Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Budynek Teatru Narodowego zlokalizowano w zachodniej części miasta Taichung, jednego z ważniejszych węzłów komunikacyjnych zachodniego Tajwanu. To pierwsze na szczeblu krajowym tak duże centrum widowiskowe na wyspie; fot. ©Toyo Ito & Associates, Architects
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Widok od strony północnej; fot. ©Toyo Ito & Associates, Architects
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Elewacja południowo-wschodnia; fot. ©Toyo Ito & Associates, Architects
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Przy zachodniej części budynku architekci zaprojektowali odkryty amfiteatr; fot. ©Toyo Ito & Associates, Architects
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Na dachu budynku zlokalizowano dostępny dla odwiedzających taras oraz przestrzeń, na której mogą odbywać się różnego rodzaju wydarzenia; fot. ©National Taichung Theater
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Widok z jednego z tarasów na południowo-wschodnią część miasta Taichung; fot. ©Iwan Baan
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
W obiekcie oprócz trzech sal teatralnych zlokalizowano także przestrzenie ekspozycyjne; fot. ©Toyo Ito & Associates, Architects
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Wysokie na trzy kondygnacje foyer doświetlono świetlikiem; fot. ©Toyo Ito & Associates, Architects
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Największa sala teatralna jest w stanie pomieścić ponad 2000 osób; fot. ©National Taichung Theater
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Największa sala teatralna jest w stanie pomieścić ponad 2000 osób; fot. ©National Taichung Theater
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
We wnętrzach zastosowano jasną kolorystykę, jedynie główną salę teatralna oraz detale w foyer i przestrzeniach komunikacyjnych utrzymano w odcieniach czerwieni; fot. ©Toyo Ito & Associates, Architects
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Sala teatralna w trakcie budowy; fot. ©Toyo Ito & Associates, Architects
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Naturalne światło do przestrzeni wspólnych doprowadzono za pomocą wielkogabarytowych świetlików; fot. ©Toyo Ito & Associates, Architects
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Schemat kształtowania katenoidalnych elementów konstrukcyjnych. Ich geometrię określano za pomocą algorytmów, które drogą kolejnych iteracji generowały ich kształt, począwszy od bardzo schematycznego, do dokładnego, w oparciu o trzy podstawowe zestawy danych: krzywą wewnętrzną, krawędzie zewnętrzne oraz schematyczny model bryłowy
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Katenoidalne elementy konstrukcyjne zbudowano z około 29 000 stalowych, płaskich kratownic, na których rozpięto gęste zbrojenie; fot. ©Toyo Ito & Associates, Architects
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Katenoidalne elementy konstrukcyjne zbudowano z około 29 000 stalowych, płaskich kratownic, na których rozpięto gęste zbrojenie; fot. ©Toyo Ito & Associates, Architects
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Naturalne światło do przestrzeni wspólnych doprowadzono za pomocą wielkogabarytowych świetlików; fot. ©Kai Nakamura
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Naturalne światło do przestrzeni wspólnych doprowadzono za pomocą wielkogabarytowych świetlików; fot. ©Kai Nakamura
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Wysokie na trzy kondygnacje foyer doświetlono świetlikiem; fot. ©Kai Nakamura
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Sytuacja. Oznaczenia: 1 – teatr
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Rzut parteru. Oznaczenia: 1 – wejście; 2 – informacja; 3 – hol; 4 – kasa; 5 – galeria; 6 – kwiaciarnia; 7 – amfiteatr; 8 – sklep; 9 – kawiarnia; 10 – księgarnia; 11 – restauracja; 12 – taras; 13 – teatr kameralny (Play House); 14 – zaplecze kuchenne; 15 – biuro; 16 – sala spotkań; 17 – Teatr Wielki; 18 – scena główna; 19 – strefa załadunku; 20 – magazyn; 21 – garderoba (Teatr Wielki); 22 – foyer; 23 – garderoba (Play House); 24 – teatr kameralny (Black Box); 25 – parking; 26 – przestrzeń warsztatowa; 27 – sala prób; 28 – przestrzeń eventowa; 29 – kulisy
