"Architektoniczna Chmura" - wystawa w Małopolskim Ogrodzie Sztuki
Galeria Architektury GAGA zaprasza na wystawę niezrealizowanych projektów krakowskiej pracowni Ingarden & Ewý.
Projekt Muzeum Kolejnictwa i Techniki w Warszawie
Ekspozycja przedstawi szereg projektów krakowskiej pracowni, które zatrzymały się na etapie koncepcyjnym. Są wśród nich prace konkursowe, ale także szkice koncepcyjne czy eksperymenty, które docelowo nigdy nie miały być zrealizowane. Wśród przedstawionych prac znajdą się między innymi Dom Horyzontalny w Chinach, Ambasada RP w Berlinie, Muzeum Kolejnictwa i Techniki w Warszawie, Sala koncertowa w Kownie na Litwie, Muzeum Historii Polski w Warszawie.
Wystawę Architektoniczna Chmura będzie można oglądać od 9 grudnia 2017 r. do 14 stycznia 2018 r. w Galerii Architektury GAGA w Małopolskim Ogrodzie Sztuki w Krakowie (ul. Rajska 12).
Rektor Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego prof. nadzw. dr Klemens Budzowski zaprasza na wernisaż wystawy „Ingarden & Ewý”. Na ekspozycji zobaczymy m.in. najnowsze projekty i najbardziej znane realizacje pracowni.
Wykład Krzysztofa Ingardena na temat Małopolskiego Ogrodu Sztuki w Krakowie (proj. Ingarden & Ewý Architekci). Prezentacja odbyła się w ramach otwartych obrad jury towarzyszących konkursowi Innowacje w Architekturze 2017.
Do grona licznych przedstawicieli Polski na tegorocznym biennale w Wenecji dołączyła krakowska pracownia Ingarden & Ewý. Architekci zaprezentują specjalnie zaprojektowaną instalację.
Budynek nowej galerii, choć wzniesiony na przedpolu Mangghi, w żaden sposób nie zakłóca istniejącej kompozycji, której dominantą wciąż pozostaje gmach muzeum projektu Araty Isozakiego. Przeciwnie – wydaje się jakby stał tu od zawsze.
Wzniesiony po siedmiu latach obiekt niemal nie odbiega od konkursowych wizualizacji. Imponuje warsztatem i sprawną koordynacją wielu złożonych zagadnień technicznych – o nowym, wielkopowierzchniowym centrum kultury zrealizowanym naprzeciwko Wawelu, jego powiązaniach widokowych z nabrzeżem Wisły i panoramą Starego Miasta oraz próbie urbanistycznego uporządkowania okolic ronda Grunwaldzkiego, piszą Krzysztof Bojanowski, Antoni Domicz, Krzysztof Mycielski.
Zdaniem Bohdana Paczowskiego, przewodniczącego jury, konkurs na projekt gmachu odzwierciedlił tradycyjny podział na zwolenników tendencji klasycznych i romantycznych w architekturze, przy czym zwyciężyli ci drudzy. Obcując ze zrealizowanym obiektem, trudno tego doświadczyć. Nowy budynek w większym stopniu stanowi gadżet niż porusza duszę. Ale czy w końcu chodzi tylko o ikonę, czy również o to, co ten budynek daje miastu?– pisze architekt i krytyk architektury Krzysztof Mycielski.