Architektura MuratorStudenciZajęcia on-line na Politechnice Łódzkiej: rozmowa z Aleksandrą Ołowską, nową ambasadorką „Architektury-murator”

Zajęcia on-line na Politechnice Łódzkiej: rozmowa z Aleksandrą Ołowską, nową ambasadorką „Architektury-murator”

Jestem pod ogromnym wrażeniem, jak szybko moja uczelnia zorganizowała się po uzyskaniu informacji o kwarantannie. Już po kilku dniach wszyscy zostaliśmy dodani do wszystkich przedmiotów na Politechnicznej Platformie Wikamp. To tutaj, w tzw. Webaulach, odbywają się wykłady. Do komunikacji na zajęciach używamy programu Microsoft Teams – o prowadzonej zdalnie nauce na Wydziale Architektury Politechniki Łodzkiej rozmawiamy ze studentką Aleksandrą Ołowską, nową ambasadorką „Architektury-murator”.

Zajęcia on-line na Politechnice Łodzkiej: rozmowa z Aleksandrą Oławską, nową ambasadorką „Architektury-murator”

Weronika Konior: W jaki sposób na Twojej uczelni prowadzone są korekty projektów?
Aleksandra Ołowska: Cały nasz kierunek został dodany do programu Microsoft Teams, gdzie odbywają się wszystkie zajęcia projektowe, seminaria, a także konsultacje dotyczące chociażby pracy dyplomowej. Dzięki tej platformie możemy bez problemu udostępnić prowadzącym swoje ekrany komputerów, żeby uzyskać korekty dotyczące projektów. Zajęcia prowadzone są w większości w trybie: prowadzący - grupa, ale mamy też możliwość kontaktowania się z profesorami indywidualnie. Jeśli chodzi o takie zajęcia jak na przykład rysunek, prowadzący przedstawiają studentom temat, jaki mają narysować, a w następnych tygodniach studenci przesyłają skany swoich prac, na które nanoszona jest korekta.

WK: Jak wygląda praca zespołowa?
AO: Z mojej perspektywy w góle nie uległa zmianie. Moja znajoma, z którą robię większość projektów w tym semestrze, musiała opuścić akademik, więc zaproponowałam jej i jej narzeczonemu, żeby zamieszkali ze mną.

Czytaj też: Architektura: studia w Polsce. Jak wyglądają, jak się dostać, gdzie najlepiej studiować architekturę |


WK: Czy uległa zmianie pora prowadzenia zajęć?
AO: Wszystkie zajęcia prowadzone są według planu akademickiego, nic pod tym względem się nie zmieniło. Mamy wszystkie wykłady, o stałych porach.

Zajęcia on-line na Politechnice Łodzkiej: rozmowa z Aleksandrą Oławską, nową ambasadorką „Architektury-murator”

WK: Jakie dostrzegasz plusy i minusy prowadzenia zajęć on-line?
AO:
Największym wyzwaniem była sama organizacja, zebranie wszystkich studentów, podział na grupy, a z naszej strony – wyszukanie wszystkich swoich prowadzących. Natomiast to, co podoba mi się najbardziej w zajęciach on-line to to, że korekty projektów są prowadzone na forum całej grupy. Na uczelni każdy zespół podchodzi indywidualnie do prowadzącego, teraz, w większości przypadków nie ma takiej możliwości. Dzięki temu wiemy, na jakim etapie są nasi koledzy, możemy kontrolować harmonogram zajęć, mamy możliwość posłuchania korekty innych zespołów.

WK: Czy podczas akcji #zostanwdomu łatwiej, czy trudniej zmobilizować się do pracy?
AO:
Moim zdaniem to kwestia bardzo indywidualna. Ja osobiście nie mam problemu z takim trybem studiów, jednak wiem, że niektórzy woleliby zmienić środowisko pracy. W domu wiele rzeczy może rozpraszać, szczególnie, gdy razem przebywają wszyscy członkowie rodziny. Jest to na pewno trudny okres, ale według mnie wszystko zależy od podejścia i nastawienia. Na Politechnice Łódzkiej prowadzący są zawsze bardzo dobrze przygotowani do zajęć, poświęcają nam mnóstwo czasu. Odważę się stwierdzić, że będąc w swoich domach, są bardziej swobodni, w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Przekazują nam mnóstwo ciekawych informacji, opowiadają anegdoty związane z pracą architekta, mogą na bieżaco zaglądać do książek, które mają na półkach.

