Innowacje to nasza codzienność

i

Autor: Archiwum Architektury Małgorzata Respekta-Paszkiewicz, menedżer ds. Komunikacji B2B w firmie WIŚNIOWSKI

Innowacje to nasza codzienność

2022-05-11 19:03

O rosnącym w Europie trendzie na termomodernizację, edukacji technologicznej i wyzwaniach, jakie stawia przed branżą budowlaną dzisiejszy rynek rozmawiamy z Małgorzatą Respektą-Paszkiewicz, menedżerem ds. Komunikacji B2B w firmie WIŚNIOWSKI.

Obecny czas przewartościowuje nasze potrzeby, również te związane z budową czy wykończeniem domu. Jakiego rodzaju zmiany obserwujecie Państwo w tej dziedzinie?Małgorzata Respekta-Paszkiewicz: Inwestorzy nadal budują i remontują swoje domy, ale bardziej rozważnie podejmują decyzje, czasami odkładają prace budowlane na później, co związane jest między innymi z niestabilnością kredytową. Klienci, którzy budowę rozpoczęli w ubiegłych latach, doprowadzają swoje inwestycje do końca. Nowe możliwości rozwoju przynosi rosnący nacisk na termomodernizację istniejących budynków oraz wzrost świadomości wśród społeczeństwa, że energooszczędne produkty przekładają się na niższe rachunki za energię. Zauważamy, że popyt na produkty dla budynków energooszczędnych i pasywnych stale rośnie. W ofercie macie Państwo nie tylko bramy i ogrodzenia, ale też systemy fasadowe i okna. Co je wyróżnia? Jakie są korzyści wykorzystania wszystkich tych elementów od jednego producenta? Małgorzata Respekta-Paszkiewicz: Dla nas najważniejszy jest klient i chcemy być z nim na każdym etapie budowy – od okien i drzwi, przez bramę garażową, aż do ogrodzenia. Okna WIŚNIOWSKI to inwestycja, która zwraca się w kolejnych latach użytkowania produktu. W swojej ofercie proponujemy klientom okna aluminiowe, stalowe i PVC. Okna WIŚNIOWSKI są przede wszystkim bezpieczne, ciepłe i dźwiękoszczelne. Charakteryzują się jednym z najniższych współczynników przenikania ciepła w branży – już na poziomie 0,76 W/m²K dla okna PRIMO 82. Im lepsze parametry produktów, tym mniejsze straty ciepła całego budynku, nawet o 30%. Ze statystyk wynika, że Polacy wymieniają okna w swoich domach co 30-40 lat, dlatego decyzję zakupową należy podejmować rozważnie. Komplementarna oferta marki WIŚNIOWSKI pozwala na stworzenie spójnego wzorniczo zestawu bram, okien, drzwi i ogrodzeń we współpracy z jednym producentem, co przekłada się na korzystniejszy rabat i pewniejszą obsługę montażowo-serwisową, a także na satysfakcjonujący design idealnie dopasowanych do siebie produktów z różnorodnych materiałów. Wszystkie produkty w systemie Home Inclusive współgrają ze sobą, zachwycając oryginalnymi aplikacjami i nietuzinkowymi kolorami z autorskiej palety producenta. Klienci coraz większą uwagę przykładają do energooszczędności produktów. Jakie rozwiązania oferujecie w tym zakresie? Małgorzata Respekta-Paszkiewicz: Ta tendencja niezwykle nas cieszy. Im bardziej energooszczędne produkty wybierają klienci, tym lepiej chronione jest nasze środowisko. Wybierając bramy, okna i drzwi WIŚNIOWSKI, klient zyskuje na niższych rachunkach za ogrzewanie. Naszym wyróżnikiem z pewnością jest najcieplejszy na rynku panel INNOVO o grubości 60 mm, stosowany w bramach segmentowych PRIME i UniTherm, którego współczynnik U wynosi jedynie 0,33 W/m²K. Na doskonałą izolację wpływają również uszczelnienia obwodowe i międzypanelowe, które sprawiają, że bramy PRIME i UniTherm są nawet o 20% cieplejsze od rynkowych standardów. W ofercie drzwi wejściowych WIŚNIOWSKI rozwiązaniem dla budownictwa energooszczędnego są drzwi CREO o współczynniku przenikania ciepła na poziomie 0,8 W/m²K oraz drzwi NOVA z wynikiem 0,87 W/m²K. CREO i NOVA to produkty o niezwykle bogatych możliwościach aranżacyjnych z innowacyjną funkcją czasową dzienną.Na jakie cechy Państwa produktów szczególną uwagę zwracają polscy klienci? Czy nasze wymagania różnią się od tego, czego oczekują kupujący z innych regionów Europy?Małgorzata Respekta-Paszkiewicz: W świadomości inwestorów bramy, okna, drzwi i ogrodzenia stanowią dzisiaj ważny element architektury. Klienci coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na parametry i cenę, ale również na design i estetykę swojego domu. Dla najbardziej wymagającej grupy odbiorców zaprojektowaliśmy bramę PRIME BLACK EDITION, której czarny kolor oprócz zewnętrznego poszycia pokrywa również wewnętrzną stronę bramy. Klientów interesują dzisiaj również alternatywne dla tradycyjnych kluczy zaawansowane systemy kontroli dostępu, takie jak: czytniki linii papilarnych, klawiatura kodowa czy czytnik zbliżeniowy. Coraz większą popularność wśród konsumentów zyskuje funkcja smartCONNECTED WIŚNIOWSKI, umożliwiająca zdalne sterowanie produktami marki: drzwiami, bramami czy roletami za pomocą smartfona z dowolnego miejsca na ziemi. Jako firma produkująca 5 mln bram, okien, drzwi i ogrodzeń dla klientów z ponad 30 krajów na całym świecie, obserwujemy, że oczekiwania względem produktów na pozostałych rynkach europejskich są podobne, bo konsumenci niezależnie od miejsca zamieszkania oczekują od naszych produktów przede wszystkim bezpieczeństwa, funkcjonalności i uniwersalnego designu.

