Poprawa przestrzeni publicznej. Program „Kształtowanie przestrzeni” realizowany przez Izbę Architektów RP

i

Autor: materiały prasowe - Izba Architektów RP Pierwszy rok programu "Kształtowanie przestrzeni" to ok. 1800 uczniów uczestniczących w zajęciach i 32 zespoły uczestniczące w konkursie

Poprawa przestrzeni publicznej. Program „Kształtowanie przestrzeni”

2014-07-10 14:28

Izba Architektów RP zakończyła pierwszą edycję programu edukacyjnego „Kształtowanie przestrzeni”, adresowanego do uczniów szkół ponad podstawowych

Program przygotowany przez ekspertów Izby Architektów RP ma służyć edukacji architektonicznej i eksponowaniu roli przestrzeni publicznej. Zakończyła się pierwsza edycja programu. W roku szkolnym 2013/2014 zajęcia dotyczące współczesnej architektury i urbanistyki zostały przeprowadzone w 65 szkołach ponad podstawowych w Polsce. W programie uczestniczyło 1800 uczniów. Niektórzy z nich wzięli udział w towarzyszącym zajęciom konkursie pod hasłem  „Nasza ulica i my”. Grupy uczniów przygotowywały filmy o swoim otoczeniu. Główną nagrodę zdobyło gimnazjum nr 3 im. Stefana Batorego w Malborku za film „Wąż, zebra i ptak, czyli nowy skatepark!”.  Malborskie gimnazjum jest o tyle nietypowe, że w 2013 roku utworzona w nim została klasa o profilu architektonicznym.W kategorii szkół ponadgimnazjalnych pierwszą nagrodę otrzymał zespół z Miejskiego Zespołu Szkół nr 5 w Krośnie. Przygotowany przez Izbę Architektów RP program „Kształtowanie przestrzeni” to zbiór scenariuszy lekcji. Zajęcia prowadzą nauczyciele różnych specjalizacji po ukończeniu krótkiego szkolenia. Tematy zajęć podzielone są na trzy niezależne bloki, „Mój dom”, „Dzielnica, moduł, wieś, metropolia” oraz  „Historia architektury”. W realizacji programu pomagali architekci koordynatorzy, skierowani do danej szkoły przez Okręgowe Izby Architektów RP.W kolejnym roku szkolnym ma odbyć się druga edycja programu. W dalszej perspektywie planowane jest rozszerzenie programu edukacyjnego także na uczniów szkół podstawowych, a w przyszłości również na osoby dorosłe.