Czytaj też: Dzień otwarty on-line na Politechnice Łódzkiej |

Aleksandra Ołowska – studentka II stopnia architektury na Politechnice Łódzkiej. Uczestniczka warsztatów z architektury parametrycznej oraz wielu konkursów architektonicznych. W okresie letniem instruktorka na obozach sportowych, na co dzień pracuje w biurze projektowym. Praca zawodowa pozwala jej udoskonalać umiejętności projektowe, a także daje możliwość kontaktu z inwestorem. Nieprzerwanie idąca pod prąd, od najmłodszych lat czynnie biorąca udział w życiu społecznym. Z chęcią podejmuje się nowych wyzwań. Czas wolny poświęca na odkrywanie architektury i kultury na całym świecie, od Skandynawii po Azję.

Zajęcia on-line na Politechnice Łodzkiej: rozmowa z Aleksandrą Oławską, nową ambasadorką „Architektury-murator”

Czytaj też: Tarcza antykryzysowa w architekturze: jak architekci oceniają pomoc w ramach tarczy antykryzysowej |

Zajęcia on-line na Politechnice Łodzkiej: rozmowa z Aleksandrą Oławską, nową ambasadorką „Architektury-murator”
Uzdrowisko Ustroń na potrzeby walki z COVID-19 Jeden z budynków zespołu uzdrowiskowego w Ustroniu będzie udostępniony osobom z SARS-CoV-2. Do dyspozycji pacjentów zostanie przekazanych ok. 170 łóżek.
Przyszłość muzeów, muzea przyszłości: refleksje w erze pandemii. Debata on-line Już 9 września, z inicjatywy Mirosława Nizio, odbędzie się debata on-line „Przyszłość muzeów i muzea przyszłości – refleksje w erze pandemii”. Dyrektorzy muzeów POLIN, Sztuki Nowoczesnej oraz Józefa Piłsudskiego spotkają się z architektami z pracowni: Nizio Design International, WXCA i BBGK. „Architektura-murator” jest patronem medialnym wydarzenia.
Innowacje w epoce koronawirusa: webinar Grupa Interfaces zaprasza na wykład Nelsona Javiera Mejii z niemieckiej agencji WeSpark, pomagającej firmom we wdrażaniu nowych metod pracy i długoterminowych strategii zarządzania. Mejia opowie m.in. o wyzwaniach i korzyściach pracy zdalnej oraz innowacjach, jakie pojawiły się w czasie pandemii.
Cinema Lab: stwórz wytyczne przestrzenne dla kin czasów pandemii! Pawilon Zodiak i Fundacja Obserwatorium zapraszają do udziału w otwartych warsztatach towarzyszących wystawie „Przekrój kino”. Podczas cyklu spotkań on-line uczestnicy opracują wytyczne przestrzenne i funkcjonalne dla kin czasu pandemii.
Zajęcia on-line na Politechnice Łódzkiej: rozmowa z Pauliną Suchenek, nową ambasadorką „Architektury-murator” Większość zajęć prowadzona jest za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams. Odbywa się to w taki sposób, że po kolei każdy z nas udostępnia swoje pliki, które udało się przygotować na korektę, omawia swoje pomysły, ewentualne problemy, które napotkał, a następnie prowadzący się do nich ustosunkowują i w taki sposób rodzi się żywa dyskusja – o prowadzonej zdalnie nauce na Wydziale Architektury Politechniki Łódzkiej rozmawiamy ze studentką Pauliną Suchenek, nową ambasadorką „Architektury-murator”.
Zajęcia on-line na Politechnice Białostockiej: rozmowa z Natalią Mąką, nową ambasadorką „Architektury-murator” Projekty grupowe robię w zgranym zespole. Korzystamy z Skype’a ze względu na możliwość udostępniania ekranu. Dzwonimy, rozmawiamy ze sobą tyle, ile potrzebujemy. Nawet po kilkanaście godzin dziennie. Jest jedna wada: część osób z grupy ma problemy z internetem. Najbardziej uciążliwy jest czas przesyłania plików między sobą, trwa dość długo, często ponad godzinę – o prowadzonej zdalnie nauce na Wydziale Architektury Politechniki Białostockiej rozmawiamy ze studentką Natalią Mąką, nową ambasadorką „Architektury-murator”.