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Rzut poziomu +5. Oznaczenia: 1 – wejście; 2 – informacja; 3 – hol; 4 – kasa; 5 – galeria; 6 – kwiaciarnia; 7 – amfiteatr; 8 – sklep; 9 – kawiarnia; 10 – księgarnia; 11 – restauracja; 12 – taras; 13 – teatr kameralny (Play House); 14 – zaplecze kuchenne; 15 – biuro; 16 – sala spotkań; 17 – Teatr Wielki; 18 – scena główna; 19 – strefa załadunku; 20 – magazyn; 21 – garderoba (Teatr Wielki); 22 – foyer; 23 – garderoba (Play House); 24 – teatr kameralny (Black Box); 25 – parking; 26 – przestrzeń warsztatowa; 27 – sala prób; 28 – przestrzeń eventowa; 29 – kulisy
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Przekrój A-A. Oznaczenia: 1 – wejście; 2 – informacja; 3 – hol; 4 – kasa; 5 – galeria; 6 – kwiaciarnia; 7 – amfiteatr; 8 – sklep; 9 – kawiarnia; 10 – księgarnia; 11 – restauracja; 12 – taras; 13 – teatr kameralny (Play House); 14 – zaplecze kuchenne; 15 – biuro; 16 – sala spotkań; 17 – Teatr Wielki; 18 – scena główna; 19 – strefa załadunku; 20 – magazyn; 21 – garderoba (Teatr Wielki); 22 – foyer; 23 – garderoba (Play House); 24 – teatr kameralny (Black Box); 25 – parking; 26 – przestrzeń warsztatowa; 27 – sala prób; 28 – przestrzeń eventowa; 29 – kulisy
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Przekrój B-B. Oznaczenia: 1 – wejście; 2 – informacja; 3 – hol; 4 – kasa; 5 – galeria; 6 – kwiaciarnia; 7 – amfiteatr; 8 – sklep; 9 – kawiarnia; 10 – księgarnia; 11 – restauracja; 12 – taras; 13 – teatr kameralny (Play House); 14 – zaplecze kuchenne; 15 – biuro; 16 – sala spotkań; 17 – Teatr Wielki; 18 – scena główna; 19 – strefa załadunku; 20 – magazyn; 21 – garderoba (Teatr Wielki); 22 – foyer; 23 – garderoba (Play House); 24 – teatr kameralny (Black Box); 25 – parking; 26 – przestrzeń warsztatowa; 27 – sala prób; 28 – przestrzeń eventowa; 29 – kulisy
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Schemat funkcjonalny: a) sala na 2007 miejsc; b) sala na 800 miejsc; c) sala na 200 miejsc
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Schematyczny model bryłowy katenoidy. Oznaczenia: 1 – dwusieczna; 2 – punkt przecięcia krzywej wewnętrznej i dwusiecznej; 3 – krzywa zewnętrzna (powierzchnia kratownic tworzących ściany); 4 – krzywa wewnętrzna 5 – linia przekroju przez schematyczny model bryłowy katenoidy; 6 – punkt środkowy na linii przekrojowej przez schematyczny model bryłowy; 7 – siatka równoległych linii wyprowadzonych z punktu środkowego w rozstawie 20 cm, prostopadłych do odpowiedniej linii przekrojowej schematycznego modelu bryłowego; 8 – pierwsze linie prowadzące, równoległe do płaszczyzny elewacji zlokalizowano 10 cm od jej strony wewnętrznej; 9 – odstęp w miejscu zmiany kierunku linii prowadzących (zachowano minimalny odstęp 10 cm i maksymalny 40 cm). W polach narożnych lub w polach pomiędzy zespołami linii równoległych te prowadzące rysowano radialnie
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Schematyczny model bryłowy katenoidy. Oznaczenia: 1 – dwusieczna; 2 – punkt przecięcia krzywej wewnętrznej i dwusiecznej; 3 – krzywa zewnętrzna (powierzchnia kratownic tworzących ściany); 4 – krzywa wewnętrzna 5 – linia przekroju przez schematyczny model bryłowy katenoidy; 6 – punkt środkowy na linii przekrojowej przez schematyczny model bryłowy; 7 – siatka równoległych linii wyprowadzonych z punktu środkowego w rozstawie 20 cm, prostopadłych do odpowiedniej linii przekrojowej schematycznego modelu bryłowego; 8 – pierwsze linie prowadzące, równoległe do płaszczyzny elewacji zlokalizowano 10 cm od jej strony wewnętrznej; 9 – odstęp w miejscu zmiany kierunku linii prowadzących (zachowano minimalny odstęp 10 cm i maksymalny 40 cm). W polach narożnych lub w polach pomiędzy zespołami linii równoległych te prowadzące rysowano radialnie
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Schematyczny model bryłowy katenoidy
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Schematyczny model bryłowy katenoidy
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Schematyczny model bryłowy katenoidy
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Schematyczny model bryłowy katenoidy
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Wewnętrzna, wielokrzywiznowa ściana: a) detal; b) przekrój. Oznaczenia: 1 – stalowa, płaska kratownica; 2 – zbrojenie
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Wewnętrzna, wielokrzywiznowa ściana: a) detal; b) przekrój. Oznaczenia: 1 – stalowa, płaska kratownica; 2 – zbrojenie
foto: Archiwum Architektury
Teatr Narodowy w Taichung na Tajwanie
Katenoidalne elementy konstrukcyjne zbudowano z około 29 000 stalowych, płaskich kratownic, na których rozpięto gęste zbrojenie
foto: Archiwum Architektury
Zamknij reklamę za s.
X
Zamknij reklamę
...