Young Design to organizowany przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego program stypendialny, którego celem jest wskazanie najbardziej obiecujących projektantów młodego pokolenia. Finalistów i ich projekty ocenia kapituła, w skład której wchodzą przedstawiciele biznesu. Nagrodę otrzymuje autor, który poza dobrymi projektami najlepiej zaprezentuje swoje umiejętności i kompetencje potrzebne do współpracy z przyszłymi klientami. W 9. edycji Young Design zwyciężył Jan Pfeifer, tegoroczny absolwent Wydziału Wzornictwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, mający już na koncie współpracę z zakładem rzemieślniczym Pracownia Abażurów Grochowska oraz projekty pomocy dydaktycznych dla nauczycieli. W finale konkursu Pfeifer zaprezentował autorski instrument miejski, pomysł na nową barierki w parku Bródnowskim w Warszawie. Celem projektu jest stworzenie miejsca spotkań, zabaw, doświadczeń audialnych. Propozycja miejskiego instrumentu ma zachęcić ludzi do interakcji i muzykowania – czytamy w opisie.
Laureat otrzymał stypendium im. Wandy Telakowskiej w wysokości 20 000 zł ufundowane przez ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, staż w Studio Rygalik, konsultacje biznesowe w Startup Academy oraz możliwość prezentacji na gali Dobry Wzór w październiku. Do tegorocznego konkursu przystąpiło 46 uczestników. Spośród nich wyłoniono 9 finalistów. Oprócz Jana Pfeifera doceniono też Klaudię Gołaszczyk, absolwentkę wzornictwa na ASP w Katowicach. Projektantka zdobyła wyróżnienie i nagrodę sponsora konkursu, firmy ZORTRAX.
Skład Kapituły Stypendialnej Young Design 2016:
Katarzyna Rzehak, dyrektor kreatywna w Instytucie Wzornictwa Przemysłowego (przewodnicząca jury)
Anna Bejnarowicz, kierownik marketingu w NOTI,
Maciej Głogowski, business development manager w FLOWAIR Głogowski i Brzeziński ,
Mariusz Makowski, manager w DuPont Poland,
Janusz Dubiel, dyrektor sprzedaży ds. klientów kluczowych w Kanlux,
Rafał Słabik, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w CELLFAST,
Rafał Domaradzki, dyrektor departamentu marketingu w Ceramika Paradyż,
Olga Bojarska, specialist campaign marketing w ZORTRAX