Współczesna architektura Wielkiej Brytanii: Uniwersytet w Coventry
Nowoczesny gmach Wydziału Inżynierii i Informatyki (Faculty of Engineering and Computing) Uniwersytetu w Coventry zaprojektowali architekci z Arup Associates. Na uwagę zasługuje efektowna elewacja budynku.

W mieście leżącym w centralnej Anglii, niemal w całości zburzonym podczas nalotów w II wojnie światowej, po których pozostały tylko ruiny katedry św. Michała, widać jak na dłoni rozwój nowoczesnej architektury. Coventry jest jednym z ważniejszych ośrodków badawczych, technicznych i biznesowych Wielkiej Brytanii – a odzwierciedleniem tego stanu rzeczy jest współczesna architektura miasta.
Wydział Inżynierii i Informatyki składa się z dwóch budynków w kształcie litery „L”, rozdzielonych kwadratowym dziedzińcem. Mniejszy z budynków, Nature Block ma 4 piętra. Nazwa gmachu nawiązuje do dachu pokrytego darnią i lekkiej konstrukcji. Siedmiopiętrowy Science Block wyróżnia się skomplikowaną bryłą i fasadą z anodowanego aluminium. Gmachy łączy szklane atrium.
Zdaniem projektantów, kluczową częścią projektu jest elewacja Science Block. Fasadę tworzy złożona struktura sześciokątnych paneli. Elewacja o powierzchni niemal 3200 m2 składa się z ok. 2400 paneli. Projekt przewidywał ułożenie sześciokątów w różnych płaszczyznach, co nadało bryle przestrzenności. Forma obiektu, z mozaiką powierzchni przezroczystych i matowych, fasetami osłon otaczających okna, przypomina o roli wydziału kształcącego przyszłych projektantów. Gmach wydziału ma być odbiciem wiedzy, którą na wykładach zdobywają studenci; przyszli inżynierowie sami będą mogli obserwować oddziaływanie czasu na wybrane materiały. Studenci mogą też na bieżąco śledzić informacje o funkcjonowaniu budynku. Na specjalnych ekranach prezentowane są dane o wydajności umieszczonych na dachu baterii słonecznych i boilerów zasilanych biomasą i gazem ziemnym.
Wyposażenie warsztatów i laboratoriów zainteresowałoby niewątpliwie nie tylko studentów kierunków technicznych: symulatory lotu, komora klimatyczna i tunel aerodynamiczny, w który inwestowała jedna ze stajni F1 to tylko niektóre przyrządy dostępne dla młodzieży.