Architektura MuratorStudenciZajęcia on-line na Politechnice Łodzkiej: rozmowa z Aleksandrą Ołowską, nową ambasadorką „Architektury-murator”

Zajęcia on-line na Politechnice Łodzkiej: rozmowa z Aleksandrą Ołowską, nową ambasadorką „Architektury-murator”

Jestem pod ogromnym wrażeniem, jak szybko moja uczelnia zorganizowała się po uzyskaniu informacji o kwarantannie. Już po kilku dniach wszyscy zostaliśmy dodani do wszystkich przedmiotów na Politechnicznej Platformie Wikamp. To tutaj, w tzw. Webaulach, odbywają się wykłady. Do komunikacji na zajęciach używamy programu Microsoft Teams – o prowadzonej zdalnie nauce na Wydziale Architektury Politechniki Łodzkiej rozmawiamy ze studentką Aleksandrą Ołowską, nową ambasadorką „Architektury-murator”.

Zajęcia on-line na Politechnice Łodzkiej: rozmowa z Aleksandrą Oławską, nową ambasadorką „Architektury-murator”

Weronika Konior: W jaki sposób na Twojej uczelni prowadzone są korekty projektów?
Aleksandra Ołowska: Cały nasz kierunek został dodany do programu Microsoft Teams, gdzie odbywają się wszystkie zajęcia projektowe, seminaria, a także konsultacje dotyczące chociażby pracy dyplomowej. Dzięki tej platformie możemy bez problemu udostępnić prowadzącym swoje ekrany komputerów, żeby uzyskać korekty dotyczące projektów. Zajęcia prowadzone są w większości w trybie: prowadzący - grupa, ale mamy też możliwość kontaktowania się z profesorami indywidualnie. Jeśli chodzi o takie zajęcia jak na przykład rysunek, prowadzący przedstawiają studentom temat, jaki mają narysować, a w następnych tygodniach studenci przesyłają skany swoich prac, na które nanoszona jest korekta.

WK: Jak wygląda praca zespołowa?
AO: Z mojej perspektywy w góle nie uległa zmianie. Moja znajoma, z którą robię większość projektów w tym semestrze, musiała opuścić akademik, więc zaproponowałam jej i jej narzeczonemu, żeby zamieszkali ze mną.

WK: Czy uległa zmianie pora prowadzenia zajęć?
AO: Wszystkie zajęcia prowadzone są według planu akademickiego, nic pod tym względem się nie zmieniło. Mamy wszystkie wykłady, o stałych porach.

Zajęcia on-line na Politechnice Łodzkiej: rozmowa z Aleksandrą Oławską, nową ambasadorką „Architektury-murator”

WK: Jakie dostrzegasz plusy i minusy prowadzenia zajęć on-line?
AO:
Największym wyzwaniem była sama organizacja, zebranie wszystkich studentów, podział na grupy, a z naszej strony – wyszukanie wszystkich swoich prowadzących. Natomiast to, co podoba mi się najbardziej w zajęciach on-line to to, że korekty projektów są prowadzone na forum całej grupy. Na uczelni każdy zespół podchodzi indywidualnie do prowadzącego, teraz, w większości przypadków nie ma takiej możliwości. Dzięki temu wiemy, na jakim etapie są nasi koledzy, możemy kontrolować harmonogram zajęć, mamy możliwość posłuchania korekty innych zespołów.

WK: Czy podczas akcji #zostanwdomu łatwiej, czy trudniej zmobilizować się do pracy?
AO:
Moim zdaniem to kwestia bardzo indywidualna. Ja osobiście nie mam problemu z takim trybem studiów, jednak wiem, że niektórzy woleliby zmienić środowisko pracy. W domu wiele rzeczy może rozpraszać, szczególnie, gdy razem przebywają wszyscy członkowie rodziny. Jest to na pewno trudny okres, ale według mnie wszystko zależy od podejścia i nastawienia. Na Politechnice Łódzkiej prowadzący są zawsze bardzo dobrze przygotowani do zajęć, poświęcają nam mnóstwo czasu. Odważę się stwierdzić, że będąc w swoich domach, są bardziej swobodni, w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Przekazują nam mnóstwo ciekawych informacji, opowiadają anegdoty związane z pracą architekta, mogą na bieżaco zaglądać do książek, które mają na półkach.

