Architektura MuratorRealizacjeCelebracja życia – o hali Cracovii Ewa Kuryłowicz

Celebracja życia – o hali Cracovii Ewa Kuryłowicz

Szczery, „starzejący się” materiał elewacji niesie w sobie symbolikę, którą można różnie interpretować – choćby tak, że korten w naturalny sposób zmieniając się, „żyje”. Sport symbolizuje życie, jego esencję. To jest ten kulturowy wkład architektury hali w filozofię współczesnego miasta – pisze Ewa Kuryłowicz.

Hala Cracovii
Rampę biegnącą wzdłuż granicy działki wykonano z betonu pomalowanego na kolor kortenu
Fot.: Wojciech Kryński
Tagi:
Teatr peregrynujący – Marta A. Urbańska Zaproponowana przez autorów sekwencja przestrzeni ułatwia działanie wyobraźni potencjalnego widza, swoją obecnością i treścią stosownie ożywia senną przestrzeń miejską i oddaje całe pole sztuce – o nowej siedzibie krakowskiego Teatru KTO pisze architekt Marta A. Urbańska.
Rusza budowa nowej siedziby krakowskiego Teatru KTO W dawnym budynku kina Wrzos na Podgórzu powstanie nowa siedziba Teatru KTO. Projekt adaptacji i rozbudowy obiektu opracowali artysta i scenograf Aleksander Janicki oraz architekt Mariusz Twardowski z pracowni MTWW.
Made in Małopolska – nowy biurowiec Karpiel Steindel Architektura Budynek Tree_House Office na krakowskim Borku Fałęckim to pierwszy biurowiec zrealizowany w ramach programu Made in Małopolska, promującego najlepsze inicjatywy, produkty i przedsięwzięcia w regionie. Za jego projekt odpowiada pracownia Karpiel Steindel Architektura.
Planeta Lem: międzynarodowy konkurs na centrum literackie w Krakowie Krakowskie Biuro Festiwalowe we współpracy z lokalnym SARP-em ogłosiło dwuetapowy konkurs na projekt Centrum Literatury i Języka – Planeta Lem. W jury pod przewodnictwem Piotra Lewickiego między innymi Marcin Brataniec, Zbigniew Maćków i Alberto Veiga.
Osiedle Spacerowa w Krakowie Biuro AMC – Andrzej M. Chołdzyński zwyciężyło w konkursie na kolejne osiedle w ramach programu Miesz-kanie Plus.
Dom i pracownia artystów w Krakowie Na sąsiadujących parcelach w willowej dzielnicy Krakowa powstały dwa budynki dla pary artystów: dom i pracownia. Nic nie jest tu jednak tym, czym się wydaje. Projekt, choć z pozoru racjonalny, okazuje się pełen postmodernistycznych paradoksów – pisze Marcin Kwietowicz.