Nowe niższe ceny IKEA. Akcja będąca odpowiedzią na sytuację ekonomiczną w kraju i na świecie - relacja ze spotkania

2024-01-29 16:47

"Nowe niższe ceny" to najnowsza, a zarazem najważniejsza inwestycja marki IKEA, będąca odpowiedzią na sytuację ekonomiczną w kraju i na świecie. Akcja stanowi uzupełnienie aktualnego hasła marki "Lepiej pomyślany dom", otwierając się na potrzeby wszystkich, którzy chcą stworzyć w domach funkcjonalną i przyjazną przestrzeń dostosowaną do własnych potrzeb. Obniżki cen rozpoczęły już we wrześniu 2023 roku, wówczas objęły ponad 500 produktów. Teraz do tej listy dołączyło 3500 mebli i akcesoriów, a do końca sierpnia 2024 roku liczba ta ma wzrosnąć do 5000, co stanowi połowę całego asortymentu oferty IKEA.

23 stycznia w siedzibie IKEA na warszawskim Targówku odbyło się spotkanie dotyczące najnowszej inwestycji marki - Nowe niższe ceny. IKEA planuje na stałe obniżyć ceny 50% swojego asortymentu. Średnio obniżki wyniosą 19%, oznacza to, że wiele produktów wróci do poziomu cen sprzed pandemii. Aktualnie obniżki dotyczą 3500 mebli i akcesoriów, a do końca sierpnia 2024 roku liczba ta ma wzrosnąć do 5000. Objęły m.in. w takie kultowe serie jak: kuchenne meble systemowe i szafy PAX, regały KALLAX, stoliki LACK, lampy NYMÅNE czy krzesło biurowe MARKUS. Akcja wpisuje się w ideę demokratycznego wzornictwa, koncepcji zakładającej, że każdy nowy produkt, usługa projektowane są tak, by zachować równowagę w pięciu kluczowych wymiarach: funkcji, formy, jakości, zrównoważonego rozwoju i niskiej ceny.

Według badań przeprowadzonych przez IPSOS w listopadzie 2023 roku mieszkańcy Polski, jako jednego z pięciu krajów na świecie, są najbardziej zaniepokojeni inflacją. Pandemia COVID-19 i konflikt wojenny w Ukrainie znacząco wpłynęły na sytuacje ekonomiczno-gospodarczą na całym świecie. Rosnące koszty surowców, produkcji i dostaw, spowodowały, że większość firm została zmuszonych wówczas do wprowadzenia podwyżek, aby dostosować się do nowej rzeczywistości rynkowej. Zdając sobie sprawę z obecnej sytuacji gospodarczej nie tylko w kraju, ale i na świecie, postanowiliśmy podjąć istotną decyzję o obniżce cen w Polsce. Zainwestowaliśmy w to 500 mln złotych, co stanowi ponad 8% obrotów IKEA za rok finansowy 2023. To nie tylko nasza reakcja na zmieniający się krajobraz ekonomiczny, ale również zgodność z głęboko zakorzenioną wizją IKEA – nieustannie dążymy do tego, aby wiele osób, niezależnie od sytuacji finansowej, mogło spełniać swoje marzenia o wygodnym, funkcjonalnym i lepiej pomyślanym domu – podkreśla Magdalena Krokowska-Wicherek, Dyrektorka Regionalna, IKEA Retail w Polsce.

W szerokiej ofercie ponad 5 000 produktów z nowymi niższymi cenami są między innymi uwielbiane przez klientów klasyki, na przykład kuchenne meble systemowe i szafy PAX, oraz regały KALLAX i szafki EKET. W niższych cenach pojawiły się także takie produkty jak rama łóżka tapicerowanego SLATTUM, leżanka BRIMNES, rodzina kultowych stolików LACK, seria rozpoznawalnych mebli dla dzieci MAMMUT czy docenione przez gamerów krzesło biurowe MARKUS. Nową niższą cenę mają również popularne dodatki, takie jak aksamitne poszewki na poduszki SANELA, czy seria lamp NYMÅNE oraz ulubieniec, nie tylko dzieci - pluszowy rekin BLAHAJ, a także pudełka DRÖNA i KOSZE BRANÄS pasujące do regałów KALLAX oraz tysiące innych akcesoriów.

IKEA od 80 lat jest symbolem funkcjonalnego dizajnu, dostępnego dla wszystkich dzięki ponadczasowości form i przystępnym cenom. Marka zdobyła uznanie zwłaszcza dzięki swojej filozofii Demokratycznego Wzornictwa, maksymalnemu wykorzystaniu zasobów, ograniczaniu marnotrawstwa i ciągłemu dążeniu do tworzenia lepszego życia na co dzień. Koncepcja towarzyszy marce od lat 90. XX wieku, kiedy to została oficjalnie wprowadzona podczas Międzynarodowych Targów Meblowych w Mediolanie. IKEA podczas wydarzenia zaprezentowała wówczas swoją pierwszą kolekcję IKEA PS.