Czytaj też: Dzień otwarty on-line na Politechnice Łódzkiej |

Aleksandra Ołowska – studentka II stopnia architektury na Politechnice Łódzkiej. Uczestniczka warsztatów z architektury parametrycznej oraz wielu konkursów architektonicznych. W okresie letniem instruktorka na obozach sportowych, na co dzień pracuje w biurze projektowym. Praca zawodowa pozwala jej udoskonalać umiejętności projektowe, a także daje możliwość kontaktu z inwestorem. Nieprzerwanie idąca pod prąd, od najmłodszych lat czynnie biorąca udział w życiu społecznym. Z chęcią podejmuje się nowych wyzwań. Czas wolny poświęca na odkrywanie architektury i kultury na całym świecie, od Skandynawii po Azję.

Zajęcia on-line na Politechnice Łodzkiej: rozmowa z Aleksandrą Oławską, nową ambasadorką „Architektury-murator”

Czytaj też: Tarcza antykryzysowa w architekturze: jak architekci oceniają pomoc w ramach tarczy antykryzysowej |

Zajęcia on-line na Politechnice Łodzkiej: rozmowa z Aleksandrą Oławską, nową ambasadorką „Architektury-murator”
Zajęcia on-line na Politechnice Wrocławskiej: rozmowa z Aleksandrą Szczębarą, nową ambasadorką „Architektury-murator” Na wykład on-line można „pójść” w piżamie i z kubkiem kawy. Aby zachować jak najlepszą jakość transmisji, sami wykładowcy proponują, aby wyłączyć kamerki i mikrofony, więc nikt nie będzie wiedział, co mamy na sobie. Nie trzeba również tracić czasu na dojazdy na uczelnię. To duża oszczędność czasu, który można spożytkować inaczej – o prowadzonej zdalnie nauce na Wydziale Architektury Politechniki Wrocławskiej rozmawiamy ze studentką Aleksandrą Szczębarą, nową ambasadorką „Architektury-murator”.
Zajęcia on-line na Politechnice Warszawskiej: rozmowa z Damianem Granosikiem, nowym ambasadorem „Architektury-murator” Zaraz po wprowadzeniu stanu epidemii największym wyzwaniem wydawała się organizacja. Pierwszy tydzień był przeznaczony na zmianę trybu nauczania. Prowadzący oraz studenci byli zaznajamiani z nowymi rozwiązaniami, z którymi mierzą się w tym semestrze. Stan ten stosunkowo szybko się unormował i obecnie znajdujemy się w zupełnie nowej rzeczywistości nauczania – o prowadzonej zdalnie nauce na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej rozmawiamy ze studentem Damianem Granosikiem, nowym ambasadorem „Architektury-murator”.
Krakowiak w pawilonie Miesa! Artystka Katarzyna Krakowiak zaprasza do udziału w projekcie przygotowywanym dla pawilonu Miesa van der Rohe w Barcelonie. Ze słów ważnych dla pojedynczych osób powstanie uniwersalna architektoniczno-dźwiękowa instalacja, stanowiąca zapis obecnej sytuacji na świecie.
Tarcza antykryzysowa w architekturze: jak architekci oceniają pomoc w ramach tarczy antykryzysowej Czy tarcza antykryzysowa pomoże architektom? W kilka tygodni od wprowadzenia specustawy pytamy o jej konsekwencje: z jakich rozwiązań  zamierzają skorzystać duże, a z jakich małe pracownie architektoniczne i w jaki sposób epidemia koronawirusa wpływa dziś na sytuację finansową architektów [APA Wojciechowski, BBGK, WXCA, ARE, Lewicki, Łatak, xystudio, menthol, A2P2].
Sufity Bioguard Acoustic OP Nowa rzeczywistość postpandemiczna w biurach to nie tylko zmiana modelu pracy, ale także samych pomieszczeń. Mniejszą uwagę będziemy zwracać na design wnętrz, a większą na ich higienę. Dlatego Armstrong wprowadza właśnie nową linię akustycznych sufitów podwieszanych Bioguard Acoustic OP. To sufity o specyfikacji zalecanej wcześniej w segmencie medycznym. Mają specjalną powłokę odporną na środki dezynfekcji i przeciwdziałającą rozwojowi bakterii m.in. MRSA.
OKK! Design – branża wnętrzarska w dobie pandemii. Webinar Już 3 czerwca kolejna edycja OKK! Design. Po raz trzeci w formie webinaru. Architekci Magdalena Federowicz-Boule, Szymon Hanczar i Jacek Tryc przedstawią swoją analizę postpandemicznej rzeczywistości i prognozy na przyszłość.