Architektura MuratorStudenciKoło naukowe ANALOG na Politechnice Łódzkiej

Koło naukowe ANALOG na Politechnice Łódzkiej

Koło naukowe ANALOG działa w Instytucie Architektury i Urbanistyki Politechniki Łódzkiej od ponad pół dekady. Zrzesza studentów architektury pasjonujących się fotografią, szczególnie analogową.

Koło Naukowe Analog
Członkowie KN Analog na Sympozjum Kół Naukowych, fot. Marta Ogłuszka

Koło naukowe ANALOG działa w Instytucie Architektury i Urbanistyki Politechniki Łódzkiej od ponad pół dekady. W ciemni, która dawniej służyła studentom podczas zajęć fotografii, działamy wokół tradycyjnych technik fotograficznych. Podstawą są filmy czarno-białe, które sami wywołujemy, a potem powiększamy na odbitkach. Przez ostatnie lata korzystaliśmy z różnych formatów aparatów i choć najpopularniejsze pozostają lustrzanki małoobrazkowe, zdarza nam się pracować również na średnim, czy wielkim formacie. Pracowaliśmy także ze szklanymi negatywami, cyjanotypią oraz tworzyliśmy fotomontaże pod powiększalnikiem.

Co roku bierzemy udział w Międzynarodowym Dniu Fotografii Otworkowej, gdzie prezentujemy nasze zdjęcia z samodzielnie wykonanego aparatu, tzw. camery obscury. Często wybieramy tu technikę zwaną solarygrafią, gdzie dzięki wielomiesięcznemu naświetlaniu, na papierze fotograficznym wypala się ścieżka ruchu Słońca. Fotografie otworkowe, ale też pozostałe prezentujemy na wystawach na terenie Politechniki Łódzkiej. W wolnym czasie korzystamy również z atelier fotograficznego, gdzie spotykamy się na sesje zdjęciowe. Choć przez ostatnie semestry musieliśmy zawiesić działalność przez zdalny tryb zajęć (nasze działania są bowiem nierozerwalnie związane z pracą w świetle czerwonych lamp ciemniowych), to z pewnością po pandemii wrócimy do pracy na uczelni ze zdwojoną siłą.

Liść Łódzki: modernizacja amfiteatru w parku Poniatowskiego w Łodzi Ideą projektu jest nawiązanie do tytułowego „liścia” zarówno pod względem formy, jak i funkcji. Nieestetyczne, stalowe biegi schodów mają zostać zastąpione organicznym zadaszeniem, które jednocześnie stanie się nową widownią i miejscem rekreacyjnym dla odwiedzających park. Prezentujemy projekt Krzysztofa Galanta z Wydziału Budownictwa, Architektury i Inżynierii Środowiska Politechniki Łódzkiej.
Inwentaryzacja architektoniczna obiektów murowanych Ćwiczenia obejmują zwykonanie dokumentacji inwentaryzacyjnej, która może być udostępniona różnym instytucjom, urzędom czy wykorzystywana w trakcie projektów semestralnych lub dyplomowych.
Projektowanie Architektoniczne w kontekście Śródmiejskim Wyróżnione prace w ramach zajęć z Projektowania Architektonicznego w Kontekście Śródmiejskim w Instytucie Architektury i Urbanistyki Politechniki Łódzkiej w roku akademickim 2020/21.
Zintegrowane podejście do projektowania – BIM w dydaktyce Umiejętność projektowania w BIM i tworzenia modelu informacji o budynku staje się istotnym elementem edukacji przyszłego adepta kierunku architektura. Kiedy dołączymy do tych osiągnięć umiejętność pracy w zespole i współdzielenia modeli między branżami, mamy profil absolwenta przygotowanego na złożone wyzwania w pracy zawodowej.
Plener rysunkowo-malarski jako subiektywne doświadczanie i zapis rzeczywistości Plener rysunkowo-malarski jest kolejnym etapem kształcenia ogólnoplastycznego. Praktyka plenerowa po pierwszym roku studiów zwiększa ogólną wrażliwość plastyczną studentów i wyostrza ich zmysł obserwacji.
Projekt szkoły podstawowej przyjaznej dzieciom – adaptacja terenów poprzemysłowych na centrum edukacyjne Jak architektura wpływa na nasze życie i czy może zdeterminować podejście do nauki? Odpowiedź na pytanie zawarta w projekcie eksperymentalnej szkoły zlokalizowanej na łódzkim Polesiu.