Architektura MuratorRealizacjeBez nawiązań do otoczenia – o koncepcji ratusza w Konstancinie Wojciech Kotecki

Bez nawiązań do otoczenia – o koncepcji ratusza w Konstancinie Wojciech Kotecki

Zlokalizowanie obiektu o takiej randze w miejscu dotąd nieco zapomnianym ma szansę zmienić relacje przestrzenne Konstancina, który dzisiaj rozwija się głównie w swojej południowej, zalesionej części. Z uwagi na olbrzymie rezerwy terenowe i dobre położenie komunikacyjne decyzja ta może przyczynić się do powstania zupełnie nowej dzielnicy, o spójnym i harmonijnym układzie urbanistycznym – pisze Wojciech Kotecki.

Ratusz w Konstancinie
Oficjalna fasada budynku od strony szosy. W narożu reprezentacyjna „wieża” z portykiem głównego, wejścia. Uzupełnieniem reprezentacyjnej architektury ratusza są trzy ustawione przed nim maszty flagowe; Fot. Juliusz Sokołowski
Urząd Miasta i Gminy Konstancin- JeziornaKonstancin-Jeziorna, ul. Piaseczyńska 77
AutorzyBBGK Architekci, architekci Jan Belina- Brzozowski, Konrad Grabowiecki, Wojciech Kotecki
Współpraca autorskaarchitekci Joanna Orłowska, Maciej Rąbek, Tomasz Pluciński, Emilia Sobańska, Aleksandra Sybilska, Agata Fisiak, Jacek Wochowski
Architektura wnętrzBBGK Architekci
Architektura krajobrazuPasa Design
KonstrukcjaDMK Projekt, Stanisław Dałek, Maciej Kowalczyk
Generalny wykonawcaErekta Budownictwo
InwestorGmina Konstancin- -Jeziorna
Powierzchnia terenu14366.0 m²
Powierzchnia zabudowy3544.0 m²
Powierzchnia użytkowa3278.0 m²
Powierzchnia całkowita5976.0 m²
Kubatura27218.0 m³
Projekt (data)2014-2015
Projekt konkursowy:2013
Data realizacji (początek)2015
Data realizacji (koniec)2018
Koszt inwestycji26 000 000 PLN
Tagi:
Nowy CEDET w Warszawie Wpis obiektu do rejestru zabytków uwzględniał główną bryłę CDT-u, nie obejmując budynku biurowego i parterowego pawilonu oraz elementów architektury wykonanych po 1953 roku. Do przebudowy przystąpiono jesienią 2014 roku. W szybkim tempie rozebrano większą część budynku, pozostawiając jedynie żelbetową konstrukcję i fragment klatki schodowej. W trakcie „modernizacji” bezpowrotnie zniknęły pochodzące sprzed 1953 roku charakterystyczne trzony kominowe, układy ścian oraz podstawowe dyspozycje przestrzenno-funkcjonalne. O tym, jak przebudowa dawnego domu towarowego zmieniła przestrzeń Śródmieścia pisze Krzysztof Domaradzki. Jerzy S. Majewski rozważa projekt w kontekście renowacji architektury modernistycz-nej czasów PRL-u. W numerze również wypowiedź autorów, Andrzeja M. Chołdzyńskiego oraz Wojciecha Grabianowskiego, zarys historii budynku, kulisy konkursu inwestorskiego oraz komentarze urbanisty Macieja Czeredysa.
Osiedle SBM Torwar w Warszawie Urbanistyka zespołu jest prosta i czytelna, tak naturalna, że czuje się jej zrośnięcie z tym miejscem. To jest miara dobrej architektury niezależnie od jej skali. Zespół wtapia się w otoczenie i nawiązuje z nim dialog. Widoczny jest tu wysokiej klasy warsztat projektanta i autorski detal – pisze Andrzej Bulanda.
Świetlica Matejki w Warszawie Program świetlicy zdeterminował osobisty charakter inwestycji. Przestrzeń ta miała być przedłużeniem domu pomysłodawczyni, otwartym salonem, wspólnym miejscem służącym sąsiadom: dorosłym, seniorom, dzieciom – pisze Kuba Snopek.
Apartamentowiec Topiel N° 18 na warszawskim Powiślu Na warszawskim Powiślu powstaje nowy budynek mieszkalny. Za projekt obiektu odpowiada pracownia WWAA.
Modernizacja wnętrz siedziby wydawnictwa Agora w Warszawie Wnętrza kultowego budynku projektu Jemsów czeka przebudowa. Konkurs na rearanżację wygrała pracownia Projekt Praga.
Centrum Kreatywności Nowa Praga w Warszawie Władze miasta rozstrzygnęły konkurs na projekt wielofunkcyjnego obiektu dla rzemieślników, artystów i przedsiębiorców. Zwyciężyła pracownia TREKTURA.
Nowy dworzec w Zakopanem
Czytaj więcej