Klejnot w skromnej oprawie: o szkole muzycznej w Warszawie Dariusz Herman
Sala zachwyca. Jasne, jesionowe panele akustyczne, o pięknej i bogatej fakturze, zestawione z czernią, przywodzą na myśl najlepsze wzorce. To będzie ważne miejsce na niezbyt bogatej, koncertowej mapie Warszawy – o przebudowie dawnego domu sierot w Warszawie na nową siedzibę szkoły muzycznej projektu Konior Studio pisze Dariusz Herman.

Tomasz Konior, od czasu rozbudowy Akademii Muzycznej w Katowicach („A-m" 12/2007, autorzy: Konior Studio, Barysz Konior Architekci s.p.) chętnie mierzy się z tematami związanymi z muzyką. Doświadczenie zyskane przy kolejnych projektach, współpraca z Nagata Acoustics i przyjaźnie z muzykami owocują wrażliwością i wysokim poziomem profesjonalizmu w kształtowaniu sal koncertowych. Projektanci z Konior Studio posiedli umiejętność kreowania wnętrz o znakomitej akustyce i niecodziennym nastroju, doskonałych do wykonywania i odsłuchu muzyki. Kolejnym projektem z muzycznej serii jest nowa siedziba Zespołu Państwowych Szkół Muzycznych Nr 1 w Warszawie. Ta świetna placówka, po latach funkcjonowania w trudnych warunkach lokalowych, objęła we władanie dawny Dom Sierot Dziewcząt przy Rakowieckiej. Projekt części muzycznej i zespolenia jej z istniejącym obiektem jest kontynuacją nagrodzonej w 2015 roku koncepcji konkursowej. Zakładała ona kształtowanie nowej zabudowy w oparciu o bezkompromisową symetrię, której oś wywodzi się z fasady istniejącego gmachu, a kończy na zespole dwóch wieżowców. Zwornikiem kompozycji jest sala koncertowa – najważniejszy element szkoły i całego układu przestrzennego, co podkreśla jej cylindryczny kształt.
Chcesz dalej czytać ten tekst?