Innowacje to nasza codzienność

i

Autor: Archiwum Architektury Wojskowe Zakłady Lotnicze w Bydgoszczy

Oferujecie Państwo możliwość personalizacji swoich produktów, nie tylko w zakresie koloru czy wzoru, ale też wymiarów. Z jakim największym wyzwaniem musieliście się mierzyć na tym polu?Małgorzata Respekta-Paszkiewicz: Jednymi z wymagających i jednocześnie najbardziej satysfakcjonujących dla naszej marki spersonalizowanych rozwiązań były bramy przesuwne montowane na płycie lotniska Wojskowych Zakładów Lotniczych w Bydgoszczy. Firma WIŚNIOWSKI wyprodukowała dla inwestora dwie bramy przesuwne na szynie do zabetonowania o niebagatelnej długości 30 m. Innym produkcyjnym wyzwaniem było dla nas zamówienie poznańskiej galerii Posnania na bramę wypełnioną siatką cięto-ciągnioną o wysokości 4400 mm czy bramy przesuwne o nietypowym wypełnieniu 70 x 20, montowanym naprzemiennie, które realizowaliśmy dla Centralnego Ośrodka Szkoleniowego ABW w Emowie. Wszystkim tym wyzwaniom sprostaliśmy, czego dowodem są wspomniane wyżej obiekty. Jak oceniacie przyszły rozwój inteligentnego sterowania urządzeniami domowymi? Jakie rozwiązania w tej dziedzinie ma w swojej ofercie firma WIŚNIOWSKI? Małgorzata Respekta-Paszkiewicz: Badania pokazują, że dzisiaj już 40% Polaków korzysta z rozwiązań smart home, co niezwykle nas cieszy, bo innowacje to nasza codzienność. Użytkownicy domów jednorodzinnych coraz częściej inwestują w bezpieczne rozwiązanie zdalnego sterowania automatyką rolet czy bram wjazdowych i garażowych. Firma WIŚNIOWSKI oferuje w tym zakresie, wspomnianą już przeze mnie funkcję smartCONNECTED, z którą wejście do domu oraz wjazd do posesji i garażu pozostaje pod pełną kontrolą użytkownika aplikacji na telefon, chronionej kodem dostępu, na wzór zabezpieczeń aplikacji bankowych. Rozwiązania smart WIŚNIOWSKI połączone z czujnikiem temperatury mają wpływ na ekologiczny i ekonomiczny wymiar inwestycji. Przykładowo, zaprogramowanie rolet tak, by reagowały na zmiany warunków atmosferycznych, pozwala na praktyczną oszczędność energii wykorzystanej do ogrzewania i chłodzenia pomieszczeń. Również ze względu na energooszczędność, jako trend europejskiej branży budowlanej, technologie inteligentne pozycjonują się dzisiaj niezwykle wysoko.Firma WIŚNIOWSKI od początku istnienia angażuje się w wiele projektów prospołecznych. Jakie działania podejmują Państwo w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu?Małgorzata Respekta-Paszkiewicz: CSR wpisany jest w DNA marki WIŚNIOWSKI. Angażujemy się w różne inicjatywy lokalnej i ogólnopolskiej społeczności. Pan Andrzej Wiśniowski jest założycielem fundacji Horyzont360, która wspiera rozwój obszaru Jeziora Rożnowskiego, buduje postawy proekologiczne wśród lokalnej społeczności oraz kształci dzieci i młodzież w zakresie stosowania najnowszych technologii w praktyce. Z inicjatywy fundacji powstał projekt Naukowa Wioska, który jest zaproszeniem do świata nauki i technologii dla najmłodszych. Dzięki zaangażowaniu zespołu projektowego, rozbudzamy dziecięcą ciekawość poprzez spotkania z nowoczesną technologią, podczas których najmłodsi uczą się przez doświadczenie, aktywnie uczestnicząc w zaproponowanej przez nas ofercie edukacyjnej.

CHCĘ SIĘ ZAPISAĆ