Dwupiętrowa część biurowo-administracyjna ma dach w formie wznoszącej się rampy, który płynnie przechodzi w kulminację kompozycji obiektu – bryłę wieży. Fot. Jakub Certowicz
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Wieża kontroli lotów
Konsekwencja projektowa widoczna jest także w małej architekturze. Nawet wolno stojący śmietnik ma obudowę z surowego betonu i dynamicznie wygiętej siatki. Fot. Jakub Certowicz
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Wieża kontroli lotów
Siatka cięto-ciągniona mocowana na podkonstrukcji stalowej opakowuje wieżę, która bez niej byłaby nieproporcjonalnie smukłym trzonem z nasadzonym nań ciężkim kubikiem. Fot. Jakub Certowicz
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Wieża kontroli lotów
W przeszklonym boksie znajdują się przestrzenie, gdzie kontrolerzy lotów mogą wypocząć. Fot. Jakub Certowicz
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Wieża kontroli lotów
Wejście główne do budynku umieszczono w najniższej części „połamanej” bryły, która znajduje się najbliżej bramy wjazdowej. Fot. Jakub Certowicz
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Wieża kontroli lotów
Pokryta siatką bryła przecięta została horyzontalnym pasem okien pokoi biurowych. Zastosowane w nich niestandardowe wymiary szyb dają panoramiczne otwarcia pomieszczeń na otoczenie. Fot. Jakub Certowicz
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Wieża kontroli lotów
Siatka cięto-ciągniona pokrywająca wieżę nad pasem przeszklenia pomieszczenia kontroli lotów tworzy rodzaj okapu ocieniającego panoramiczne okna, a wystając ponad dach, skrywa znajdujące się tam urządzenia nadawczoodbiorcze. Fot. Jakub Certowicz
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Wieża kontroli lotów
Wysoki hol wejściowy ma ściany i strop z betonu architektonicznego zestawione z wyeksponowaną stalową konstrukcją podciągu. Fot. Jakub Certowicz
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Wieża kontroli lotów
Szerokie schody prowadzą z holu wejściowego na piętro biurowe. Fot. Jakub Certowicz
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Wieża kontroli lotów
W korytarzu na piętrze dominuje surowość betonu architektonicznego oraz siatki cięto-ciągnionej obudowującej sufit podwieszany. Jedna ze ścian odchylona jest od pionu o 4,5 stopnia. Fot. Jakub Certowicz
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Wieża kontroli lotów
Klatka schodowa w wieży ma balustrady wykonane z siatki ciętociągnionej podobnej do tej, jaką zastosowano na elewacji, tylko o drobniejszych oczkach. Ozdobą surowego wnętrza są odciśnięte w betonie numery kolejnych kondygnacji. Fot. Jakub Certowicz
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Wieża kontroli lotów
Pomieszczenie kontroli lotów znajdujące się na szczycie wieży ma olbrzymie okna umieszczone po obwodzie. Nachylone na zewnątrz pozwalają lepiej obserwować płytę lotniska. Fot. Jakub Certowicz
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Wieża kontroli lotów
Sytuacja
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Wieża kontroli lotów
Wieża, rzut parteru
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Wieża kontroli lotów
Wieża, rzut poziomu +5
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Wieża kontroli lotów
Wieża, rzut dachu
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Wieża kontroli lotów
Wieża, przekrój cc
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Wieża kontroli lotów
Wieża, przekrój bb
Źródło: Archiwum serwisu
Rozwiń
Wieża kontroli lotów
Dwupiętrowa część biurowo-administracyjna ma dach w formie wznoszącej się rampy, który płynnie przechodzi w kulminację kompozycji obiektu – bryłę wieży. Fot. Jakub Certowicz