzyską między jej skrzyżowaniami z ul. Nowy Świat i Czackiego. Projektantem generalnym stacji jest Andrzej Chołdzyński, zaś autorem opracowania graficznego jest Wojciech Fangor. To najgłębiej położona stacja w całej sieci warszawskiego metra, leżąca 23 m pod powierzchnią gruntu. Następna stacja to Centrum Nauki Kopernik.

Źródło: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Stacja metra Centrum Nauki Kopernik

Stacja metra Centrum Nauki Kopernik

Otwarta 8 marca 2015 r. Zlokalizowana pod bulwarami wiślanymi i tunelem Wisłostrady, niedaleko skrzyżowania ul. Tamka oraz Wybrzeże Kościuszkowskie. Projektantem generalnym stacji jest Andrzej Chołdzyński, zaś autorem opracowania graficznego jest Wojciech Fangor. To ostatnia stacja M2 położona po lewej stronie Wisły – później tunel schodzi pod dno Wisły. Podczas budowy w 2012 r. doszło tu do zalania wykopu pod stację, co opóźniło prace nad linią o wiele miesięcy. Następna stacja to Stadion Narodowy.

Źródło: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Stacja metra Stadion Narodowy

Stacja metra Stadion Narodowy

Otwarta 8 marca 2015 r. Zlokalizowana pod ul. Sokolą, w pobliżu skrzyżowania z ul. Zamoyskiego. Projektantem generalnym stacji jest Andrzej Chołdzyński, zaś autorem opracowania graficznego jest Wojciech Fangor. To pierwsza stacja M2 po prawej stronie Wisły i zarazem jedyna stacja z dwoma peronami – drugi ma w przyszłości stanowić początek 3. linii metra. Stadion stanie się wówczas stacją przesiadkową. Następna stacja to Dworzec Wileński.

Źródło: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Stacja metra Dworzec Wileński

Stacja metra Dworzec Wileński

Otwarta 8 marca 2015 r. Zlokalizowana pod ul. Targową między ul. Białostocką i al. „Solidarności”. Projektantem generalnym stacji jest Andrzej Chołdzyński, zaś autorem opracowania graficznego jest Wojciech Fangor. To stacja krańcowa centralnego odcinka M2, z granatowym jako kolorem dominującym. Następna stacja to Szwedzka.

Źródło: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Stacja metra Szwedzka

Stacja metra Szwedzka

Otwarta 15 września 2019 r. Zlokalizowana pod ul. Strzelecką w pobliżu skrzyżowania z ul. Szwedzką. Za projekt stacji odpowiada spółka ILF Consulting Engineers Polska. To jedna z trzech minimalistycznych stacji metra na Pradze-Północ, utrzymanych w oszczędnej, szaro-czarnej kolorystyce. Następna stacja to Targówek Mieszkaniowy.

Źródło: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Stacja metra Targówek Mieszkaniowy

Stacja metra Targówek Mieszkaniowy

Otwarta 15 września 2019 r. Zlokalizowana przy skrzyżowaniu ul. Pratulińskiej z ul. Ossowskiego. Za projekt stacji odpowiada spółka ILF Consulting Engineers Polska. To jedna z trzech minimalistycznych stacji metra na Pradze-Północ, utrzymanych w oszczędnej, szaro-czarnej kolorystyce. Mimo położenia w środku osiedla jest to jedna z mniej popularnych stacji. Następna stacja to Trocka.

Źródło: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Stacja metra Trocka

Stacja metra Trocka

Otwarta 15 września 2019 r. Zlokalizowana przy skrzyżowaniu ul. Pratulińskiej z ul. Trocką. Za projekt stacji odpowiada spółka ILF Consulting Engineers Polska. To jedna z trzech minimalistycznych stacji metra na Pradze-Północ, utrzymanych w oszczędnej, szaro-czarnej kolorystyce. Stacja stanowi spory lokalny węzeł przesiadkowy (przesiadki z autobusów). Następna stacja to Zacisze.

Źródło: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Stacja metra Zacisze

Stacja metra Zacisze

Otwarta 18 września 2022 r. Zlokalizowana pod ul. Figara, nieopodal skrzyżowania z ul. Codzienną, Spójni i Rolanda. Za projekt stacji odpowiada spółka ILF Consulting Engineers Polska. Stacja jest zlokalizowana nietypowo – na osiedlu domów jednorodzinnych, co wynika z położenia osiedla między dwoma dużymi blokowiskami. Z tego powodu obsługuje najmniejszą liczbę pasażerów w całej sieci. Następna stacja to Kondratowicza.

Źródło: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Stacja metra Kondratowicza

Stacja metra Kondratowicza

Otwarta 18 września 2022 r. Zlokalizowana pod ul. Kondratowicza, między skrzyżowaniami z ul. Malborską i 20 Dywizji Piechoty WP a ul. św. Wincentego. Za projekt stacji odpowiada spółka ILF Consulting Engineers Polska. To ważna stacja przesiadkowa dla pasażerów autobusów, a w przyszłości także tramwaju na Zieloną Białołękę. Z uwagi na duży ruch stację wyposażono w dwa ruchome chodniki – jedyne w warszawskim metrze. Następna stacja to Bródno.

Źródło: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Magnifying Glass Plus Powiększ zdjęcie
Stacja metra Bródno

Stacja metra Bródno

Otwarta 18 września 2022 r. Zlokalizowana pod ul. Kondratowicza, w pobliżu skrzyżowania z ul. Bazyliańską i Rembielińską. Za projekt stacji odpowiada spółka ILF Consulting Engineers Polska. To ostatnia stacja M2, choć w przyszłości planowane jest wydłużenie linii na Żerań i dalej przez Wisłę do stacji Marymont na M1. Bródno jest największą powierzchniowo stacją w całym warszawskim metrze, gdyż znajduje się tu ogromna komora z torami odstawczymi, gdzie pociągi są odstawiane po zakończeniu kursowania.

Źródło: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń

Stacja metra Bemowo

Otwarta 30 czerwca 2022 r. Zlokalizowana pod ul. Górczewską w pobliżu jej skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich. Stację zaprojektowało konsorcjum biur Metroprojekt i AMC Andrzej M. Chołdzyński. Obecnie jest to pierwsza stacja linii M2, ale docelowo będzie stacją numer 4 (linię zaczęto budować od środka). Stacja ma ściany zatorowe ze stali kortenowskiej, która wraz z upływem czasu będzie stopniowo przybierać rdzawą barwę, co jest celowym efektem. Następną stacją jest Ulrychów.

Źródło: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Rozwiń
Powrót
Stacja metra Nowy Świat-Uniwersytet
Stacja metra Bemowo
Stacja metra Ulrychów
Stacja metra Księcia Janusza
Stacja metra Młynów
Stacja metra Płocka
Stacja metra Rondo Daszyńskiego
Stacja metra Rondo ONZ
Stacja metra Świętokrzyska
Stacja metra Nowy Świat-Uniwersytet
Stacja metra Centrum Nauki Kopernik
Stacja metra Stadion Narodowy
Stacja metra Dworzec Wileński
Stacja metra Szwedzka
Stacja metra Targówek Mieszkaniowy
Stacja metra Trocka
Stacja metra Zacisze
Stacja metra Kondratowicza
Stacja metra Bródno
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...
powiększone zdjęcie
email