Miastoszpeciciel: Okrąglak w Olsztynie zwycięzcą konkursu na najbardziej szpecący nośnik reklamowy

i

Autor: Archiwum Architektury Miastoszpeciciel: Okrąglak w Olsztynie zwycięzcą konkursu na najbardziej szpecący nośnik reklamowy

Miastoszpeciciel - wyniki konkursu. Potwory w miejskiej przestrzeni

2013-06-11 15:31

Konkurs Stowarzyszenia Miasto Moje, a w Nim został zakończony. Internauci wybrali najbardziej rażące przykłady oszpecenia miejskiej przestrzeni nośnikami reklamowymi; niechlubny tytuł pierwszego polskiego Miastoszpeciciela otrzymał olsztyński Okrąglak

Miastoszpeciciel: Okrąglak w Olsztynie zwycięzcą konkursu na najbardziej szpecący nośnik reklamowy

i

Autor: Archiwum Architektury Miastoszpeciciel: Okrąglak w Olsztynie zwycięzcą konkursu na najbardziej szpecący nośnik reklamowy

MiastoszpeciecielBudynek, znajdujący się na skrzyżowaniu ul. Pieniężnego i al. Piłsudskiego w Olsztynie zdegradowany został do roli nośnika reklamowego; spod banerów, wielkoformatowych reklam, afiszy i ogłoszeń tylko miejscami wyglądają fragmenty elewacji. Konkurencja nie śpi – sąsiednie budynki śmiało mogłyby również zostać zgłoszone do konkursu. Kraków także w rankinguPierwsze wyróżnienie  jury konkursu - Grzegorz Buczek, Piotr Sarzyński, Aleksandra Stępień, Bogna Świątkowska  - przyznało hotelowi Forum w Krakowie. Gigantyczna reklama, pokrywająca całą elewację obiektu, widoczna jest doskonale z najbardziej reprezentacyjnych części miasta. Nie bez wpływu na decyzję jury pozostało ukrycie  gmachu hotelu Forum, zasługującego na uwagę przykładu architektury współczesnej.Wyróżnienie dla ZakopanegoWśród miast najczęściej krytykowanych za reklamowy chaos od lat wysoką pozycję zajmuje Zakopane. Tatrzańskiej stolicy nie mogło zabraknąć w rankingu na polskiego Miastoszpeciciela. Zakopane otrzymało II wyróżnienie za nową szatę Willi Poraj na Krupówkach. Budynek, wzniesiony w 1887 roku według projektu Fryderyka Kallaya, nawiązuje do modnej w tym okresie drewnianej architektury szwajcarskiej. Obecnie część drewnianej elewacji pokryły reklamy sklepu obuwniczego. Jury w uzasadnieniu uznało stan willi za przykład niszczenia zabytkowej, charakterystycznej architektury regionu oraz bezmyślne wkraczanie reklamy w obszar dziedzictwa kulturowegoPrzydrożne reklamyGórskie Kluszkowice otrzymały specjalne wyróżnienie pozaregulaminowe za przydrożne reklamy, zasłaniające widok na góry i sąsiadujące z rzeźbami Władysława Hasiora. Internauci podczas głosowania na profilu „Miastoszpeciciela” na Facebooku wyłonili pierwszą dziesiątkę najbardziej szpecących reklam w Polsce, spośród których jury wybrało pierwszego polskiego Miastoszpeciciela. Już za kilka dni przedstawiciele organizatora konkursu spróbują wręczyć statuetkę właścicielowi zwycięskiego nośnika reklamowego.Zwycięskie prace miały mocną konkurencję... W pierwszej edycji konkursu  internauci nadesłali sześćdziesiąt dziewięć zgłoszeń. W kolejnych odsłonach przedsięwzięcia będzie ich zapewne więcej, przykładów na pewno nie zabraknie, na uwagę zasługuje zarówno Warszawa z przedmieściami, jak i mniejsze miasta i miasteczka w całej Polsce. Czytaj więcej o konkursieMiasto Moje, a w Nim planuje zorganizowanie jeszcze w 2013 roku poszukiwań pozytywnego wzoru – Miastoupiększacza. Nagrodę w konkursie otrzyma organizator  skutecznych działań dna rzecz naprawy jakości wizualnej polskich miast.