Barierka jako instrument miejski – znamy wyniki konkursu Young Design 2016

i

Autor: Archiwum Architektury Barierka w parku Bródnowskim jako instrument miejski, projekt: Jan Pfeifer, laureat Young Design 2016, dzięki uprzejmości Instytutu Wzornictwa Przemysłowego

Barierka jako instrument miejski

2016-06-17 19:55

Zwycięzcą 9. edycji konkursu Young Design został Jan Pfeifer, tegoroczny absolwent warszawskiej ASP. Projektant zaproponował grającą barierkę w parku Bródnowskim.

Young Design to organizowany przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego program stypendialny, którego celem jest wskazanie najbardziej obiecujących projektantów młodego pokolenia. Finalistów i ich projekty ocenia kapituła, w skład której wchodzą przedstawiciele biznesu. Nagrodę otrzymuje autor, który poza dobrymi projektami najlepiej zaprezentuje swoje umiejętności i kompetencje potrzebne do współpracy z przyszłymi klientami. W 9. edycji Young Design zwyciężył Jan Pfeifer, tegoroczny absolwent Wydziału Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, mający już na koncie współpracę z zakładem rzemieślniczym Pracownia Abażurów Grochowska oraz projekty pomocy dydaktycznych dla nauczycieli. W finale konkursu Pfeifer zaprezentował autorski instrument miejski, pomysł na nową barierki w parku Bródnowskim w Warszawie. Celem projektu jest stworzenie miejsca spotkań, zabaw, doświadczeń audialnych. Propozycja miejskiego instrumentu ma zachęcić ludzi do interakcji i muzykowania – czytamy w opisie.

Laureat otrzymał stypendium im. Wandy Telakowskiej w wysokości 20 000 zł ufundowane przez ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, staż w Studio Rygalik, konsultacje biznesowe w Startup Academy oraz możliwość prezentacji na gali Dobry Wzór w październiku. Do tegorocznego konkursu przystąpiło 46 uczestników. Spośród nich wyłoniono 9 finalistów.  Oprócz Jana Pfeifera doceniono też Klaudię Gołaszczyk, absolwentkę wzornictwa na ASP w Katowicach. Projektantka zdobyła wyróżnienie i nagrodę sponsora konkursu, firmy ZORTRAX.

Skład Kapituły Stypendialnej Young Design 2016:

Katarzyna Rzehak, dyrektor kreatywna w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego (przewodnicząca jury)

Anna Bejnarowicz, kierownik marketingu w NOTI,

Maciej Głogowski, business development manager w FLOWAIR Głogowski i Brzeziński ,

Mariusz Makowski, manager w DuPont Poland,

Janusz Dubiel, dyrektor sprzedaży ds. klientów kluczowych w Kanlux,

Rafał Słabik, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w CELLFAST,

Rafał Domaradzki, dyrektor departamentu marketingu w Ceramika Paradyż,

Olga Bojarska, specialist campaign marketing w ZORTRAX