Szkolny murek w miastach przyszłości 2050: Natalia Paszkowska o projektowaniu szkół
Jak powinny wyglądać polskie szkoły w niedalekiej przyszłości? Jak powinny być projektowane, aby najlepiej służyły uczniom, nauczycielom, lokalnym społecznościom i środowisku? Wywiad z Natalią Paszkowską w ramach cyklu rozmów o przyszłości polskich miast.
Wywiady z architektami, nauczycielami akademickimi i innymi ekspertami zajmującymi się szeroko rozumianym projektowaniem miast są częścią nowego projektu badawczego Grupy Saint-Gobain oraz Towarzystwa Studiów nad Przyszłością poświęconego metropoliom w 2050 roku. Zaproszeni goście dyskutują o tym, w jakich przestrzeniach możemy już wkrótce pracować, uczyć się i mieszkać. Poruszą również kwestie komunikacji w miastach przyszłości oraz ekologii i środowiska. Dyskusje prowadzi Dariusz Bugalski, były dziennikarz radiowej Trójki, twórca podcastu K3.
Cykl zainaugurowała rozmowa z Przemo Łukasikiem, współzałożycielem biura medusa group, który opowiadał m.in. o tym, po co nam miasto, czego od niego oczekujemy i jakie wyzwania stoją przed terenami zurbanizowanymi.
Czytaj też: Klopsztanga w miastach przyszłości 2050: Przemo Łukasik o projektowaniu miast |
W kolejnym odcinku Natalia Paszkowska z warszawskiej pracowni WWAA wyjaśnia, jak powinny być urządzone szkoły, aby uczniowie nie chcieli ich opuszczać. Pełna emocji rozmowa prowadzi do wniosku, że szkoły są najważniejszymi dla nas budynkami użyteczności publicznej. Dla uczniów i rodziców, ale także członków społeczności lokalnych, dla których powinny być otwarte.
Więcej o projekcie na stronie Polskie Miasta Przyszłości 2050.
co tydzień nowa porcja najświeższych architektonicznych newsów z Polski i ze świata!
